Urdebatten / Urforum
Ny baby - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Ny baby (/showthread.php?tid=75573)

Ny baby - alion - 28-03-2011

Hej alle

Så kom den i hus Icon_e_biggrin

Omega Dynamic Chronograph (ref. 5240.50.00)

İmage

Meget, meget velholdt, 100% original.
Føles rigtig godt på armen!

/Ryan

Re: Ny baby - KimT - 28-03-2011

Stort tillykke, med et lækkert og undervurderet ur.
Har selv haft et tilsvarende for en del år siden, og det var faktisk rigtigt fedt.

Kan også godt lide at det ikke er et ur du møder på hvert gadehjørne, som f.eks. mit Planet Ocean.
Lækkert, lækkert Icon_e_biggrin

Husk at melde dig til UR11, så er der også en chance for at Baun tager broderen med..... (han har et magen til)

Re: Ny baby - Joepete - 28-03-2011

Til lykke med klokken Icon_e_wink

Jeg har altid været tiltalt af urets æstetiske fremtoning. Det virker som et "glad ur" på mig Icon_e_biggrin Icon_cool

Re: Ny baby - baun - 28-03-2011

Joepete Skrev:Til lykke med klokken Icon_e_wink

Jeg har altid været tiltalt af urets æstetiske fremtoning. Det virker som et "glad ur" på mig Icon_e_biggrin Icon_cool

Det kunne ikke siges mere præcist. Det er et ur som for år tilbage altid fulgte mig på jagter. netop det at det er letaflæseligt og glad er super.

Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Dynamic Chronograph, Automatic.

Årgang: 1996
Kasse: Rund, stål Satin finished , stort set som ny med meget få brugsspor
Højde: 13 mm
Diameter: 39 mm uden krone
Skive: sort med gul-grønne tal og visere
Rem: Original lænke og rem
Caliber: Automatic 1138
Caliber nr.: 55645xxx
Ref. Nr.: 5240.50.00
Antirefleks safirglas

İmage
İmage
İmage
İmage

Nu har du set mit, men kom på UR11 alligevel, jeg har nok noget andet du ikke har set før Icon_razz Iøvrigt stort tillykke med et herligt Omega.

vh Baun

Re: Ny baby - hannover_dk - 29-03-2011

Et underkendt ur - det er helt præcis som beskrevet et GLAD ur - men store tydelige markeringer, og der er egentligt meget lidt man lige kan finde på at udsætte - ud over det vel mangler en kolonne i maven (er vel en knastdrevet maskine) men det er så flot - og jeg får også et en dag - håber det kan blive lige så flot som dit
vh

Re: Ny baby - alion - 29-03-2011

Ja, netop det, at det er et ur man ikke ser så ofte tiltaler mig meget.
Jeg synes det fremtræder meget hamonisk mht. størrelse, skivelayout mht. både farve på skive og visere samt design.

Uret taber ca. 10 sekunder/døgn og har en power reserve på 39,5 time mod "opgivet" fra fabrikken 42 timer.
Servicehistorikken er ukendt, men hvad tænker I om ovenstående i den sammenhæng? Er det tid til serviceeftersyn?

/Ryan

Re: Ny baby - KimT - 29-03-2011

Jeg ville umiddelbart få en kompetent urmager til at åbne og justere det.
Og så evt. lade ham tage stilling til om service er nødvendigt.

Tabet på 10 sek. pr. døgn kan sagtens være en justering.
Gangreserven er IMHO ikke helt ved siden af.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du holder til, men de "sædvanlige" er jo Halse i Vest og Mølbak/Krognos i Øst.

Re: Ny baby - hannover_dk - 29-03-2011

Tabe tid er altid mere surt end vinde når vi taler ure - men jeg tror ikke det tager skade af at vente med service. Er det dit hovedur - det du går mest med, ville jeg lade det få service, for at få det til at vinde lidt, ellers ville jeg ikke kaste penge til service endnu - men jeg er ret konservativ med service. Er du forbi en af de nævnte urmagere, eller en anden kompetent urmager - så kan du jo roligt lade ham kigge ind i maskinrummet og se hvad han mener.
vh

Re: Ny baby - baun - 29-03-2011

hannover_dk Skrev:Et underkendt ur - det er helt præcis som beskrevet et GLAD ur - men store tydelige markeringer, og der er egentligt meget lidt man lige kan finde på at udsætte - ud over det vel mangler en kolonne i maven (er vel en knastdrevet maskine) men det er så flot - og jeg får også et en dag - håber det kan blive lige så flot som dit
vh

Ikke knaststyret - det er en lagkage. Urmagernes kæledække!

vh Baun