Urdebatten / Urforum
Politiet kom og tog mit ur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Politiet kom og tog mit ur (/showthread.php?tid=72634)

Sider: 1 2

Politiet kom og tog mit ur - baun - 06-10-2009

Ja efter at have købt 150-200 ure kom politiet idag for at hente et af mine fine Constellation.

Den var blevet stjålet og senere solgt via Lauritz, så jeg måtte aflevere. Fik en kvittering - dog!

Denne sjældne skønhed har nu efterladt et blødende hul i samlingen.

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Constellation
Årgang: 1959
Kasse: Rund, 18 karat Guld i meget fin stand, bagside med guld observatorium
Højde: 12 mm
Diameter: 34 mm uden krone
Skive: Meget speciel Guld skive, perfekt renoveret uden fejl. guldvisere og guld index - også i perfekt stand
Rem: Sort reptil læderrem
Caliber: 551 Automatic COSC
Caliber nr.: 17014831
Ref. Nr.: OT 14381

İmage
İmage
İmage

Jeg har naturligvis kontaktet Lauritz som bedyrer at de vil holde mig skadesløs.

vh Baun

Re: Politiet kom og tog mit ur - Tukjær - 06-10-2009

Ærgeligt... Det er et flot ur......

Re: Politiet kom og tog mit ur - Mads Gjødesen - 06-10-2009

Tja ærgerligt for dig Baun, men omvendt kan uret jo have haft stor betydning for personen der fik det stjålet, så forhåbentlig er det kommet godt hjem til den rette ejer. Jeg ville i hvertfald blive glad for at få et stjålet ur tilbage. Så længe du holdes skadesfri går det jo nok. Du finder nok et andet Icon_e_smile

/Mads

Re: Politiet kom og tog mit ur - Fabritius - 06-10-2009

Det må være en speciel oplevelse, men godt at du får dækket dine udgifter af Lauritz.

Var uret så i den flotte stand da du købte det, eller har du fået det restaureret, så den oprindelige ejer får et langt flottere ud retur, end det der blev stjålet? Icon_e_smile

Re: Politiet kom og tog mit ur - baun - 06-10-2009

Mads Gjødesen Skrev:Tja ærgerligt for dig Baun, men omvendt kan uret jo have haft stor betydning for personen der fik det stjålet, så forhåbentlig er det kommet godt hjem til den rette ejer. Jeg ville i hvertfald blive glad for at få et stjålet ur tilbage. Så længe du holdes skadesfri går det jo nok. Du finder nok et andet Icon_e_smile

/Mads

Det er ok, sådan må det være.

Det var et af de bedre køb. Jeg gav 5500 kr - og vurderede uret til ca 15 K.

Jeg har nok ofret en rensning mv. - men det er livet Icon_e_confused

Ejeren havde vist fået 17 K af forsikringen - så om han bliver glad? Ja hvis det har affektionsværdi!

Nå, Jeg er ikke sikker på at jeg ville have solgt for 17 K - den skive er i en klasse for sig selv.

vh Baun

Re: Politiet kom og tog mit ur - Mikael L._phpbb3_import15700 - 06-10-2009

Baun. Så er det eddermame bare at få fat i forsikringsselskabet. Det er dem der ejer uret, når der er udbetalt erstatning, og de fyrer det bare af på en eller anden advokat-auktion til en latterlig pris, som de er sk...ligeglade med, da beløbet er afskrevet. du ku´være heldig at få lov til at købe det, medmindre det er solgt til en ansat.

Mikael

Re: Politiet kom og tog mit ur - baun - 06-10-2009

Mikael Lange Skrev:Baun. Så er det eddermame bare at få fat i forsikringsselskabet. Det er dem der ejer uret, når der er udbetalt erstatning, og de fyrer det bare af på en eller anden advokat-auktion til en latterlig pris, som de er sk...ligeglade med, da beløbet er afskrevet. du ku´være heldig at få lov til at købe det, medmindre det er solgt til en ansat.

Mikael

ok, jeg ville jo tro at det gik tilbage til den oprindelige ejer?

Men han får det måske blot tilbudt?

vh Baun

Re: Politiet kom og tog mit ur - Tukjær - 06-10-2009

Baun Skrev:
Mikael Lange Skrev:Baun. Så er det eddermame bare at få fat i forsikringsselskabet. Det er dem der ejer uret, når der er udbetalt erstatning, og de fyrer det bare af på en eller anden advokat-auktion til en latterlig pris, som de er sk...ligeglade med, da beløbet er afskrevet. du ku´være heldig at få lov til at købe det, medmindre det er solgt til en ansat.

Mikael

ok, jeg ville jo tro at det gik tilbage til den oprindelige ejer?

Men han får det måske blot tilbudt?

vh Baun

Han bliver nok tilbudt at købe det for de 17k han har fået erstatning.....

Re: Politiet kom og tog mit ur - Mikael L._phpbb3_import15700 - 06-10-2009

ikke nødvedigvis, tror slet ikke han bliver orienteret faktisk. men tror du ikke de 17k varmer mere i lommen end at bytte tilbage?

Mikael

Re: Politiet kom og tog mit ur - jacob jensen - 06-10-2009

Det er bestemt et flot ur
men ville vi alle ikke sælge det for 17k Icon_e_smile

Hvis den tidligere ejer har fået sine penge da uret forsvandt er det jo ikke hans ur mere
og så er det jo åbent for alle at købe det af selskabet.

Tror dog ikke de "skider" det væk
men at betale markedsprisen måske med en lille rabat for uret er vel også ok Icon_cool