Urdebatten / Urforum
Seamaster Cosmic 2000 alder-værk ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Seamaster Cosmic 2000 alder-værk ? (/showthread.php?tid=74007)

Seamaster Cosmic 2000 alder-værk ? - TDN - 28-05-2010

Hej!

Har fået fat i et Seamaster Cosmic 2000, som trænger til en grundig rengøring og ikke mindst nyt glas. Sælger ved intet om ure og jeg vil ikke åbne det selv. Mit bedste bud ST. 166.0128, cal 1012. Skiven er pæn og det går fint, skal jeg lade ridser i kassen være eller skal der poleres, på afstand ses ridserne faktisk ikke. Tak til Baun for assistance så jeg ikke forkøbte mig.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Re: Seamaster Cosmic 2000 alder-værk ? - hannover_dk - 28-05-2010

Du kan nok ikke åbne den selv i alle fald. De kræver speciel værktøj til at åbne dem (som alle gode urmagere har). Det skal ha nyt glas som du skriver. Om det skal poleres på kassen er ren smagssag. Hvis du kan få det poleret let uden det koster kassen, og det kan du hos gode urmagere (nævner f.eks. Krognos på Frederiksbergs alle), så ville jeg gøre det. Ejere af Omega Cosmic er ikke så pivede med pænt polerede ure Icon_e_smile
Held og lykke med det
vh

Re: Seamaster Cosmic 2000 alder-værk ? - baun - 28-05-2010

Som udgangspunkt synes jeg det ser fint ud. Det er et smukt ret stort Vintage Omega (38 mm).

Du skal lade Peter Halse (jeg ved jo hvor du bor) give uret en overhaling. En let polering som lige får uret til at fremtræde pænt, ville jeg bede Peter lave uden at overgøre det.

vh Baun

Re: Seamaster Cosmic 2000 alder-værk ? - hannover_dk - 28-05-2010

Baun Skrev:Som udgangspunkt synes jeg det ser fint ud. Det er et smukt ret stort Vintage Omega (38 mm).

Du skal lade Peter Halse (jeg ved jo hvor du bor) give uret en overhaling. En let polering som lige får uret til at fremtræde pænt, ville jeg bede Peter lave uden at overgøre det.

vh Baun
Fuld opbakning til Halse når det er i den omegn du bor. Han skal nok gøre det korrekt
vh

Re: Seamaster Cosmic 2000 alder-værk ? - TDN - 28-05-2010

hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Som udgangspunkt synes jeg det ser fint ud. Det er et smukt ret stort Vintage Omega (38 mm).

vh Baun
Fuld opbakning til Halse når det er i den omegn du bor. Han skal nok gøre det korrekt
vh

Det er også tanken at lade ham kigge på den. Han løste forøvrigt mysteriet om den mærklige gang mit Speedmaster pro havde begyndt at få. Den havde stor afvigelse +80 sek/dag og "gang-o-meteret" kunne slet ikke fange takten eller hvad det hedder på den. Det viste sig at den havde været for tæt på en kraftig magnet på et tidspunkt og da han havde afmagnetiseret den blev den normal igen.... hurra for Peter!

Mvh
Thomas