Urdebatten / Urforum
SUVERÆN - 2400 - 3 - også igen - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: SUVERÆN - 2400 - 3 - også igen (/showthread.php?tid=74015)

SUVERÆN - 2400 - 3 - også igen - baun - 29-05-2010

Omega SUVERÆN er også et af de ure jeg ikke nemt kan gå forbi uden at byde/købe.

Den helt unikke historie, urenes autensitet og så det at de er så ganle at de jo har 30T2 værker gør dem altid interesente. Her er sidste skud på stammen. Købt til at renovere et par andre ure med, men Peter Halse mente at den var alt for god til det, så den blev sat istand istedet....

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Suverän

Årgang: 1944
Kasse: Rund, Stål, pæn kasse med brugsspor
Højde: 10 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: nænsomt renset, patineret skive med stål visere og index
Rem: Original Omega mørk grøn (Military?)
Caliber: 30T2 PC Manuel med lille sekundviser
Caliber nr.: 10189245
Ref. Nr.: 2400-3

İmage

İmage

İmage

Den så sådan ud da jeg købte den:

İmage

vh Baun

Re: SUVERÆN - 2400 - 3 - også igen - Geodoc - 29-05-2010

@Baun
Du slår altså benene væk under mig Icon_rolleyes - Først med Seamaster 30'eren og nu med en Suverän.

Det er først for nylig, at jeg har vendt mig mod Omega's glorværdige 30T2'er. - Det skete i forbindelse med en revurdering af min "samling".
Oprindelig havde jeg til hensigt, at samle hele Speedmaster Mark serien. Men da jeg så hvor ufattelig mærkværdig MKIII er, og hvor elendigt den bærer, fik jeg anfægtelser.

Den røde tråd er i stedet blevet, at begynde med 30T2 og ende med 85xx, og derimellem illustrere med spændende og markante kalibre og "kreationer".
Med begyndelse i 30T2 får enhver Omega samling da et kvalitetsmæssigt "bundtræk", der vil noget. Icon_e_wink

Vi emailede lidt om denne suverän; men selvom referencen er korrekt, er skiven da helt forkert(?)
Bør kaliberbetegnelsen ikke være 30T2 PC AM - da bagsiden stolt angiver, at uret er antimagnetisk(?)

Med venlig hilsen - Geodoc

Re: SUVERÆN - 2400 - 3 - også igen - baun - 29-05-2010

Jeg synes at SUVERÆN vil være en god repræsentant i enhver samling Omegaer - og det er cal 30T2 PC AM .... også ifølge Omegas hjemmeside.

Da caliber betegnelsen sidder ret akavet på disse gamle maskiner nøjes jeg med at skrive det jeg kan se 30T2.

Værket i dette ur vurderede Peter til at være stand 2, hvilket er fint i så gammelt et ur - ikke mindst skiven taget i betragtning.

vh baun

Re: SUVERÆN - 2400 - 3 - også igen - hannover_dk - 29-05-2010

Jag kan godt se dele af teksten på bagsiden er svensk - men er jeg ellers gammel og halvblind - hvor står der Suverän?

Er alle Omegaer med noget svensk tekst på bagsiden i Suverän serien, eller er jeg blind eller er der en anden forklaring.

Skønt at det så gammelt 30T2 værk er i så fin stand, og Peter - eller Poul (hvis det er ham der har lavet den) Halse skal som vanligt ha stor ros for arbejdet - specielt med skiven. Det er knageneme mig godt lavet, for det er ikke spor let med de sorte

vh

Re: SUVERÆN - 2400 - 3 - også igen - baun - 29-05-2010

hannover_dk Skrev:Jag kan godt se dele af teksten på bagsiden er svensk - men er jeg ellers gammel og halvblind - hvor står der Suverän?

Er alle Omegaer med noget svensk tekst på bagsiden i Suverän serien, eller er jeg blind eller er der en anden forklaring.

Skønt at det så gammelt 30T2 værk er i så fin stand, og Peter - eller Poul (hvis det er ham der har lavet den) Halse skal som vanligt ha stor ros for arbejdet - specielt med skiven. Det er knageneme mig godt lavet, for det er ikke spor let med de sorte

vh

Refnr 2400 - er SUVERÆN..... nogen gange står der SUVERÆN bagpå andre hange den ilitære bagside.

vh Baun