|
Tudor Sport Aeronaut - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Tudor Sport Aeronaut (/showthread.php?tid=74042) |
Tudor Sport Aeronaut - CFT - 03-06-2010 Så har jeg fået bestilt nyt ur. Jeg har bestilt et Tudor Sport Aeronaut, har aldrig haft et Tudor før og er meget spændt på at se det rigtig og se kvaliteten på deres nye ure, tidligere har de jo haft et godt ry. Har indsat et billed fra nettet men skal nok få taget et par billeder når jeg får det hjem. Er der nogen der kender til kvaliteten på deres nye ure. Med stor hilsen Claus Re: Tudor Sport Aeronaut - Sociologen - 03-06-2010 Hej Claus STORT tillykke. Glæder mig til at læse din beskrivelse af uret akkompagneret af lækre billeder Re: Tudor Sport Aeronaut - morten b - 05-06-2010 Hej Claus. Tillykke med den. Jeg elsker måden værket er opbygget på. Det er et ETA 2892 med et Dubois Depraz modul til GMT og datohjulet. Og til ca. 3000$ er det væsentligt billigere end værk-broderen fra Bvlgari Diagono GMT modellen, som ligger lunt i svinget på ca. 6000$!!! --> Sammenligning fra Watchtime.net::: ![]() Tudor Sport Aeronaut ref.: 20200 Diameter: 41.00 mm Thickness: 10.80 mm Movement: ETA 2892-A2 + Modul DD312 ![]() Bulgari Diagono GMT ref.: DG40C14SSDGMT Diameter: 40.00 mm Thickness: 12.00 mm Movement:ETA 2892 "Top" grade + Dubois Depraz module 312 for date indicator and second time zone - Jeg tog Bvlgaris model hvis prisen var mere rimelig. Finishen er ellers eminent synes jeg..... ![]() - Morten Re: Tudor Sport Aeronaut - CFT - 05-06-2010 Hej Morten Tak input. Jeg har selv haft et Bulgari Scuba Chronograph med DD modul og det var ganske uden problemer. Eneste fejl ved det ur, det var størrelsen. Det var simpelthen for lille. Den Bulgari du viser er ikke lige min kop te men Scuba GMT er et ganske lækkert ur. Jeg blev lidt hook på Tudor efter at der have været lidt snak om mærket her på forummet, og kiggede lidt på nettet både på deres gamle modeller samt deres nye, og blev fanget af Aeronauten. Har en Rolex GMTll og syntes egentlig at det ser smart ud på den måde man styre GMT viseren i DD modulet. Jeg har også den tro at når Tudor er i hus ved Rolex så må der være en hvis form for kvalitet, det vil jo være skidt for firmaet hvis Tudor ejere hvis de efter at have ejet et Tudor fandt at det var så dårlig en oplevelse at de gik uden om Rolex i fremtiden. Morten i beskrivelsen fra Watchtime net står der at i Bulgarien at det er et Topgrade ETA værk, hvad betyder det? Er det at finishen er blevet bedre eller er der ændret i konstruktionen? Men nu glæder jeg mig til at få mit nye legetøj. God lørdag aften Claus Re: Tudor Sport Aeronaut - morten b - 05-06-2010 ETA 2892 The 2892 is fitted with top quality components. The 2892 is an automatic winding, twenty-one (21) jewel movement, available in three executions or grades: Elaborated, Top and Chronometer. The key components which differ at the line of demarcation between Elaborated and Top are the pallet stones, balance wheel & hairspring, and the regulator mechanism. To illustrate the differences in accuracy garnered by the successive grades, consider the following specifications: * the Elaborated grade is adjusted in four positions with an average rate of +/-5 seconds/day, with a maximum daily variation of +/-20 seconds/day; * the Top grade is adjusted in five positions with an average rate of +/-4 seconds/day, with a maximum daily variation of +/-15 seconds/day. The Chronometer grade must meet strict standards prescribed by the COSC: an average rate of -4/+6 with a maximum daily variation of +/-5 seconds/day. The wider range for the Chronometer grade is designed to take into account the differences in a watches rate between static positions, as when the tests are performed, and the dynamic positions as when a watch is actually worn. Chronometer grade movements are serial numbered. Moreover, the degree of decoration on the movement's parts, generally an aesthetic improvement, increases with the grade.[7] The 2892.A2 is regarded by many horologists as being in the same 'quality' range (accuracy and reliability) as the in-house produced Rolex movements.[8] Insofar as accuracy is concerned any movement which is expected to be COSC-certified, or is in fact COSC-certified, must meet the same standards. The ETA 2892.A2 is usually found in the more expensive and prestigious watches and brands. Owing to its relatively slim height of 3.60 mm, the 2892.A2 is a favorite of watch brands that market complicated movements such as Breitling with its trademark chronograph (stop watches). Given the slim dimensions of the 2892, it provides a good platform on which to add or build a chronograph complication. It is also used in IWC's Portofino line without complications simply for its small size. sakset fra : http://en.wikipedia.org/wiki/ETA_SA Kort sagt står der, at "Top" grade er bedre justeret end de almindelige 2892.... - Morten Re: Tudor Sport Aeronaut - hannover_dk - 05-06-2010 morten b Skrev:ETA 2892Kort sagt ja - men der er nu også anvendt forskellige metaller og coatings i væsentlige dele - som gør en værksmæssig forskel - lidt nørdet men giver vel mening - Forklaringen om adjustments i Wilkepeter citatet mener jeg heller ikke er korrekt. Det her er med 99,9% sikkerhed korrekt opsamlet: ¨Standard and Elaboré: Mainspring - Nivaflex NO Shock protection - Etachocs Pallet stones - Polyrubies, Epilame-coated Balance - Nickel gilt Balance staff - Epilame coated Collet - Nivatronic Hairspring - Nivarox 2 Hairspring heat treatment - Etastable Top and Chronometre: Mainspring - NivaflexNM Shock protection - Incabloc Pallet stones - Red rubies, Epilame-coated Balance - Glucydur gilt Balance staff - Epilame coated Collet - Nivatronic Hairspring - Anachron Hairspring heat treatment - Etastable The performance differences are the big differences between the various grades: ("The limit values are subject to interpretation: 95% of the pieces delivered in a lot must be within the specified limits.") Standard: 2 positions (CH, 6H) daily rate: +/-12 sec/day Maximum positional variation: 30 sec Isochronism (between 0 and 24 hours): +/- 20 sec Elaboré: 3 positions (CH, 6H, 9H) daily rate: +/-7 sec/day Maximum positional variation: 20 sec Isochronism (between 0 and 24 hours): +/- 15 sec Top: 5 positions (CH, FH, 6H, 9H, 3H) daily rate: +/-4 sec/day Maximum positional variation: 15 sec Isochronism (between 0 and 24 hours): +/- 10 sec Chronometre: As per COSC specifications, which as far as most owners will notice, isn't much different from Top grade. For COSC see: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.cosc.ch" onclick="window.open(this.href);return false;">www.cosc.ch</a><!-- w --> OG MIN BEMÆRKNING til det sidste er, at chronometer ETA 2892 er helt samme på alle måder som TOP . blot er den sendt til COSC og der er betalt for for det. vh |