|
Nato rem til gammel Omega - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Nato rem til gammel Omega (/showthread.php?tid=71949) |
Nato rem til gammel Omega - baun - 08-06-2009 Så kom 7 tekstil remme.... Og den første skulle monteres og prøves på dette uir som jeg nu har gået med siden før week-enden. Det sket ikke tit at samme ur bliver hængende så længe. Hvordan synes I det passer sammen: ![]() vh Baun Re: Nato rem til gammel Omega - Geodoc - 08-06-2009 Forstår godt, at du blandt de nye remme (straps) valgte den farve kombination. Rem & ur ser ud som om de er lavet til hinanden. Til trods for, at jeg ikke er den store ynder af remme, må jeg udtale, "Den er godkendt!" Med venlig hilsen - Geodoc Re: Nato rem til gammel Omega - Stenbukken - 08-06-2009 Jeg synes den rem passer perfekt til uret Re: Nato rem til gammel Omega - TioMalo - 08-06-2009 Jeg græder... En flot vintage Omega som higer at få en sort, krokopræget læderrem... Først så J.Bond kikset ud med sin Sub i den der strømpebånd af en for smal Natorem og nu skal så all andre se kiksede ud med deres ellers flotte klokker... Cheers - John Re: Nato rem til gammel Omega - pbr - 08-06-2009 Set fra et æstetisk synspunkt, synes jeg at rem og ur klæder hinanden umådeligt - en flot kombination !! Det eneste, som skærer lidt i øjnene er vel, at "NATO-remmen" jo historisk hænger dårligt sammen med et ur, der er fra en tid før denne alliance så dagens lys ! Men er der ikke noget med, at de forskellige farvekombinationer på diverse af disse remme, sådan set ikke har noget med NATO at gøre, men repræsenterer diverse (engelske) regimenter og offentlige tjenester ? Og i den kontekst kan kombinationen af rem og ur vel forsvares også historisk ? Re: Nato rem til gammel Omega - baun - 08-06-2009 Tio Malo Skrev:Jeg græder... En flot vintage Omega som higer at få en sort, krokopræget læderrem... Jeg er slet ikke uenig - blot ville jeg sætte en let og tynd læderrem på med et Omega Vintage spænde - så ville det stå perfekt. Det er vist det jeg lige har taget af uret Men jeg er kommer til at holde af Natoremmene til sommerbrug. Det er altså bare rart at have på. Og set i det lys leder jeg så efter ure (i mins samling) som kan klare en Natorem - og så prøver jeg at finde den Narorem der psser bedst. Men helt enig - det der tekstil er til hundehalsbånd: ![]() vh Baun Re: Nato rem til gammel Omega - Joepete - 08-06-2009 Jeg synes kombinationen er fin ! Og godt skud af din dejlige hund på det sidste billede Re: Nato rem til gammel Omega - Geodoc - 08-06-2009 Hej Baun Tio Malo Skrev:Jeg græder... En flot vintage Omega som higer at få en sort, krokopræget læderrem...... jeg tror ikke John (Tio) brød sig om NATO strap'en Der ka' du bare se, hvor let det er, når man interesserer sig for ure, der naturligt hører til på en lænke. Selv gruer jeg for den dag, hvor jeg falder for fristelsen til sådan "en lille fin ting", der skal bæres på rem - kors hvor er det besværligt. Kan følge John et stykke af vejen; men frygter at en kroko bliver for tyk. Det er trods alt et lille spinkelt udseende ur. Farven sort ville være fin; men bør nok ikke være dybsort, da det ville fremhæve urets falmning. En antracitgrå, næsten sort, ville nok matche urets egenfarve. .... men hva' ve' en bonde, som mig, om agurkesalat? Med venlig hilsen - Geodoc |