|
Vintage Omegaer med sort skive - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Vintage Omegaer med sort skive (/showthread.php?tid=72015) |
Vintage Omegaer med sort skive - baun - 18-06-2009 Nogen gange tænker jeg at de samlere der hele tiden må gå op i pris for at få et kick - eller for at finde noget spændende mangler fantasi..... eller sådan noget! En tid samlede jeg på Two Tone skive Omegaer, men lige nu er de sortskivede Omegaer der tænder: Just fået et par stykker hjem idag: En herlig Seamaster 30 med lille sekundviser (cal 269 fra 1962) ![]() ![]() Og en smuk 1952'er med cal 265 ![]() ![]() Nu ligger de på bordet, trukket op og det skal checkes over de næste par dage om de går godt! ![]() ![]() ![]() Sortskivede Vintage Omegaer er iøvrigt svære at forografere - altid reflekser når man skal fotografere forfra .... meget mennere fra siden! Har du ikke en (eller flere) smukke sortskivede Omegaer vi kan få at se? OMEGA SORT SKIVE KAVALKADE vh Baun Re: Vintage Omegaer med sort skive - Joepete - 18-06-2009 Smukt - ganske enkelt ! Kan du give markeringerne på de to ure et par ord med på vejen ? Jeg kan godt lide begge "versioner", men de "spidse" markeringer har et eller andet særligt over sig, synes jeg ... Re: Vintage Omegaer med sort skive - baun - 18-06-2009 Joepete Skrev:Smukt - ganske enkelt ! De pileformede (arrow eller dot markers ) index er tidstypiske på Omegaer fra 50'erne mens de lige batom index helt dominerer i 60'erne og op. Der er vel ikke andet at sige end at det lidt mere joviale 50'er look bliver afløst af det mere enkle og formelle 60'er look. - Også kasser og skiver følger dette mønster. Kasserne går fra kurvede og afrundede til lige og kantede med det enkle i højsædet. Der er ikke mange hyggelige two tone skiver fra 60'erne. Moden skiftede og de joviale 50'er ure blev umoderne. Idag ser vi så retro ure med både 50'er og 60'er look komme frem - blot i den nye moderne størrelse 40 mm + vh Baun Re: Vintage Omegaer med sort skive - hannover_dk - 18-06-2009 Flotte ure - går ud fra skiverne er originale når du ikke skriver det anderledes. Jeg er også mest til de gamle markeringer. De er vel fra en tid hvor de som Omega beskrev det er Hand riverted som jeg forstår som nittet på skiven som håndarbejde vh Re: Vintage Omegaer med sort skive - baun - 18-06-2009 hannover_dk Skrev:Flotte ure - går ud fra skiverne er originale når du ikke skriver det anderledes. Jeg er også mest til de gamle markeringer. De er vel fra en tid hvor de som Omega beskrev det er Hand riverted som jeg forstår som nittet på skiven som håndarbejde Den ene er jeg 99% sikker på er original.... den anden..... 80%. Den har snavs og lidt patina de rette steder og guldskriften er passende afdæmpet, men swiss made står på en måde der sjældent forekommer, så den kan være redailet for år tilbage, men jeg tror det ikke: ![]() vh Baun Re: Vintage Omegaer med sort skive - Geodoc - 18-06-2009 Baun Skrev:F/I hvert fald sortskivede; men muligvis ikke smukke Lille kavalkade fra 1968 - 1984 ![]() Seamaster Chronostop kaliber 865 (1968) ![]() Speedmaster MKII kaliber 861 (1969) ![]() Flightmaster kaliber 910 (1969) ![]() Flightmaster kaliber 911 (1971?) ![]() Speedmaster 125 kaliber 1041 (1973) ![]() Speedmaster MKV kaliber 1045 (1984) Med venlig hilsen - Geodoc Re: Vintage Omegaer med sort skive - hannover_dk - 18-06-2009 Ikke en stærk side, men et 4-5 kan det da blive til: ![]() ![]() ![]() noget der ligner lidt sort vintage Omega ![]() hmm - mørkeblå ![]() vh Re: Vintage Omegaer med sort skive - Loncar - 19-06-2009 Her er mine: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Re: Vintage Omegaer med sort skive - baun - 19-06-2009 Jeg kan jo selvfølgelig også bidrage med lidt flere: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() vh Baun Re: Vintage Omegaer med sort skive - Stenbukken - 19-06-2009 Jeg er vild med din vintage Omega samling Baun I andre har også en masse flotte Omega´er |