|
Ole Mathiesen ure - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ole Mathiesen ure (/showthread.php?tid=72755) |
Ole Mathiesen ure - phrede - 22-10-2009 Jeg har fattet lidt interesse for de klassiske og ultra minimalistiske Ole Mathiesen ure. Er der nogen der ved hvor man evt kan findet et brugt? Jeg er enten interesseret i et OM4.37Q (med mat-sort skive) eller OM8.37Q (med "quartz-skive") i 37 mm og (desværre quartz værk) OM4.37Q: [attachment=1]<!-- ia1 -->OM4-1.37_49145b3eea6b0.jpg<!-- ia1 -->[/attachment] OM8.37Q: [attachment=0]<!-- ia0 -->OM8_37_Q.jpg<!-- ia0 -->[/attachment] Re: Ole Mathiesen ure - hannover_dk - 22-10-2009 phrede Skrev:Jeg har fattet lidt interesse for de klassiske og ultra minimalistiske Ole Mathiesen ure. Er der nogen der ved hvor man evt kan findet et brugt?>Kan du se en lille lighed med en 1962 Eterna Automatic - tynd automatik? ![]() vh Re: Ole Mathiesen ure - Speedy - 22-10-2009 Jørgen Krognos har ofte nogle stykker i butikken. Frederiksberg Alle! Re: Ole Mathiesen ure - phrede - 22-10-2009 hannover_dk Skrev:phrede Skrev:Jeg har fattet lidt interesse for de klassiske og ultra minimalistiske Ole Mathiesen ure. Er der nogen der ved hvor man evt kan findet et brugt?>Kan du se en lille lighed med en 1962 Eterna Automatic - tynd automatik? Uha, den er også smuk! Det jeg tænker er jo Ole Mathiesen jo er enkelt dansk design når det er allerbedst Re: Ole Mathiesen ure - phrede - 22-10-2009 Speedy Skrev:Jørgen Krognos har ofte nogle stykker i butikken. Ja, jeg var på besøg hos ham i weekenden, men han havde vist ikke nogen.. Men den model jeg leder efter (37mm) er måske også så ny at den ikke er til at finde brugt... Re: Ole Mathiesen ure - baun - 22-10-2009 Hvor tynde er de egentlig... Eterna'en og OM'en - 7 mm ? Det tyndeste automatiske Omega jeg ejer er ca 10 mm - den er så med dato - og var på armen idag! ![]() vh Baun Re: Ole Mathiesen ure - Peter - 23-10-2009 Hej Du kan være heldig at finde nogle af de gamle med et Peseaux 7001 optræksværk, dem er der solgt en del af i tresserne og halvfjerdserne, og helt op i firserne, jeg har for nogle år siden set et på Vorbasse Marked til 225 kroner, så der er en del af dem derude. MVH Peter Re: Ole Mathiesen ure - hannover_dk - 23-10-2009 Baun Skrev:Hvor tynde er de egentlig... Eterna'en og OM'en - 7 mm ?Ja den holder jo også stilen (jeg tar altid billeder væk i svar, men de ses jo i tråden) Min Eterna er lige under 5 mm i kassen og med glas (hvorfor skal det være så højt vh Re: Ole Mathiesen ure - TioMalo - 23-10-2009 Som Peter skriver - du kan finde en vintage med optræksværk, der er mange af dem derude. Nu laver (det gjorde de i hvert fald et - par år siden stadigvæg) OM en retromodel med optræksværk, dvs. du kan måske finde et forholdsvis nyt ur med mekaniske indmædder (tror at det er en ETA kaliber der sidder ind i dem). Meeen... du leder efter den større model, Ø 37 mm ? Det kan godt være lidt hård opgave hvis den skal gafles hjem fra vintagemarked. Måske kun 10% af de solgte OM ure var med den større kasse - og er det så kun med quartzværk man kan få den ? Produktionen startede i primo 2000 tallet (?). Det kan Peter sikkert fortællle mere om... Go´ weekend - John |