|
Politiet kom og tog mit ur - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Politiet kom og tog mit ur (/showthread.php?tid=72634) Sider:
1
2
|
Politiet kom og tog mit ur - baun - 06-10-2009 Ja efter at have købt 150-200 ure kom politiet idag for at hente et af mine fine Constellation. Den var blevet stjålet og senere solgt via Lauritz, så jeg måtte aflevere. Fik en kvittering - dog! Denne sjældne skønhed har nu efterladt et blødende hul i samlingen. Beskrivelse: Mærke og model: Omega Constellation Årgang: 1959 Kasse: Rund, 18 karat Guld i meget fin stand, bagside med guld observatorium Højde: 12 mm Diameter: 34 mm uden krone Skive: Meget speciel Guld skive, perfekt renoveret uden fejl. guldvisere og guld index - også i perfekt stand Rem: Sort reptil læderrem Caliber: 551 Automatic COSC Caliber nr.: 17014831 Ref. Nr.: OT 14381 ![]() ![]() ![]() Jeg har naturligvis kontaktet Lauritz som bedyrer at de vil holde mig skadesløs. vh Baun Re: Politiet kom og tog mit ur - Tukjær - 06-10-2009 Ærgeligt... Det er et flot ur...... Re: Politiet kom og tog mit ur - Mads Gjødesen - 06-10-2009 Tja ærgerligt for dig Baun, men omvendt kan uret jo have haft stor betydning for personen der fik det stjålet, så forhåbentlig er det kommet godt hjem til den rette ejer. Jeg ville i hvertfald blive glad for at få et stjålet ur tilbage. Så længe du holdes skadesfri går det jo nok. Du finder nok et andet /Mads Re: Politiet kom og tog mit ur - Fabritius - 06-10-2009 Det må være en speciel oplevelse, men godt at du får dækket dine udgifter af Lauritz. Var uret så i den flotte stand da du købte det, eller har du fået det restaureret, så den oprindelige ejer får et langt flottere ud retur, end det der blev stjålet? Re: Politiet kom og tog mit ur - baun - 06-10-2009 Mads Gjødesen Skrev:Tja ærgerligt for dig Baun, men omvendt kan uret jo have haft stor betydning for personen der fik det stjålet, så forhåbentlig er det kommet godt hjem til den rette ejer. Jeg ville i hvertfald blive glad for at få et stjålet ur tilbage. Så længe du holdes skadesfri går det jo nok. Du finder nok et andet Det er ok, sådan må det være. Det var et af de bedre køb. Jeg gav 5500 kr - og vurderede uret til ca 15 K. Jeg har nok ofret en rensning mv. - men det er livet Ejeren havde vist fået 17 K af forsikringen - så om han bliver glad? Ja hvis det har affektionsværdi! Nå, Jeg er ikke sikker på at jeg ville have solgt for 17 K - den skive er i en klasse for sig selv. vh Baun Re: Politiet kom og tog mit ur - Mikael L._phpbb3_import15700 - 06-10-2009 Baun. Så er det eddermame bare at få fat i forsikringsselskabet. Det er dem der ejer uret, når der er udbetalt erstatning, og de fyrer det bare af på en eller anden advokat-auktion til en latterlig pris, som de er sk...ligeglade med, da beløbet er afskrevet. du ku´være heldig at få lov til at købe det, medmindre det er solgt til en ansat. Mikael Re: Politiet kom og tog mit ur - baun - 06-10-2009 Mikael Lange Skrev:Baun. Så er det eddermame bare at få fat i forsikringsselskabet. Det er dem der ejer uret, når der er udbetalt erstatning, og de fyrer det bare af på en eller anden advokat-auktion til en latterlig pris, som de er sk...ligeglade med, da beløbet er afskrevet. du ku´være heldig at få lov til at købe det, medmindre det er solgt til en ansat. ok, jeg ville jo tro at det gik tilbage til den oprindelige ejer? Men han får det måske blot tilbudt? vh Baun Re: Politiet kom og tog mit ur - Tukjær - 06-10-2009 Baun Skrev:Mikael Lange Skrev:Baun. Så er det eddermame bare at få fat i forsikringsselskabet. Det er dem der ejer uret, når der er udbetalt erstatning, og de fyrer det bare af på en eller anden advokat-auktion til en latterlig pris, som de er sk...ligeglade med, da beløbet er afskrevet. du ku´være heldig at få lov til at købe det, medmindre det er solgt til en ansat. Han bliver nok tilbudt at købe det for de 17k han har fået erstatning..... Re: Politiet kom og tog mit ur - Mikael L._phpbb3_import15700 - 06-10-2009 ikke nødvedigvis, tror slet ikke han bliver orienteret faktisk. men tror du ikke de 17k varmer mere i lommen end at bytte tilbage? Mikael Re: Politiet kom og tog mit ur - jacob jensen - 06-10-2009 Det er bestemt et flot ur men ville vi alle ikke sælge det for 17k Hvis den tidligere ejer har fået sine penge da uret forsvandt er det jo ikke hans ur mere og så er det jo åbent for alle at købe det af selskabet. Tror dog ikke de "skider" det væk men at betale markedsprisen måske med en lille rabat for uret er vel også ok |