Urdebatten / Urforum
Omega nybegynder spørgsmål. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega nybegynder spørgsmål. (/showthread.php?tid=71403)

Sider: 1 2

Omega nybegynder spørgsmål. - Rokkjær - 24-03-2009

Jeg er helt ny som medlem på det her forum, men har fulgt med på siden, igennem længere tid. Indtil videre har jeg kun quartz ure i forskellige afskygninger, men ikke nogle der er egnede til at nævne her Icon_redface

Nu har jeg tænkt mig at købe et mekanisk ur i den lidt bedre ende. Valget er faldet på Omega Seamaster Planet Ocean.

Det skal enten være:
ref. nr. 2200.50.00
eller
ref. nr. 2210.50.00 (kronograf)

Jeg er dog fuldstændig på bar bund, hvad indkøb og vedligeholdelse af mekaniske ure angår og har derfor et par spørgsmål:

Hvor tit skal et mekanisk ur til service og hvad er prisen for sådan en omgang typisk?

Jeg vil helst købe det hos en dansk forhandler. Kan der opnås rabat på de her ure, eller er den angivne pris en fast pris Omega forlanger de skal tage? (Hvis det er tilfældet, bestiller jeg hos precisiontime.co.uk)

Kan det være en fordel at bestille den hjem hos en almindelig urmager (Ikke forhandler) og aftale en pris med ham på forhånd?

Vi har en forhandler her i byen, men han er bestemt ikke berømt for hans kundeservice. Kan I anbefale en Omega forhandler i Jylland, hvor prisen er rigtig og kundeservicen i top.

Med venlig hilsen og på forhånd tak. Icon_e_smile

Re: Omega nybegynder spørgsmål. - peter g - 24-03-2009

hej det ur du vil have er med Co-axial og skal til service ca. når der er gådet 10/15 år og det koster vel ca. 2000 kr. men jeg syntes du skal ringe til en urmager i horsen han hedder poul halse der får du verden beste service du skal tale med peter jeg har selv købet et par ure der. og har får lavet service på nogle ure. du kan gå ind på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.poulhalse.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.poulhalse.dk</a><!-- w --> eller ringe til han på 75623633 og du skal tale med peter håber at du kan bruge det hilsen peter g

Re: Omega nybegynder spørgsmål. - johnfyn - 24-03-2009

Eller M.C. Mortensen i Herning, hvis det er tættere på....? Snak med Steffen....!

Jeg kan godt forstå at du vil spare et par kilo ved at købe på nettet i UK, men da du er førstegangskøber vil jeg MEGET anbefale dig at prøve uret på armen og det er lidt svært på nettet!

Re: Omega nybegynder spørgsmål. - Rokkjær - 24-03-2009

JohnFyn Skrev:Eller M.C. Mortensen i Herning, hvis det er tættere på....? Snak med Steffen....!

Jeg kan godt forstå at du vil spare et par kilo ved at købe på nettet i UK, men da du er førstegangskøber vil jeg MEGET anbefale dig at prøve uret på armen og det er lidt svært på nettet!

Ja, det har jeg bestemt også tænkt mig. Det kan lade sig gøre hos den lokale forhandler, men jeg køber ikke uret der. Icon_evil

Det bliver nok en 2200.50.00, da der jo er et kæmpe prishop til kronografen. Men ingen tvivl om, det skal være en 45,5mm model.

Besparelsen ved køb i UK er nærmere 7Kilo, med mindre jeg kan finde en forhandler, der vil give en god rabat. Det haster ikke....

Re: Omega nybegynder spørgsmål. - dreamwatch.dk - 24-03-2009

Jeg vil også prøve at ringe til Peter i Horsens og høre hvad han kan sælge sådan et ur for, super flik fyr..

Re: Omega nybegynder spørgsmål. - Clubman - 24-03-2009

Micki Jensen Skrev:Jeg vil også prøve at ringe til Peter i Horsens og høre hvad han kan sælge sådan et ur for, super flik fyr..

Yes Yes Peter i Horsens, el. måske en "good guy" her fra vintageure.dk? . Hvorfor ikke gå efter et pænt og næsten nyt, hvor fabriksgarantien stadig holder? .

Mvh Clubman

Re: Omega nybegynder spørgsmål. - hr.holm - 24-03-2009

Du får nok max 3500-4000 i rabat her i dk...

prøv evt henrik ørsens i ålborg.. han plejer at ha et godt tilbud..

held og lykke..

Re: Omega nybegynder spørgsmål. - baun - 24-03-2009

Du skal også være opmærksom på at service på en chronograf nemt koster + 1000 kr ifht. en almindelig "mekanisn ur" alt andet lige!

vh Baun

Re: Omega nybegynder spørgsmål. - johnfyn - 25-03-2009

Rokkjær Skrev:Ja, det har jeg bestemt også tænkt mig. Det kan lade sig gøre hos den lokale forhandler, men jeg køber ikke uret der. Icon_evil

Smukt Icon_evil

Re: Omega nybegynder spørgsmål. - Rokkjær - 25-03-2009

JohnFyn Skrev:
Rokkjær Skrev:Ja, det har jeg bestemt også tænkt mig. Det kan lade sig gøre hos den lokale forhandler, men jeg køber ikke uret der. Icon_evil

Smukt Icon_evil

Havde du handlet der, ville du være enig....