|
Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? (/showthread.php?tid=74089) |
Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - Kalle - 11-06-2010 Hej med jer ur-tosser Interessen for dyrere ure (og lysten til at investere lidt penge) er opstået over de sidste par år hvor jeg har arbejdet i en branche med en hel del "flash factor". Derfor har jeg nu besluttet at jeg vil sætte lidt penge i et dyrere ur Jeg mangler dog forslag til hvilket ur jeg skal erhverve mig (og man kan jo lige så godt gøre det rigtigt første gang). Jeg tænkte jeg ville hente lidt inspiration her. Hvilket ur ville i foreslå / selv købe udfra følgende: -Jeg er 23 år gammel -Uret skal bruges både til suit og til baggy jeans -Jeg vil helst have et ur med lidt signalværdi (dvs. jeg ikke umiddelbart er interesserede i "ukendte" urmærker) -Jeg kan godt lide der er historie bag urmærket - dog ikke krav. -Uret må koste 12.500 +- et par tusinde. -Jeg foretrækker brugt da der er store afskrivninger på nye ure -Jeg foretrækker et ur som er forholdsvis nemt at omsætte (ved eventuelle udskiftninger m.v.) -Jeg vil gerne have automatisk urværk. -Jeg foretrækker "plain" ure - ikke chronometer osv. Jeg vil meget gerne have noget forslag på bordet, evt. med billeder. På forhånd mange tak for hjælpen. Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - Proxi - 11-06-2010 Hej Kalle, Omega Seamaster 2254: ![]() Burde kunne fåes for 8-10k afhængig af stand osv. Omega Planet Ocean: ![]() Burde kunne fåes for 13-15k Et Breitling Stelfish: ![]() Burde kunne fåes for et sted mellem 9-11k afhængig af stand og papir m.v. Alle tre modeller som kan sælges let igen. Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - Stinger - 11-06-2010 Hmm - det lyder som at et Rolex Sub lige ville være dig - men dit budget rækker kun til et halvt ur. Du skal måske kigge på et Breitling - de har stor signalværdi og ligger i din prisklasse (signalet kan diskuteres og nogle anser det for et "Brian" ur - men det er god kvalitet) Deres ure er ofte IKKE "plain" men udstyret med en masse grej. Til din pris ville jeg helt sikkert vælge et Omega Seamaster. Her en 007 model: Det opfylder alle dine krav og kommer i et hav af varianter. Skal du have det endnu mere plain, så find en vintagemodel. Bare husk at du med dit budget ikke kan siges at "investere pengene" du skal købe det fordi du kan lide det. I BEDSTE fald taber du ikke noget når du sælger det igen. Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - Kalle - 11-06-2010 Det var godt nok hurtigt at folk svare her inde Det var nok en fejl jeg brugte ordet investering. Jeg forventer absolut ikke noget afkast. Som du selv skriver ønsker jeg at kunne bære uret i 1-2 år og så sælge det igen uden at tage et KÆMPE tab. Alle virkelig fede ure. Jeg havde i forvejen kigget en hel del på Omega Seamaster med sort krans. Det skal nævnes at mit håndled er relativ lille. Jeg kan se at steelfish'en er 43 mm. Jeg tror måske det er i overkanten.. Men virkelig også et fedt ur Mht. seamasteren - er dette ikke et af de "mest normale" dyrere ure? Synes der er ekstremt mange til salg. Jeg kan faktisk rigtig gode lide speedmasteren også, på trods af chronometeret. specielt er jeg halvlun på modellen med inskriptioner i bagkassen (moon watch). Nogen der er bekendt denne model og kan sige god herfor? Tak for lyn respons. Det havde jeg ikke lige regnet med. Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - dreamwatch.dk - 11-06-2010 Hej Jeg ville klart tag et Omaga Speedmaster Prof, de kan typisk købes for ca 12.000-14.000 kr for et i super stand der kun er et par år gammel. Hvis du vil ha et der er lidt ældre, lidt billiger. Der er et par steder det ikke helt "lever" op til dine krav. Det er ikke med automatik, men manuel, og så er det chronograph, jeg går ud fra det er det som du mener når du skriver chronomater, for det betyder automatil Men tag et kik på uret, i min optik det fedeste ur i den prisklasse, og 100% det jeg selv ville vælge hvis jeg skulle ha et ur til ca 12K Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - KlausM - 11-06-2010 Nej Micki...kronometer betyder ikke automatik! At uret er et kronometer betyder blot at det overholder standarder for nøjagtighed og er derfor certificeret. Mvh Klaus Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - gmt-geek - 11-06-2010 Hej, Jeg var også røget på en Omega Seamaster i den prisklasse! Fedt ur - havde engang et "James Bond" som Stinger har billede af bare med den blå skive og lynette!! Jeg blev så fanget i Rolex karusellen og solgte det, men det er jo en anden historie! Lidt a la vedhæftet billede (hurtigt lånt et andet sted fra efter en hurtig google søgning) Mvh. Jon Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - jacob jensen - 11-06-2010 Enig Omega 2254 er svaret på dine krav smuk Seamaster (kun slået af Chrono versionen) mener jeg,vist det kunne være et med mindre signalværdi så er Oris divere min favorit. Signalværdi er jo mange ting 1 skal det være et ur de fleste vil genkende eller 2 skal det være et som kun dem der har sat sig ind i ure vil genkende. 1= Omega 2254 klassisk smuk diver med en flot historie 2= ja så mener jeg at der er flere gode muligheder Oris,Sinn,Seiko Marine Master for at nævne et par. Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - baun - 11-06-2010 Jeg tror at du vil blive gladest for et Omega. Prisen du nævner er præcis ind i det segment hvor Omega regerer. Der er 3 muligheder. Et Seamaster 300, Et Omega PO eller et Omega Speedmaster..... og når du skriver at det skal kunne gå til det hele ville jeg gå efter Seamaster 300. Du kunne overveje at profilere en anelse højere. Jeg fornemmer at det ikke ville gøre noget at signalværdien rykker en smule op. Du kan købe brugte Rolex sub fra omkring 20 K med papir, boxe osv - som nyt...... Og som alternativ kunne du kigge lidt på IWC. Her er også mulighed for et rigtig godt køb - omkring 15 K. Skulle jeg selv købe det ultimative (nyere) ur til lige godt 15 K ville det blive en Omega Seamaster Chronograf med cal 3300 eller en Speedmaster BA med samme værk. Der findes ganske simpelt ikke andre ure der leverer så flot en kombination af ur og værk til en brugt pris under 20 K. - og så er de begge "en fryd for øjet" og let omsættelige! vh Baun Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - morten b - 11-06-2010 Kalle Skrev:Jeg kan faktisk rigtig gode lide speedmasteren også, på trods af chronometeret. Det "rod på skiven" du sammeligner med "chronometret" hedder chronoGRAF Chronometer er en betegnelse for, at uret er instillet til at gå meget præcist. Kronograf(chronograph) er tidstager/stopur/små trælse visere, som slet ikke flytter sig før man trykker på en knap... De bud der er givet, er gode! Jeg ville selv tage den med størrelsen ret alvorligt - jeg har selv et ret lille håndled, og et ur over 13mm i højde og 42mm i bredde er lige ved at være for klodset til mig - hvert fald når der skal skjorte på!!! |