Urdebatten / Urforum
Seiko Sawtooth - nu Orange (billedupdate) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Seiko Sawtooth - nu Orange (billedupdate) (/showthread.php?tid=71290)

Sider: 1 2

Seiko Sawtooth - nu Orange (billedupdate) - Joepete - 10-03-2009

Så ankom min SHC061. Modellen tilhører den nye generation af Sawtooth ure. Det kan man se, da urskiven har et skakbræt lignende sort og hvidt mønster. Uret indeholder nogle elementer fra Seiko Knight urene: Rød sekundviser tip og den matchende røde "Divers 200m" tekst. Uret hører til Seikos shroudede divere og har en sort bezel. Sawtooth navnet skulle efter sigende stamme fra 12-markeringens udformning, som ligner et skarpt tandsæt. Også bezelens savtakkede form - og lyd ved drejning - skulle understøtte Sawtooth navnet. Uret indeholder Seikos præcise og gennemprøvede 7N36 quartz urværk. Uret måler ca. 48mmx48mmx12mm. Det er meget behageligt at bære på armen, da det har dybt svungne horn (i stil med Sumo´en), ikke vejer så meget som et Monster og kun har en højde på 12mm. Uret har en fabelagtig lume Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Jeg har en original gummirem på vej hjem til uret. Det skulle undre mig meget, om ikke den vil bidrage til en endnu højere grad af bærekomfort Icon_e_wink

Meget detaljeret urskive
İmage

De svungne horn og spillet af stål og sort bezel står godt til lænken
İmage

Meget behageligt på armen
İmage

Så er der lys !
İmage

Re: Seiko Sawtooth - Seamus_phpbb3_import15747 - 10-03-2009

Den ser cool ud John, lænken ser god ud, minder lidt om IWC lænkerne.

Thomas

Re: Seiko Sawtooth - Joepete - 10-03-2009

Lænken er vellavet, har solide links og wet-suit extension og er perfekt tilpasset uret. Det gør nok meget for den gode bærekomfort, er jeg overbevist om Icon_e_smile

Re: Seiko Sawtooth - Peter - 11-03-2009

Hej

Modellen findes i det danske program dog med gummirem.

MVH Peter

Re: Seiko Sawtooth - Joepete - 11-03-2009

Har den så en anden modelbetegnelse, Peter ? Når jeg søger på google - og begrænser "shc061" til danske sider - så dukker der intet op ...

Re: Seiko Sawtooth - Joepete - 11-03-2009

Jeg har haft min Sawtooth på hele dagen, og den har siddet nøjagtig dér hvor jeg placerede den til morgen - uden at stramme og uden at have taget nogle rutcheture Icon_e_biggrin Jeg er meget imponeret over bærekomforten - normalt er jeg jo ikke så meget til lænker, men denneher er rigtig god. I løbet af dagen begyndte jeg tænke på min White Knight på lænke - følelsen var lidt den samme, og så slog det mig: Lænken ER den samme, bortset fra endestykket mod hornene Icon_e_wink For lige at sammenligne:

İmage

Re: Seiko Sawtooth - Peter - 13-03-2009

Hej Joepete

Nu sidder jeg ikke lige med referencen på modellen som importeres til Danmark, men der er lynetten helt i stål og med gummirem, men gå ind på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.seiko.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.seiko.dk</a><!-- w --> der kan du finde modellen.

MVH Peter

Re: Seiko Sawtooth - Joepete - 13-03-2009

Peter, de to modeller er ikke identiske, på trods af deres fælles ophav og nærmest brødre-lignende status: Den, der vises i dette indlæg, har modelbetegnelsen SHC061 imens den du refererer til har modelbetegnelsen SHC063. De største forskelle er du selv inde på, nemlig at SHC063 er med stål lynette, sort urskive og gummirem, imens SHC061 er med TiCN belagt lynette, hvidt og sort spil i urskiven og så kommer den på lænke. Mig bekendt, så kan SHC063 købes i DK imens SHC061 ikke kan - endnu måske Icon_e_wink Jeg valgte at købe SHC061, idet jeg allerede har en shrouded diver med stål lynette, nemlig min dejlige Tuna Can Icon_e_smile

Re: Seiko Sawtooth - Sogge_phpbb3_import15729 - 13-03-2009

Hej Joepeter,

Nåhh - så kom den også frem i dagens lys Icon_cool

Flotteste detalje på denne perle er så absolut den sorte Bezel (der må kunne laves nogle top-dollar macro-shots af den!!).

Men selv om lænken designmæssigt ikke er på min top-5, må man respektere bærekomforten, navnlig hvis den er den samme om 1 års tid ... Icon_e_wink

Icon_smil Sogge

Re: Seiko Sawtooth - Joepete - 13-03-2009

Så har jeg fået monteret gummiremmen på min Sawtooth. Den har et fedt design - anderledes end det jeg tidligere har set hos Seiko: Op mod lughullerne er vents´ene formet som endlinks til en lænke - ser egentlig meget godt ud Icon_e_smile Derudover er siderne af remmen facet let, så det giver lidt struktur til remmens udseende.

Remmen er fin til uret, men lænken ryger nok snart på igen Icon_e_wink

İmage

İmage