Urdebatten / Urforum
Hvad foretrækker du i varmen ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvad foretrækker du i varmen ? (/showthread.php?tid=73965)

Sider: 1 2 3

Hvad foretrækker du i varmen ? - Joepete - 20-05-2010

Hvilket ur, synes du, er behageligt at bære når det er varmt ? Du må meget gerne uddybe mht urkassemateriale, størrelse og remvalg m.v.

Re: Hvad foretrækker du i varmen ? - fjelsten - 20-05-2010

Jeg synes ikke det gør den store forskel Icon_smil

Re: Hvad foretrækker du i varmen ? - Clubman - 20-05-2010

Alle ure med lænke, nato el. gummi rem.

De kan efter mine erfaringer bedre tåle, at blive vasket efter en ”svedetur”, på armen.

Re: Hvad foretrækker du i varmen ? - Mr. Korsbek! - 20-05-2010

En lækker læderrem, som er lavet af rent læder og uden skum og andet godt i midten - som gør den ikke kan rengøres og efter kort tid begynder at lugte fælt, men en fed måde for ur producenterne at tjene ekstra penge.

Men jeg er også læderrems nørd.

Torben

Re: Hvad foretrækker du i varmen ? - Larsb - 20-05-2010

Så længe det ikke er gummi, så er jeg tilfreds. Jeg er aldrig rigtig blevet gode venner med gummiremme. Selvom læder altid er behageligt, kan en god lænke næsten virke kølende, hvis det er meget varmt. Det er dog længe siden, jeg har haft et ur på med lænke.

Re: Hvad foretrækker du i varmen ? - Tukjær - 20-05-2010

Lænkeure. Alt andet kommer til at lugte..... Ja ja, jeg ved godt en gummirem kan vaskes Icon_mrgreen

Re: Hvad foretrækker du i varmen ? - Joepete - 20-05-2010

En lænke, som kan udvides via clasp´en, når uret er på armen, det er super. Meeeen, SKAL jeg vælge, så må jeg nok stille mig over ved siden af Torben: En læderrem kan suge/ånde, og så kan den desinficeres og "genopfriskes" med læderfedt og god behandling - dét er altså godt Icon_e_biggrin

Er der nogle, som foretrækker titanium frem for stål på en varm dag ?

Re: Hvad foretrækker du i varmen ? - hannover_dk - 20-05-2010

En ren - ikke for tyk læderrem - ikke for stort ur - hvis det udelukkende er behagelighed i varmen
vh

Re: Hvad foretrækker du i varmen ? - Peter - 21-05-2010

Hej

Jeg bruger både gummirem lænke og læderrem, her i sommervarmen, men dog ikke mine originale Panerai remme da jeg kun tror at de kan tåle at blive brugt i frost, Icon_e_surprised da de lynhurtigt kommer til at se meget brugte ud, og lugten vil jeg tro bliver ubeskrivelig, efter bare en uges brug i varmt vejr. Icon_e_surprised

MVH Peter

Re: Hvad foretrækker du i varmen ? - Stinger - 21-05-2010

Til en løbetur fortrækker jeg gummiremme eller læder som kan renses, men helst gummi da jeg ikke har haft de bedste erfaringer med at vaske selv OEM læderremme.

Når jeg løber i varmt vejr udvider håndledet sig mere end normalt og en lænke kommer derfor til at sidde ret stramt - og kom ikke her med jeres (mine) extension links etc - gider ikke skulle stoppe op og indstille en lænke ligemeget hvor nemt det er. Her har gummi og læder den fordel at det kan strække sig - og så ser gummi bare lidt mere sporty ud Icon_e_wink