|
Mit første Omega ur. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Mit første Omega ur. (/showthread.php?tid=75555) |
Mit første Omega ur. - khjensen53 - 26-03-2011 Lige siden at jeg så en reklame for et Omega ur engang sidst i 60'erne, har jeg fra tid til anden haft lyst til at have et. Uret, der blev reklameret for dengang i magasinet *Bilen & Båden', må have være et Chronostop, et af dem til at bære på indersiden af håndledet. Nu har jeg så langt om længe købt et. Det blev et Speedmaster Day Date med sort skive. Jeg købte det hos Butiqur D'Or i Lynfby Storcenter. Den enste ulempe var, at der var mere end en måneds leverinstid fra fabrikken. Jeg var i email kontakt med Omega i Schweiz, der oplyste at pga stor interesse for lige præcis denne model, var der lang leverinstid. Men for en måned siden kom det på armen, og har næsten siddet der konstant lige side til min store glæde og fornøjelse. Det afløste et Roamer og før det havde jeg et Tissot, begge ure i en noget anden og lavere prisklasse ned Omegaet. Re: Mit første Omega ur. - TDN - 26-03-2011 Tillykke med Speedmasteren det er et fedt ur! Må vi se billeder! Her mit Chronostop, dog ikke underhåndsmodellen. Mvh Thomas Re: Mit første Omega ur. - baun - 26-03-2011 Du må hellere få lidt Chronostop smovs: Beskrivelse: Mærke og model: Omega Genéve Chronostop Årgang: 1968 Kasse: Cushion, stål, perfekt renoveret Højde: 12 mm Diameter: 35 nn mm uden krone Skive: Grå med orange logo stål index hvide visere men med orange sekundviser alt i flot stand Rem: Original Omega læderrem Caliber: 865 Manuel med simpel stopursfunktion Caliber nr.: 26566941 Ref. Nr.: 145.009 ![]() ![]() ![]() Beskrivelse: Mærke og model: Omega Chronostop Årgang: 1968 Kasse: Cushion, stål, flot med lidt brugsspor Højde: 12 mm Diameter: 35 mm uden krone Skive: Grå med orange logo stål index hvide visere men med orange sekundviser alt i pæn stand Rem: Original lænke Caliber: 865 Manuel med simpel stopursfunktion Caliber nr.: Ref. Nr.: ST 145.0010 ![]() ![]() ![]() Beskrivelse: Mærke og model: Omega Genève Chronostop Årgang: 1968 Kasse: Cushion, stål, upoleret flot med lidt brugsspor Højde: 12 mm Diameter: 35 mm uden krone Skive: Grå med orange logo stål index hvide visere men med orange sekundviser alt i pæn stand Rem: Original læderrem med org spænde Caliber: 865 Manuel med simpel stopursfunktion Caliber nr.: 26561372 Ref. Nr.: ST 145.0010 Der er såvel lille bog samt købskvitering med uret ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() vh baun Re: Mit første Omega ur. - Geodoc - 26-03-2011 Hej khjensen53 Chronostop reklamen du erindrer - er sikkert noget i denne retning: ![]() ... billede "lånt" fra Old-Omegas. På Omega Link Centralen kan du læse mere om chronostop'erne: Old-Omegas Chronostop Min egen Seamaster Chronostop ST 145.0007 fra 1968 hilser lige på: ![]() Tillykke med dit nye Speedmaster - og tak for beretningen om din rejse gennem urverdenen og tålmodig ventetid. Med venlig hilsen - Geodoc Re: Mit første Omega ur. - baun - 26-03-2011 Hvorfor har jeg ikke en Seamaster Chronostop vh Baun Re: Mit første Omega ur. - Geodoc - 26-03-2011 Baun Skrev:Hvorfor har jeg ikke en Seamaster Chronostop... Forstår det heller ikke. Jeg vil ikke sige, at din Omega samling har mangler; men der er måske en lille "skønhedsplet" med Seamaster Chronostop Eller også venter du blot til priserne er blevet meget større Ref. 145.0007 er steget støt de sidste 5 år, og Ref. 145.0008 (indvendig drejbar lynette) er nærmest galloperet i vejret. Her er en til salg på E-Bay; men prisen ender sikkert på det dobbelte. Med venlig hilsen - Geodoc Re: Mit første Omega ur. - khjensen53 - 27-03-2011 Tak til den gamle redaktør. Jo, reklamen var noget i den stil, om ikke den samme, dog med dansk tekst. Jeg har ledt i gamle tidsskrifter fra den tid, Bo Bedre, Skandinavisk Motorjournal og FDMs blad motor, men der var den ikke. Så det må næsten have været i Bilen & Båden. Det var begrænset hvor mange magasiner jeg læste i dengang. Et lidt facinerende ur, Chronestoppet, men modellen til indersiden af håndleddet er måske lidt fortænkt. Men måske derfor også interessant. Den fangede mig ihvertfald dengang. |