Urdebatten / Urforum
Krans til kasse 2852 i stål - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Krans til kasse 2852 i stål (/showthread.php?tid=75013)

Krans til kasse 2852 i stål - kah_phpbb3_import15798 - 23-11-2010

Kære forum

Jeg kom for nogle måneder siden til at købe et fjollet gammelt Constellation, som manglede kransen omrking glasset (kan måske anes på billedet).

Nu er jeg imidlertid kommet til at holde ganske meget af det fjollede gamle ur Icon_rolleyes

Jeg har derfor i den seneste tid været på jagt efter en krans. Kassen er som nævnt en 2852 i stål. Det er imidlertid lidt vanskeligt at finde én (har oprettet en søgeagent på ebay og er generelt på vagt).

For at udvide søgningen, tænkte jeg at det kunne være, at lige netop kransen til en 2852 kasse er magen til kransen på en anden kasse fra den samme tid (halvtredserne/tresserne).

Er der nogen af jer eksperter der tilfældigvis skulle vide dette? - eller måske ved hvor man kan finde ud af dette - eller måske kan give et hint til hvor jeg også skal kigge (udover ebay)? Det ville glæde mig rigtig meget at finde en passende krans!

Hilsen
Kasper

Re: Krans til kasse 2852 i stål - hannover_dk - 23-11-2010

den tror jeg de fleste urmagere (som vil) kan skaffe hjem. Krognos - jp ure frederiksberg alle har flere gange løst sådanne opgaver for mig. Den er ikke så unik tror jeg, så den bør kunne løses - bare med nummer 2852 og stål.

Jeg ved jo ikke hvor du bor- i Jylland var Halse i Horsens en oplagt mulighed at spørge

På Ebay vil du nok få langt gråt skæg før præcis den ref og løs lünette dukker op Icon_e_smile
vh

Re: Krans til kasse 2852 i stål - kah_phpbb3_import15798 - 23-11-2010

Hold da op! Det havde jeg ikke lige regnet med - det er sørme godt nyt. På ebay var jeg endda indstillet på at købe et komplet ur blot for lünettens skyld - imidlertid gik selv ret slidste eksemplarer for priser uden for mit budget Icon_e_sad .
Tak, Hannover. Jeg kontakter Krognos.
/Kasper

Re: Krans til kasse 2852 i stål - baun - 24-11-2010

Jeg ved ikke hvor du finder den... men her er et par 2852 'ere

Mærke og model: Omega Constellation Pie Pan
Årgang: 1956
Kasse: Rund, stål, i smuk med brugsspor, kun let polerer
Højde: 12 mm
Diameter: 34 mm uden krone
Skive: meget smuk rengjort original skive…
Rem: Original kroko med original spænde
Caliber: 505
Caliber nr.: 15351985
Ref. Nr.: 2852n – 7 SC

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Constellation Chronometer Pie Pan
Årgang: 1958
Kasse: Rund, stål, i meget fin , bagside med guld observatorium
Højde: 12 mm
Diameter: 34 mm uden krone
Skive: Champange, står meget flot, guldvisere med champange
Rem: Læder rem og originalt vintage spænde
Caliber: 505 Automatic COSC
Caliber nr.: 16021660
Ref. Nr.: 2852

İmage
İmage
İmage

vh Baun

Re: Krans til kasse 2852 i stål - hannover_dk - 24-11-2010

Baun Skrev:Jeg ved ikke hvor du finder den... men her er et par 2852 'ere
İmage
vh Baun
Det var sådan en (uden cross hair bare) Jørgen Krognos uden besvær tog en krans/glasholder eller hvad vi skal kalde den - hjem til. Han skulle bare lige vide om det var til stål eller gold cap. Min var gold cap, men jeg HÅBER det er lige så let i stål, sådan virkede, men til trådstarter vil jeg sige, ring lige til Jørgen K (JP ure og hør om han kan skaffe en 2852 (constellation) krans/glasring/glasholder - så du ikke kører forgæves

vh

Re: Krans til kasse 2852 i stål - kah_phpbb3_import15798 - 24-11-2010

jep, det er præcis magen til det med lænken. Mit er dog ikke i nær så pæn stand - og kan se, at lynetten klæder sådan et ur Icon_e_smile .
/Kasper