|
Maddox er flyttet ind - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Maddox er flyttet ind (/showthread.php?tid=71983) |
Maddox er flyttet ind - kox - 13-06-2009 Så skete det - endelig. "The chuck Maddox watch" has entered the building. Efter at ledt efter en 376.0822'er aka "Holy grail" aka "The chuck Maddox watch", i snart nogle år, fandt jeg et eksemplar til noget der minder om menneskepenge...næsten Godt brugt, men 100% original (også skiven!) og alt synes at virke som det skal - også dato/dag! Den skal ha' en omgang rensning, let polering og et ordentlig service (hvis jeg kan få overtalt en vis urmager, som bestemt ikke bryder sig om værket;-( Fik den først igår, men synes næsten I skulle se den med det samme:-) Leveret til Tyskland 21. maj 1987. ![]() Det første Omega Speedmaster i "moon watch" størrelse og stil med automatik værk. Med den eftertragtede 1450 lænke og 809 endestykker. Kassen er kraftigere og ca. 1mm højere end et almindelig måne ur. Her sammenlignet med min almindelige 145.022'er med cal. 861. Fra samme periode (solgt 1989) og originalt også med 1450 lænke, men altså med 808 endestykker (809 passer kun på 376.0822'eren) ![]() ![]() ![]() Cal. 1045 (Omega version af det berygtede Lemania 5100). Et af verdens mest robuste og præcise værk og har derfor også været anvendt i adskillige ure til militært brug. Men også et af det grimmeste. Men jeg er heldigvis ikke først og fremmest værk-fetishist ![]() ![]() Ed white blev misundelig og ville også være med... ![]() Kan I ha' en fortsat god weekend... det vil jeg ihvertfald Re: Maddox er flyttet ind - Geodoc - 13-06-2009 Hej Kox Kaliber 1045 er godt nok ikke en skønhedsåbenbaring; men mon ikke den er til at holde ud i en 376.0822'er ? Tillykke med det enestående ur. Med venlig hilsen - Geodoc Re: Maddox er flyttet ind - hannover_dk - 13-06-2009 ah men ah men ah men - det er da helt super det du viser. Ja Lemainia 5100 er ikke smukt, men funktionelt i høj grad, og for pokker da hvor det hele passer godt sammen og dejligt at vi nu har det ur med i Danmark - og godt for Geodoc/Baun/Loncar osv som laver Omega SHOW på ur 2010 at ha din samling med, for det har de da STORT TILLYKKE Herligt med den fokus der skal til for at få den hjem vh Re: Maddox er flyttet ind - kox - 13-06-2009 Geodoc Skrev:Kaliber 1045 er godt nok ikke en skønhedsåbenbaring; men mon ikke den er til at holde ud i en 376.0822'er ?Jo, det går lige Re: Maddox er flyttet ind - kox - 13-06-2009 Takker Hannover. Ja, krævede også lidt blod, sved og tårer... og en indløsning af SP'en Re: Maddox er flyttet ind - hannover_dk - 13-06-2009 kox Skrev:Takker Hannover. Ja, krævede også lidt blod, sved og tårer... og en indløsning af SP'enHvis nogen her inde har dette ur, så meld ud, jeg tror det er alene i Danmark, og det er helt super for mig selv at ha ure som ikke alle andre "render rundt med" så det er bare herligt at noget er sjældent. Jeg har det meget sværere med den store glæde over ure som alle bare kan lægge 5 k på disken og så ha på armen. Det er dejlige ure, men for mig som samler, ringer de slet ikke. De der plastdele i 5100 tjener jo også et slid/fuktions formål - kald det lidt prototype arbejde og NEJ den er ikke smuk (og har det lidt med rotoren at gøre for mange mennesker) men den klarer jo ganske mange timer og er velfungerende - sådan er det for mig med mekanik - det specielle er det sjoveste, ikke kun det som er pudset med skindet fra inderlåret af et hjortekid for at tage de sidste grater vh Re: Maddox er flyttet ind - baun - 13-06-2009 Tillykke med klenodiet Kim, så ved jeg da hvad nogle af mine "urpenge" går til - og det kunne ikke være bedre! Jeg kender vist ikke nok til Speedmastere til helt at vide hvor speciel den er, men jeg er godt klar over at det ikke er hverdagskost. Hold op hvor er der efterhånden mange meget skønne Omegaer rundt omkring - og mange fine samlinger. Det skal blive en sand fornøjelse hvis de lykkes os at samle det meste på Ur Eally 2010. vh Baun Re: Maddox er flyttet ind - kox - 14-06-2009 Baun Skrev:Tillykke med klenodiet Kim, så ved jeg da hvad nogle af mine "urpenge" går til - og det kunne ikke være bedre!Tak Per. Jep, vi kan godt sige at du indirekte har medfinansieret den ... og kronerne kunne nemlig ikke være gået til noget meget bedre. Nu mangler der "kun" 4 stk's på min Speedy top 6 wants liste, men jeg er jo stadig ung, sååå....... Re: Maddox er flyttet ind - psn - 14-06-2009 Tillykke med uret Kim! Hvis salig Chuck Maddox kaldte uret for his Holy Grail, så er det sjældent. Kaliber 1045 kan være træls at få repareret. Var inde hos Jørgen K for at hente min Mark 4,5, men den trækker ud pga. besværligheder, der hele tiden melder sig. Et herligt ur du der har fået dig. |