Urdebatten / Urforum
After Sale Service eller ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: After Sale Service eller ? (/showthread.php?tid=72362)

Sider: 1 2

After Sale Service eller ? - Anubiz-DK - 18-08-2009

Her den 16. juli købte jeg min første Omega (Speedmaster Proff.) og er stadig helt oppe og ringe over dette fantastiske stykke håndværk...

I morges blev jeg så vækket (alt for tidligt på min sidste feriedag) af en rar postmand, der skulle have en underskrift og herefter ville aflevere en pakke.
Lettere søvndrukken og forundret, da jeg ikke umiddelbart kunne ihukomme at have bestilt noget for nyligt, skyndte jeg mig at kontrollere modtager samt afsender. Modtager = OK, Afsender = Swatch Group Nordic...?!?
Pakken havde nu min fulde opmærksomhed, selv om hunden insisterede ret kraftigt på at ville ud og afsøge haven for evt. indtrængende solsorte og andet "storvildt"..
Pakken indeholdt et meget fint "Omega Collection 2008"-katalog samt en tilhørende prisliste... I farver og det hele...

Er der nogen der har prøvet dette før, eller ved hvad der ligger bag ?!?

Mine forslag:

1) Et forsøg på mersalg fra Swatch Group Nordic's side. (man ved jo aldrig)
2) En fejltagelse. (en anden kunne jo have bestilt et sådant katalog)
3) Lidt After Sale Service lir, i form af lidt merchandise.

Re: After Sale Service eller ? - DanielG - 18-08-2009

Normalt plejer man selv at skulle bestille sådan et katalog.. om din forhandler har bestilt den til dig skal jeg ikke kunne sige..

Re: After Sale Service eller ? - Geodoc - 18-08-2009

... næh - Jeg har ingen personlige erfaringer med sådant. - Måske fordi sidst jeg købte et fabriksnyt Omega var i november 1968.

Jeg antager, at det er #3: "Lidt After Sale Service lir, i form af lidt merchandise."

Andre mærker sender x måneder efter handelen en mikro fiber pudseklud med logo.
Et ledsagende kort takker for dit køb, og udtrykker håb om tilfredshed med produktet, og at de i øvrigt er klar til at sælge dig alle de ure det skal være.

Mit bedste råd om kataloget er, at slå op på Speedmaster Broad Arrow, og lægge din Speedmaster Pro. ved siden af og konstatere, at de udgør et mageløst par. Icon_e_wink

İmage

Det glæder mig i øvrigt, at du fik anskaffet en SPM PRO, - har fornøjelse af det; og ligesom adskillige af os andre er begejstret for det gedigne, klassiske og historiemættede ur.

Med venlig hilsen - Geodoc

Re: After Sale Service eller ? - Sociologen - 18-08-2009

@Geodoc: Rigtigt lækkert Broad Arrow. Hvad er referencenummeret? Jeg synes umiddelbart kun at kunne finde ét BA a la dit på omegawatches.com (321.10.42.50.02.001), men denne har blå time-markører, hvilket det ikke ser ud til, at din har.

Har du en ide om, hvilket prisleje uret ligger i?

Hej Kenn.
Min BA er ref. 3551.20.00 med kaliber 3303. Modellen er udgået og afløst af ref. 321.12.42.50.02.001 med kaliber 3313 (CoAxial)
Begge er med de smukkester blånede visere og index, der er overordentlig vanskelige at fotografere, da de changerer en del.

Nedenfor et foto, hvor lyset er faldet rigtigt
İmage

Andre billeder kan ses her

De blå time-angivelser er faktisk ikke så tosset endda. Slet ikke Icon_e_smile Et utroligt lækkert ur, som ville stå godt til mit PO Icon_e_biggrin

Re: After Sale Service eller ? - baun - 18-08-2009

Sociologen Skrev:De blå time-angivelser er faktisk ikke så tosset endda. Slet ikke Icon_e_smile Et utroligt lækkert ur, som ville stå godt til mit PO Icon_e_biggrin

Og så er den bare endnu flottere på en lys brun krokorem!

vh Baun

Baun Skrev:Og så er den bare endnu flottere på en lys brun krokorem!
Jeg synes nu, at lænken ser super lækker ud... Må se uret IRL, når lejligheden byder sig...

Sociologen Skrev:
Baun Skrev:Og så er den bare endnu flottere på en lys brun krokorem!
Jeg synes nu, at lænken ser super lækker ud... Må se uret IRL, når lejligheden byder sig...
Har lige været på "billed rov" på TimeZone. Desværre få med rem.
İmage

İmage

İmage

Re: After Sale Service eller ? - Anubiz-DK - 18-08-2009

Geodoc Skrev:Mit bedste råd om kataloget er, at slå op på Speedmaster Broad Arrow, og lægge din Speedmaster Pro. ved siden af og konstatere, at de udgør et mageløst par. Icon_e_wink
Hvor har du dog irriterende meget ret... Icon_mrgreen