|
Skal skal ikke? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Skal skal ikke? (/showthread.php?tid=71676) |
Skal skal ikke? - jacob jensen - 30-04-2009 Da jeg pt er ejer af 2 ure som jeg er utrolig glad og som jeg ikke kan forstille mig at sælge, lagt sammen med at jeg ikke vil skyde flere penge i urinteressen så er der pænt stille i winderen for tiden. Det gør jo at tanker flyver lidt og man tænker man kunne jo også, for der er jo andre ure man gerne ville "prøve" For mig handler det om ROLEXs SWDS deres diver design er gude smukt,og Rolex lavede endeligt med denne model en størrelse der passer mig. Det ville så kræve at winderen blev tømt og indholdet solgt så tænker man er det en god ide,og så starter møllen forfra Andre der ligger og slås med de sammen eller ligende "problemer" Re: Skal skal ikke? - Tukjær - 30-04-2009 Næ...... Re: Skal skal ikke? - jacob jensen - 30-04-2009 Hvor må det være lækkert! Re: Skal skal ikke? - baun - 30-04-2009 Nu står verden da ikke længere..... Nej jeg ville ikke sælge ud af ure som jeg virekelig holder af - og da slet ikke det - eller de første "rigtige ure" jeg har købt. Men jeg kan jo så heller ikke helt følge at der ikke må puttes flere kroner i ure. Ure er en hobby - og den må koste. Men jo - det er selvfølgelig også en prioritering. Siden jeg begyndte at samle ure har jeg skåret ned på jagtbudget og på bilbudget. Især det sidste gav ganske meget råderum. Førhen skiftede jeg hvert 2. eller 3. år.... Nu kører jeg i en udemærket stationscar fra 2004 der lige har rundet 200000 km. Men nej, sælg ikke dine ure ... du elsker dem jo.... vi taler ikke døde ting.... vi taler om ure! vh Baun Re: Skal skal ikke? - jacob jensen - 30-04-2009 Du har helt sikkert en pointe baun men jeg tåger lidt rundt for tiden må se hvor jeg ender Re: Skal skal ikke? - baun - 30-04-2009 Nu ved jeg så godt at du vistnok handler med biler - og set i det lys er mit råd måske ikke så fantastisk, men jeg må da også indrømme at det glæder mit "økonomiske gen" at jeg kan se en meget stor forskel på den værdi jeg formentlig har i urene sammenlignet med hvis jeg havde brugt 30.000 kr på jagt samt yderligere 30.000 kr på bilafskrivning de sidste 5 år. Jeg vil tro at jeg har ure for lidt mere end dette beløb.... og selvom jeg ikke betragter det som investering eller opsparing, så giver det faktisk en helt rar fornemmelse. Endnu bedre ville det selvfølgelig være, hvis man kunne sige: "Jeg lagde cigarretner på hylden for 6 år siden og har købt ure for pengene...." men det var i 92 jeg lagde dem på hylden, så den holder ikke! Jeg går stadig meget på jagt, men meget mere med hundene og ingen trofæ rejser. Og jeg kører såmænd også fint i en helt ok bil. vh Baun Re: Skal skal ikke? - jacob jensen - 30-04-2009 Man skal jo sætte sine penge hvor man syntes de rækker bedst for en,selv køber jeg aldrig ny bil da jeg ikke har behovet eller råd til afskrivningen. Har venner der går på trofæ jagt i hele verden der ligger ihverfald nogle gode ure i de summer de bruger Re: Skal skal ikke? - hannover_dk - 30-04-2009 Hvorfor udvikler det sig ofte sådan at ure i samlingen må koste 30.000 eller langt mere for at være værd at have. Jeg har masser til langt mindre og er lykkelig samler på den konto. Jeg har også ure til + 30.000 men kan ikke påstå de gør så megen mere glæde end dem til 4000 kr - et par eksempler, og så ved jeg godt at det lyder frelst, og at min interesse ikke kan overføres på andre - men?? Som lidt blandede eksempler fra den billigere del - : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det hjælper da mig til at mange at skifte med, at kravet ikke er så dyrt - men god er de. Jeg har bevidst valg ure til under 5 K generelt i visningen her Re: Skal skal ikke? - baun - 30-04-2009 hannover_dk Skrev:Hvorfor udvikler det sig ofte sådan at ure i samlingen må koste 30.000 eller langt mere for at være værd at have. Helt enig - jeg har også meget glæde af ure til 2-5 K.... og som jeg nyligt illustrerede en - lækker rem der kunne fixes, men smag og behag! Jacob... det må da være noget for dig at samle på Oris/JLC Vintage... det kræver jo interesse, jagt, viden og god smag... men ikke nødvendigvis meget kapital! vh Baun Re: Skal skal ikke? - Morten G. - 30-04-2009 Hvis det lige netop er uret - og du på ingen måde har interesse i, at have en stak ure i skabet og bare vil have 1 - 2 måske 3 ure at skifte med - så skal du da gøre det. Hvis lige netop er det/eller de er bedst for dig. Endnu engang - slå til! Hilsen Morten |