Urdebatten / Urforum
Spørgsmål om gammel guld Omega - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Spørgsmål om gammel guld Omega (/showthread.php?tid=71645)

Spørgsmål om gammel guld Omega - dreamwatch.dk - 27-04-2009

Jeg skal bruge en gammel guld Omega med brun læderrem (som gave). Har bare svært ved at finde ud af hvad man skal kikke efter og hvad sådan en må koste.

- I stil med de gamle Seamaster
- Uret skal bruges hverdag
- Helst ikke med guldskive
- Masiv guld
- Skal være automatik

Kom meget gerne med råd til hvad man skal kikke efter, da jeg intet ved om disse smukke gamle ure.

Venlig hilsen Micki

Re: Spørgsmål om gammel guld Omega - baun - 27-04-2009

Går udfra at vi så taler om dress og guld. Så gå efter en Seamaster - eller en Seamaster De Ville - altid elegante og lækre ure.

De gamle (før 1955) automatic med hammerautomatik er ikke er så robust til hverdagsur, som de andre. Hvis det er en forholdsvis aktiv bruger så gå efter en med cal 5xx

Hvis du skal finde et lækkert Seamaster De Ville eller Seamaster i guld med automatisk værk - det hele i fin stand ,skal du også regne med at betale fra 7 K og op.

De findes billigere på auktioner, men så løber der jo også oftest omkostninger på.

Geneve kan måske findes billigere og Constellation er noget dyrere.

Gå ind på Omega link Centralen og kig på samlinger - der kan du blive inspireret!

vh Baun

Re: Spørgsmål om gammel guld Omega - dreamwatch.dk - 27-04-2009

Mange tak for svaret Baun

Jeg har prøvet at søge på : Omega link Centralen, men kunne ikke finde noget om det, måske du har et link?

Jeg har kikket på Seamaster og de er super flotte IRL.

Syndes bare ikke der er så mange til salg her på de danske sider, det kan være man skal prøve at kikke lidt i udlandet, er der nogle forslag til gode sider hvor de har disse ure?

Re: Spørgsmål om gammel guld Omega - baun - 27-04-2009

Det var til inspiration jeg mente du kunne gå på "samlinger" via Link centralen.

Salgssider er jo en anden snak, men først skal man jo vide hvad man går efter.

Hvis du finder eksempler på hvad du er ude efter kan jeg bedre hjælpe med at finde sådan et ur.
'
hvad kan du lide:

İmage

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

İmage
İmage
Og dem du går glip af når det skal være automatisk

İmage

vh Baun

Re: Spørgsmål om gammel guld Omega - Geodoc - 27-04-2009

Kan kun følge Baun i, at Omega Link-Centralen kunne være et middel til at målrette yderligere søgning.
Naturligvis må jeg ikke blive for nærtagende i tilfælde af manglende succes med Link-Centralen; men udsagnet "Jeg har prøvet at søge på : Omega link Centralen, men kunne ikke finde noget om det" forbløffer mig.

Dersom det blot er et spørgsmål om at finde nogle Omega guld ure til salg, kan nedenstående søgning anvendes.
[attachment=0]<!-- ia0 -->Omega_Search.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]Søgningen er snedig, derved at den udelukker ordene:
- necklage & earrings, så man undgår hits på guld smykker
- oil, fat & amino, så man undgår hits på omega 3 fedtsyre og andre kost tilskud.
Søgningen resulterede i 1890 hits på Omega guldure.
80 % af fundene er relevante for køb af et Omega guld ur.

Med venlig hilsen - Geodoc

Re: Spørgsmål om gammel guld Omega - dreamwatch.dk - 28-04-2009

Det er en bryllupsgave jeg hjælper en med at finde, og hun har ikke lige svaret i nu, men dem vi så på og hun var helt forelsket i, ligner billede nr: 1,3 og 11. De to på det sidste billeder er ekstrem enkle og smukke Icon_smil

Re: Spørgsmål om gammel guld Omega - dreamwatch.dk - 28-04-2009

Hun var faktisk mest til rødguld, men kan man få dem i det?

Re: Spørgsmål om gammel guld Omega - baun - 28-04-2009

Nr 11 - er faktisk til salg her på siden til 6800,00 kr Automatic og med cal 565.

Selvfølgelig kan man få Rose gold... men man skal nok lede en del!

vh Baun

Re: Spørgsmål om gammel guld Omega - Peter - 29-04-2009

Hej Micki

Jeg har et par stykker, dog godt nok kun i guld og stål. Icon_e_sad

MVH Peter