|
Top 5 Vintage IKONER - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Top 5 Vintage IKONER (/showthread.php?tid=74067) |
Top 5 Vintage IKONER - baun - 07-06-2010 Hvad er dine 5 Top IKONER (du må selv definere IKON) udfra disse kriterier: Det skal være Vintage (mere end 25 år gammelt eller med plexi) Max. pris er 40 K pr ur Kom med en liste og måske egså en begrundelse for valget. Min liste : Omega Speedmaster Pre Moon Rolex Submariner Breitling Navitimer Rolex Oyester Omega Constellation Pie Pan vh Baun Re: Top 5 Vintage IKONER - KimT - 07-06-2010 Baun Skrev:Max. pris er 40 K pr urJeg er næsten enig: Omega Speedmaster.......(Måneuret Roles Submariner...........(Dykkeruret, som MANGE andre har baseret deres på) Breitling Navitimer.........(Piloturet, som "Aircraft Owners and Pilot Association" gjorde til deres officielle ur) Cartier Tank................(Design ikon) AP Royal Oak...............(Det første luksus sportsur).........(Koster "lidt" over 40k, undskyld Dette er bare et udtryk for MIN mening, og sikkert på ingen måde korrekt efter andres mening. Men sådan er det Mvh. Kim Re: Top 5 Vintage IKONER - HG - 08-06-2010 JLC Reverso Omega Speedmaster Rolex Sub Blancpain FF Breitling Navitimer Re: Top 5 Vintage IKONER - baun - 08-06-2010 Hvornår kom AP RO? og hvad koster en JLC Reverso i Vintage udgave? vh baun Re: Top 5 Vintage IKONER - KimT - 08-06-2010 Baun Skrev:Hvornår kom AP RO?AP RO blev lanceret i 1972 og ROO kom efterfølgende i 1992 Kim Re: Top 5 Vintage IKONER - Mads Gjødesen - 08-06-2010 Tja den er nok svær at blive enig om - Rolex Sub 5513 (m. Gilt dial og dermed et af de første) - Omega Speedmaster pre-Moon (jo ældre jo bedre og helst pre-pro - Patek Philippe Calatrava ref. 570 (kongen af dress ure) - AP RO Jumbo ref. 5402 (første luksus sportsur i står) - Breitling Navitimer ref. 806 (helst en AOPA logo) Holder mig ikke inden for 40 k grænsen, men det er vel netop også det der kendetegner de klassiske modeller, at de er så eftertragtet blandt samlere, at prisen ryger op /Mads Re: Top 5 Vintage IKONER - jkjaers - 08-06-2010 Det er svært at argumentere mod Omega Speedmaster Rolex Submariner Breitling Navitimer Sub'en er efter min mening det ultimative ikon. Re: Top 5 Vintage IKONER - baun - 08-06-2010 Mads Gjødesen Skrev:Tja den er nok svær at blive enig om Det forstår jeg godt, men det var også med vilje jeg satte grænsen.... for at få andre bud.... hvad med den første Automatiske chronograf.... eller den første dykker med chronograf.... den model som er mest kendt i verden eller? Det kommer jo nok også lidt an på hvordan men definerer IKON begrebet (som jeg jo overlod til skribenterne) - min indeholder nok noget med mest kendt og mest brugt også blandt ikke urtosser/samlere. vh Baun Mine 5 under 40 K - Camaro - 08-06-2010 Heuer Carrera valjoux 72 1. generation Omega Speedmaster Omega Constellation PiePan Rolex Submariner 5513 Cartier Tank Re: Top 5 Vintage IKONER - hannover_dk - 08-06-2010 Omega Speedmaster - helst pre-pro - ellers pro med kolonnehjuls maskine Rolex Submariner - jo ældre jo bedre Breitling Navitimer - i en vintage udgave med kolonnehjuls maskine absolut Heuer Monaco - vintage stor tank - velholdt tak Universal Geneve - Tri-eller quatro compax - kolonnehul vh |