Urdebatten / Urforum
omega lommeur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: omega lommeur (/showthread.php?tid=75810)

omega lommeur - btdhulk - 30-05-2011

hej er der nogen der kan give mig et par råd ang. et ur det har ligget i en kasse et par år og jeg har ikke den store ide om hvor hvad og hvem, der er en der har givet et bud på det men jeg ved han helst vil ha det "gratis" så hvad er en rimelig pris?? det mangler en viser og glasset er løst, jeg vil ikke pille så ved ikke om det kan "gå" og hvis jeg kunne finde ud af at indsætte bill. ville det være så meget lettere at svare på Icon_e_smileİmageİmage

Re: omega lommeur - KimT - 30-05-2011

Vedr. billeder kan du se her
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=14166" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=14166</a><!-- l -->

Re: omega lommeur - btdhulk - 30-05-2011

Kim T Skrev:Vedr. billeder kan du se her
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=14166" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=14166</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
mange tak det virker """ tror jeg"""

Re: omega lommeur - hannover_dk - 30-05-2011

Du må tage et par gode billeder af værket, det er ret nemt normalt, at åbne bagklappen (hængselsbeslag, og du kan se et sted der kan komme en lille kniv ind - godt ind - og vippe)

Du må også på jagt efter mærker på kassen - for at se om det er sølv eller ikke. De kan sidde i bagkassen men også i røret op til kronen

Omega har lavet mange lommeure - både ret simple og fine - flest simple.

Dette kunne ligne et ret simpelt, men billeder af værket vil sige mere.

Kassen ser ud til at ha buler, og det trækker klart ned. Jeg kan ike se om der er ridser/revner i skiven - det vil også trække ned. Så mangler det en viser, og du ved ikke om det går. Samlet ville jeg forære det til en ven uden de store bekymringer om et tab, for det koster at sætte det i stand - let det samme som det har i samlet værdi

Kun hvis det er sølv OG samtidigt et af deres kvalitetsværker med skruede lejer (chatoner), finreguleringer osv vil det ha en værdi over 1000 til 1500 kr som fungerende efter min mening, med alle visere osv - så overvej gaven - men lad os se værket for en sikkerheds skyld Icon_e_smile
vh

hannover_dk Skrev:Du må tage et par gode billeder af værket, det er ret nemt normalt, at åbne bagklappen (hængselsbeslag, og du kan se et sted der kan komme en lille kniv ind - godt ind - og vippe)

Du må også på jagt efter mærker på kassen - for at se om det er sølv eller ikke. De kan sidde i bagkassen men også i røret op til kronen

Kassen ser ud til at ha buler, og det trækker klart ned. Jeg kan ike se om der er ridser/revner i skiven - det vil også trække ned. Så mangler det en viser, og du ved ikke om det går. Samlet ville jeg forære det til en ven uden de store bekymringer om et tab, for det koster at sætte det i stand - let det samme som det har i samlet værdi

Kun hvis det er sølv OG samtidigt et af deres kvalitetsværker med skruede lejer (chatoner), finreguleringer osv vil det ha en værdi over 1000 til 1500 kr som fungerende efter min mening, med alle visere osv - så overvej gaven - men lad os se værket for en sikkerheds skyld Icon_e_smile
vh
der var en ring skruet på , værket ser fint ud der står omega og 39 / 9909 I KAPSLEN STÅR DER 0,935 og 4776449 og mange service mærker ? kommer bill. om lidt

btdhulk Skrev:
hannover_dk Skrev:Du må tage et par gode billeder af værket, det er ret nemt normalt, at åbne bagklappen (hængselsbeslag, og du kan se et sted der kan komme en lille kniv ind - godt ind - og vippe)

vh
der var en ring skruet på , værket ser fint ud der står omega og 39 / 9909 I KAPSLEN STÅR DER 0,935 og 4776449 og mange service mærker ? kommer bill. om lidt
İmageİmageİmage

btdhulk Skrev:
btdhulk Skrev:

vh
İmageİmageİmage
og mange tak det var ikke så svært

Re: omega lommeur - hannover_dk - 30-05-2011

sølv må vi så sige - men stadigt ret standard værk. Det er stadigt max 2-3000 kr hvis det går og er i orden - og det er det jo ikke og der er ret store buler som jeg ser det så i alle fald skal du ikke regne med over 1500 kr - men uha -jeg kan tage fejl
vh

Re: omega lommeur - btdhulk - 31-05-2011

hannover_dk Skrev:sølv må vi så sige - men stadigt ret standard værk. Det er stadigt max 2-3000 kr hvis det går og er i orden - og det er det jo ikke og der er ret store buler som jeg ser det så i alle fald skal du ikke regne med over 1500 kr - men uha -jeg kan tage fejl
vh
det er ligemeget med prisen, mon ikke det kan blive rigtigt fint, det føles som om "knoppen" ? ikke tager fat og jeg tror der er nogen der har været "onde" ved det nu må vi se Icon_e_biggrin tusind tak, han ville gi en halvtredser så var jeg jo af med det