|
Omega Constellation - Købt på ebay - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Omega Constellation - Købt på ebay (/showthread.php?tid=71837) Sider:
1
2
|
Omega Constellation - Købt på ebay - kah_phpbb3_import15798 - 26-05-2009 Kære forum-medlemmer I et øjebliks kådhed kom jeg til at byde på dette ur: [url]"http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=370195380777" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0195380777[/url]" onclick="window.open(this.href);return false; Og jeg endte faktisk med at stå som højestbydende til sidst Jeg har nu modtaget uret, og det ser rigtig fint ud. Men tømmermændene begynder at melde sig - mest fordi jeg ikke har undersøgt tingene ordentligt først. Hvilket jeg ellers plejer at gøre i andre forhold. Hvad er forummets mening - er dette ur et nogenlunde fornuftigt køb? ser det i jeres øjne originalt ud? På billederne kan man ane (lettere at se i virkeligheden), at "rammen" omkring "datohullet" ikke slutter tæt til skiven på den side, som vender ind mod centrum. Tyder dette ikke på en uoriginal datohulsramme? (idet denne ramme vel aldrig har kunnet sidde ordentligt på denne skive, som slår et knæk). Glæder mig til at høre jeres kommentarer. Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at takke for et fantastisk forum - jeg har læst med gennem længere tid, men det er først nu jeg drister mig til at skrive et indlæg mvh. Kasper Re: Omega Constellation - Købt på ebay - Rene123 - 26-05-2009 Syntes da den ser ok ud, er det ikke bare fordi dato " kransen" har løsnet sig lidt. Men flot, tillykke René Re: Omega Constellation - Købt på ebay - baun - 26-05-2009 Rillykke med uret.... Ja det kan jo ske at man pludeselig har købt noget.... det sker faktis ret tit for mig! Uret fremtræder jo nydeligt. Skiven er pænt og ordentlig renoveret / Redailet, men den er tydeligvis gal med det dato vindue. Om den blot skal sættes fast eller om rammen slet ikke rigtig passer kan man ikke se, men mon ikke den bare skal limes. Det tror jeg. Værket ser fint ud og kassen, som jo er poleret, fremtræder også nydelig med en enkelt skramme som sikker ikke ses noget videre med det blotte øje. Kronen er nok ikke original til en Constellation - men en fed Omega krone, som jeg ville lade sidde - den originale 10 kantede kan du nok ikke skaffe. Alt i alt ok - hvis bare den dato ramme kan fixex! vh Baun Re: Omega Constellation - Købt på ebay - hannover_dk - 26-05-2009 Svært at vide. Ref 168.005 giver helt andet constellation med unishell kasse, men omvendt så skal det jo være en efter gravering med det ref nr i bagkassen, for det kan jo så ikke bare være en anden unishell bagkasse som er sat forkert sammen med resten - en unishell bagkasse havde ikke passet. Den ref er iflg Omega også med kaliber 564 mod din 561. Nu kunne man så tænke, så er den helt gal, men der kan sagtens være fejl også på Omegas officielle vintage side - dog - personligt springer jeg dem over hvis de ikke stemmer med den side. Om det skulle være det ene eller andet nr i den - kan andre måske svare på, jeg kan ikke. Skiven opgiver han jo klart som ny lavet/re-dial og det er den klart. Dato omkransningen er ikke god at se på i visse af billedene, men på andre ser den rimelig ud. For mig kunne det bare være vinklen på biledet fra skiven der får det til at se forkert ud, men du har jo uret i hånden går jeg ud fra, og ser det ser forkert ud?. Om den var på det originale eller om det er omskive-manden der har bestemt sig for den og sat den lidt skævt (hvis den virkeligt gør det(, ved jeg ikke. Jeg synes du skrev noget om at den jo ikke kunne ha sidden på den knæk-skive, men skiven er vel ikke en knækskive men en der buer jævnt (i modsætning til ex PiePan skiver) så en omkransning tror jeg bestemt den har haft - denne sidder bare forkert. Kronen kan Baun sikkert bedre, og han siger den nok ikke er ægte. Jeg var hoppet lige i og ment den var ægte, men Baun ved det nu nok bedst. Alt i alt er det vel et spørgsmål om: Kan du lide re-dial, så ser den vel fin ud - om end jeg slet ikke kan afgøre om det er særligt originaltro gjort Sidder den krans om datoen skævt - så skal det være lavet til den pris - det ville jeg tro Uhrenwidder ville være enig i Kan du finde ud af om kasse nr og værk hører sammen Kan du få det løst positivt - så kan prisen vel forsvares - en re-dial koster jo også - men ville du ha original skive så duer det jo ikke. vh Re: Omega Constellation - Købt på ebay - baun - 26-05-2009 John - har du læst noget andet på Omegas hjemmeside end jeg har? Jeg læser dette: (billedet er tilgengæld vay out (uden dato fx) Reference ST 168.0005 International collection 1962 Movement Type: Automatic chronometer certified Caliber number: 561 / 564 Cal. 561 24 jewels, created in 1958 Cal. 564 24 jewels, created in 1965 Both with central sweep-second hand Functions Date, Chronometer Case Stainless steel Case back Screw-in Full metal Dial "Pie-pan" type, De Luxe version with hand-rivetted gold hour markers and "Dauphine" gold hands. Crystal Armoured hesalite Bracelet Leather Water resistance 30 meters More product information Case : round (34,2mm diameter), screw-in case back with "O-ring" gasket. For leather straps of 18 mm lug-size International Collection : 1962-1968 Swiss retail price (1962) : CHF 395.- Also available in 18K solid gold (BA, BB or BC, CHF 980.- or CHF 1'230.-), 14K solid gold (BD, CHF 880.-), or 14K gold-cap on stainless steel (CD or CE, CHF 475.-). Replaced former ref. CK 14902 Later replaced by ref. 168.015 JLM Constellation - Calendar Gents' leather strap vh Baun Re: Omega Constellation - Købt på ebay - hannover_dk - 26-05-2009 Underligt - vi har da givet begge søgt 168.005 - hvor jeg bare får 168.0015 - hvor der godt nok står at guld modellen efterfulgte 168.005 Constellation Gents' leather strap Reference ST 168.0015 International collection 1966 Movement * Type: Automatic chronometer certified * Caliber number: 564 * Created in 1965 24 jewels Central sweep-second hand Functions Date Case Stainless steel Case back * Unishell (case opening on dial side) * Full metal Dial With gold hour markers and gold hands. Crystal Armoured hesalite Bracelet Leather Water resistance 30 meters More product information Case : round (34,15 mm diameter) - to be opened only with special tool "105" from the dial side. For leather straps of 18 mm lug-size International collection : 1966-1970 Swiss retail price (1967) : CHF 370.- Also available in 18K solid yellow or pink gold (BA or BB, CHF 980.-), in 18K solid white gold (BC, CHF 1'220.-), in 14K yellow or pink goldcap (CD or CE, CHF 450.-). The 18K gold versions (BA, BB, BC) replaced former ref. 168.005 and 168.006. JLM vh Re: Omega Constellation - Købt på ebay - hannover_dk - 26-05-2009 Per: Når man skriver 168.005 så får man to alternativer BA 368.0800 168.0015 - Den med 168.0015 er den jeg gik på, 368.0800 står godt nok som kaliber 561 - men nu skal det jo så være i guld med pie-pan dial - og den købte er ikke en ægte pie-pan - så - ser vi samme sted? vh Re: Omega Constellation - Købt på ebay - Geodoc - 26-05-2009 hannover_dk Skrev:Per: Når man skriver 168.005 så får man to alternativerDet er noget bøvl, at Omega (ikke helt konsistent) har indført 4 cifre efter decimal punktet. Fri tekst søgning på 168.005 og 168.0005 giver 2 forskellige resultater. Med venlig hilsen - Geodoc Re: Omega Constellation - Købt på ebay - hannover_dk - 26-05-2009 Ja det er noget rod. På 168.0005 får man dog stadigt en pie-pan type delux dial, hvilket denne jo ikke er (den har farver der angiver forskel, men jo ikke en knæk skive som jeg ser billedet? Men jeg kan se fejl. Hvis det er malet (hvad Omega jo i høj grad også har, men ikke egentligt pie-pan delux dial - så er jeg i tvivl om at skiven hører til uret overhovedet? vh Re: Omega Constellation - Købt på ebay - baun - 26-05-2009 Nummeret går udelukkende på kassen - den er jo lavet med flere forskellige skiver til samme kasse - altid! vh Baun |