Urdebatten / Urforum
Omega Seamaster PO - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega Seamaster PO (/showthread.php?tid=75766)

Omega Seamaster PO - Zeuner - 19-05-2011

Hej,hej forum!

Jeg har (måske desværre) forelsket mig i et Omega Seamaster Planet Ocean: 2201.50.00

Det er også alt sammen meget godt, men som fattig studerende er det dælme mange penge at slippe på bordet for et helt nyt ur. Hvilket også er underordnet, så længe uret er i fin stand og selvfølgelig er med diverse papirer kan det længe fint accepteres med et brugt Icon_e_smile

Jeg har taget en beslutning om at jeg helst ikke vil bruge mere end 9-10.000 på et brugt PO i en ganske udmærket stand og her er mit spørgsmål til jer (eksperterne) så, er det et urealistisk lavt beløb ?

Venlig Hilsen
Zeuner.

Re: Omega Seamaster PO - Tukjær - 19-05-2011

Zeuner Skrev:Jeg har taget en beslutning om at jeg helst ikke vil bruge mere end 9-10.000 på et brugt PO i en ganske udmærket stand og her er mit spørgsmål til jer (eksperterne) så, er det et urealistisk lavt beløb ?
Ja, meget urealistisk. Du skal af med lidt mere, afhængigt af stand og alder.... Omkring 12-13k privat, og 14-15k hos mywatch eller hvad de ellers hedder.....

Re: Omega Seamaster PO - jkjaers - 19-05-2011

Velkommen til

Jeg vil mene det ligger lidt i den lave ende, men man kan jo være heldig

Jeg har selv en PO som jeg i øvrigt er glad for. Var jeg dig ville jeg stadig finde de sidste par tusinde

Re: Omega Seamaster PO - Joepete - 19-05-2011

Velkommen til forum, Zeuner Icon_e_wink

Jeg er enig med mine to forum brødre, og hvis jeg må være så fri at komme med et lille råd, så ville jeg hellere give lidt ekstra for et brugt ur i god mekanisk og optisk stand, frem for at spare en enkelt tusse. Det kan i det lange løb vise sig at være gode penge at have spenderet Icon_e_wink

Re: Omega Seamaster PO - Tukjær - 19-05-2011

Brugtpriserne er steget en del her på det sidste, i takt med at nyprisen også er steget.... Til 9-10k nupper jeg 10 stk. Icon_mrgreen

Re: Omega Seamaster PO - Zeuner - 19-05-2011

Jeg takker for de hurtige svar Icon_e_smile - der kan nok være noget om at de sidste tusinde vil gøre en stor forskel, det skal overvejes kraftigt! Icon_e_smile

Men kan det passe at PO generelt bare går for mere end et standard seamaster brugt, for som jeg ser det, så ligger de da nogenlunde på samme pris-niveau i nypris, men i brugt-pris er PO generelt bare 4-5 tusinde dyrere som et minimum (hvis vi ser på de helt, "normale" modeller som ikke er begrænset antal etc.)

Er det et spørgsmål om udbud/efterspørgsel, eller er der en helt anden årsag (: ?

Re: Omega Seamaster PO - Joepete - 19-05-2011

Efter min mening er det udelukkende et spørgsmål om udbud og efterspørgsel Icon_e_wink

Nedenstående skal ikke tages som om, jeg ønsker at dryppe malurt i bægeret eller er generelt kritisk overfor Omega, for det er jeg ikke ! Jeg har og har haft en del Omega´er gennem tiderne, og alle har jeg været glade for Icon_exclaim - så tag venligst nedenstående med et gran salt allesammen, ikke Icon_e_wink

PO´en har mange gode ting kørende for sig. Både design og det historiske hint med viserne kan jeg rigtig godt lide. Lænken og den generelle feel er også i top Icon_cool Men jeg kan sandt for dyden ikke forstå, at man skal lave et værk, som er så vanskeligt at få serviceret endsige blot reguleret, som CoAxial værket har vist sig at være. Det må Omega kunne gøre bedre, ville jeg mene Icon_e_confused Og det har de da historisk set også gjort endog væsentligt bedre - bl.a. med de 1120 drevne Seamastere Icon_e_wink