Urdebatten / Urforum
Justering af lænke på Seamaster - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Justering af lænke på Seamaster (/showthread.php?tid=72622)

Justering af lænke på Seamaster - Rokkjær - 03-10-2009

Hej

Jeg har netop købt en Seamaster (212.30.41.61.01.001) og er ved at justere lænken. Hvis jeg piller 2 led af, sidder den for løst, men fjerner jeg 3, bliver den for stram.

Mit (dumme?) spørgsmål er så:

Kan man fjerne ét af de små led, der sidder som nr. 2 på hver side af lukkemekanismen?

De er kun mærket med en justeringspil i den ene ende og vel så formentlig ikke beregnet til at pille af?

Med venlig hilsen

Re: Justering af lænke på Seamaster - hannover_dk - 03-10-2009

Rokkjær Skrev:Hej

Jeg har netop købt en Seamaster (212.30.41.61.01.001) og er ved at justere lænken. Hvis jeg piller 2 led af, sidder den for løst, men fjerner jeg 3, bliver den for stram.

Mit (dumme?) spørgsmål er så:

Kan man fjerne ét af de små led, der sidder som nr. 2 på hver side af lukkemekanismen?

De er kun mærket med en justeringspil i den ene ende og vel så formentlig ikke beregnet til at pille af?

Med venlig hilsen
Kender ikke din lænke, men kan du ikke finjustere den ved at flytte pindene i låsen?

vh

Re: Justering af lænke på Seamaster - Rokkjær - 04-10-2009

Nej, så vidt jeg kan se, er der ikke noget at flytte på i låsen.

VH

Re: Justering af lænke på Seamaster - pbr - 04-10-2009

Hej Rokkjær,

Der burde medfølge et ½ link til din lænke - dvs. et specielt link, der kun er halvt så langt som de normale. Jeg tror ikke, at du skal pille ved de små links, der forbinder låsen med lænken.

Dette er standard ved alle nyere Seamaster lænker og sikrer, at den kan tilpasses bedst muligt.

Ellers er jeg sikker på, at du kan købe et hos en Omega forhandler. Prøv at høre Peter Halse i Horsens - han kan garanteret hjælpe dig !

Re: Justering af lænke på Seamaster - Rokkjær - 04-10-2009

Hej PBR

Der sidder et led i halv størrelse, som nr. 2 efter låsen og det er lige nøjagtigt det, jeg kunne tænke mig at fjerne. Men der er ikke en pil på det første led, hvor nr. 2 er sat på, så det ser umiddelbart ud til, at nr. 2 skal blive siddende?

V.H.

Re: Justering af lænke på Seamaster - DSfirst - 04-10-2009

Omegas seamasterlænke er i høj klasse, men kan være svær at justere perfekt til håndleddet.(har dog aldrig haft problemer) I mine øjne mangler den justeringsmuligheden i låsen. Et kritikpunkt som burde kunne løses hos Omega.

Re: Justering af lænke på Seamaster - pbr - 06-10-2009

Rokkjær Skrev:Hej PBR

Der sidder et led i halv størrelse, som nr. 2 efter låsen og det er lige nøjagtigt det, jeg kunne tænke mig at fjerne. Men der er ikke en pil på det første led, hvor nr. 2 er sat på, så det ser umiddelbart ud til, at nr. 2 skal blive siddende?

V.H.

Jeg har ikke laengere mit Seamaster, saa jeg kan ikke se efter for dig - men jeg mener, at de to halve led der sidder ved laenken ikke er beregnet paa at skulle fjernes.

Det halve led, der fulgte med min Seamaster, sad uafhaengigt af laasen.

Saa for mig lyder det som om, det er noget, som du mangler at have faaet med i koebet, da du fik dit ur - har du koebt det fra nyt eller er det koebt brugt ?

Men proev at kontakte Peter Halse eller en anden Omega forhandler - jeg er sikker paa at et saadant led kan skaffes ret let (ved dog ikke hvad det koster).

Re: Justering af lænke på Seamaster - Rokkjær - 06-10-2009

Hej pbr

Uret er nyt og købt via Watchfinder. Der står ikke noget i manualen om, at der skulle have været et led i kassen.

Jeg dristede mig i går ind til den lokale A.D. og fik her svaret, at de 2 små led sagtens kan tages af.

Min tiltro til denne forhandler er dog ikke ligefrem i top, efter at have købt et ur der før. Icon_evil
Men det ser ud til, at de små led er samlet på samme måde som de andre, så planen er at gøre forsøget.

Re: Justering af lænke på Seamaster - Tukjær - 06-10-2009

Der er ikke pile på, men du kan sagtens tage dem af......

İmage

Re: Justering af lænke på Seamaster - Rokkjær - 07-10-2009

1 stk. led i miniput størrelse er nu fjernet og lænken passer perfekt.

Mange tak for svarene. Icon_e_smile

Med venlig hilsen