|
Vand i Seamaster - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Vand i Seamaster (/showthread.php?tid=75241) Sider:
1
2
|
Vand i Seamaster - HenrikSMøller - 14-01-2011 Hej Alle, Jeg har lige opdaget, at kronen ikke var skruet ind i mit Seamaster og dermed højest sandsynligt heller ikke var det mens jeg stod under bruseren i morges. Spørgsmålet er nu, hvad gør jeg nu? Skruer kronen ind og tager det stille og roligt Venter med at skrue kronen ind og når jeg en gang kommer hjem lægger uret på radiatoren(stadig uden at skrue kronen ind) Eller behøver jeg overhovedet at være nervøs for at der er sket noget?? Re: Vand i Seamaster - olsen - 14-01-2011 Så vidt jeg ved, sidder der en pakning, der gør at vandet, selvom kronen ikke er skruet ind, ikke bare fosser ind uhindret. Men personligt ville jeg nok tage det til en urmager så hurtigt som muligt. Better safe than sorry. Tjek lige om uret eventuelt skal trykprøves, hvis uret åbnes. Hvor lang tid stod du under bruseren... 2 min... 30 min??? /Peter Re: Vand i Seamaster - Claus_K - 14-01-2011 Hvis det er ét af de to Seamastere i din signatur, så ville jeg ikke være bekymret - de er som udgangspunkt vandtætte til 50m med kronen trukket ud (fremgår af manualen). Det er lækket hvis der dannes kondens på indersiden af glasset. Hvis ikke, så er der ingen grund til bekymring Du kan eventuelt "fremprovokere" dannelsen af kondens ved at lægge en isterning på glasset. Så snart der er dannet kondens, skal du fjerne isterningen. Hvis kondensen så ikke forsvinder indenfor et minuts tid, er uret utæt/lækket. Det er selvfølgelig på eget ansvar, men jeg har gjort det flere gange, og har aldrig haft problemer Re: Vand i Seamaster - hannover_dk - 14-01-2011 Ingen bekymring hvis der ikke er spor af kondens på indersiden af glasset. Jeg ville nok lade det ligge lidt et lunt sted med kronen ude - men er der ikke spor kondens på indsiden af glasset når du har uret i alm eller kølig temperatur - så er der ikke sket noget vil jeg MENE vh Re: Vand i Seamaster - HenrikSMøller - 14-01-2011 Ok, tak alle, pt. ligger uret på radiatoren med kronen ude, jeg var trods alt kun under bruseren 3-4 minutter, så mon ikke det går. Re: Vand i Seamaster - Sløjdlæreren - 15-01-2011 Bare et lille afklarende spørgsmål... Er I helt sikre på, at kronen er vandtæt ned til 50 m, hvis den er skruet ud...? Det er korrekt, at det er tilfældet med heliumventilen; men med kronen tænker jeg på den "skrue" man indstiller tid og dato med og, dér er jeg ikke så sikker med vandtætheden når den er skruet ud...? Ville dog være en behagelig overraskelse! Re: Vand i Seamaster - Geodoc - 15-01-2011 Sløjdlæreren Skrev:Bare et lille afklarende spørgsmål... Er I helt sikre på, at kronen er vandtæt ned til 50 m, hvis den er skruet ud...?... manualet, der kan hentes på Omega's hjemmeside udsiger om (stille)kronen: 1. Introduction Some watches are fitted with a screw-down crown which must be unscrewed to alter the date and time. After use, push the crown into position 1 then press and screw the crown back down, failure to screw the crown down will compromise water resistance. De 50 m WR, der er nævt højere oppe i tråden, findes i omtalen af He-ventilen: Note: Even if the valve is unscrewed, and we strongly recommend that the valve remains screwed down whenever the watch is immersed in water, the watch is still water resistant to a relative pressure of 5 Bar (50 metres). However, complete water resistance to the dial depth can only be achieved with gasket (B) and the valve in the screwed down position. Automatic helium escape valve: if your watch is equipped with an automatic helium escape valve, no manipulation is required. Jeg ville forlade mig på, som det er bemærket, at med udskruet (stille)krone, står uret ikke piv-åbent; men dog eksponeret for vand indtrængen. Hvis uret kan bestå "is terning testen", ville jeg også være ganske fortrøstningsfuld. Med venlig hilsen - Geodoc Re: Vand i Seamaster - Speedy - 15-01-2011 Hvorfor overhovedet have sit ur på når man tager sit morgenbrusebad Re: Vand i Seamaster - HenrikSMøller - 15-01-2011 Jeg kan berolige alle med, at uret har bestået "isterningtesten" så jeg tager det stille og roligt nu. Re: Vand i Seamaster - HenrikSMøller - 15-01-2011 Speedy Skrev:Hvorfor overhovedet have sit ur på når man tager sit morgenbrusebadTjaa, det spørgsmål har jeg såmænd også stillet mig selv de sidste par dage... |