Urdebatten / Urforum
Omega Officer - "INGEN" Patina - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega Officer - "INGEN" Patina (/showthread.php?tid=76270)

Sider: 1 2

Omega Officer - "INGEN" Patina - TDN - 07-09-2011

Har lige fået denne ind af døren.

Det er en af de Omega'er der er lavet kun til det svenske marked.

Nu ved jeg af erfaring at når Peter Halse ser denne vil han sige sige om vi ikke lige skal skrabe skidtet af skiven, og han ville sikkert kunne få den helt ren.

Men.... jeg må indrømme jeg er helt vild med denne kobberfarvede patina, den er dog svært at fotografere. Sekund skiven er lidt mørkere, men ikke så mørk som på billederne og de sorte sekundstreger er helt intakte.

Selv om jeg plejer at lade mig overtale til at få dem renset tror jeg denne skal slippe - hvad mener i?

Omega Officer
CK 2299
26,5 t3 PC T1 AM
ca. 1941/42

Mvh
Thomas

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Re: Omega Officer - Patina - hannover_dk - 07-09-2011

Ej ej - den minder i farven jo lidt om min 2937-1 som vist i tråd her i går - i den yderste del. Jeg ville ALDRIG drømme om at rense den Suverän skive. Patina der ligner ureglmæssige svampe pletter eller jordslået metal - eller rust i plamager er jeg ikke vild med - men ensartet farvning som der er sket her - er jo for mig bare flot - så jeg ville ikke drømme om at rense af.
Faktisk tror jeg heller ikke Peter vil forseslå den renset - men lad os høre.
Flot "svensker"
vh

Re: Omega Officer - Patina - Agemo - 07-09-2011

Tillykke med den flotte svensker!

Spørgsmålet er om der er noget at "skrabe af" eller "rense"?
Uanset hvad, synes jeg det er en virkelig flot og temmelig usædvanlig skive man ikke ser hver dag. Farven er så jævnt fordelt omkring tallene og passer jo perfekt til visere og kassen. Denne skive ville jeg HELT KLART ikke ændre!

Re: Omega Officer - Patina - TDN - 07-09-2011

Jeg har bestemt mig, Peter får ikke lov til at rense denne. Jeg har fundet et billede uden patina som jeg mener den ser ud nedenunder.

Men han får ikke lov at slippe - se ny Suverän tråd...

Mvh
Thomas

Re: Omega Officer - Patina - alsendk - 07-09-2011

Når et ur som dette har overlevet i så mange år, og er ældet med en sådan ynde, synes jeg egentlig det vil være en skam at prøve at tage det tilbage til oprindelig stand.

Re: Omega Officer - Patina - Peter - 09-09-2011

hannover_dk Skrev:Ej ej - den minder i farven jo lidt om min 2937-1 som vist i tråd her i går - i den yderste del. Jeg ville ALDRIG drømme om at rense den Suverän skive. Patina der ligner ureglmæssige svampe pletter eller jordslået metal - eller rust i plamager er jeg ikke vild med - men ensartet farvning som der er sket her - er jo for mig bare flot - så jeg ville ikke drømme om at rense af.
Faktisk tror jeg heller ikke Peter vil forseslå den renset - men lad os høre.
Flot "svensker"
vh
Hej Hannover

Der har du 100% ret, for den patina er usædvanlig flot, men havde den været tobaksgul ville jeg nok have renset den, men igen det er jo et spørgsmål om helhedsindtryk.

MVH Peter

Re: Omega Officer - "INGEN" Patina - TDN - 09-09-2011

Efter et hyggeligt besøg ved Peter Halse har vi nu konkluderet at der ikke er nogen patina at rense af....... Det er den oprindelige farve!!! Nice....

Mvh
Thomas

İmage

İmage

Mvh
Thomas

Re: Omega Officer - "INGEN" Patina - Agemo - 09-09-2011

Citat:
Agemo Skrev:Spørgsmålet er om der er noget at "skrabe af" eller "rense"?

Rigtig flot ur!

Re: Omega Officer - "INGEN" Patina - hannover_dk - 09-09-2011

Jeg tror godt på, at der ikke er tale om et lag der kan renses, men jeg tror ikke skiven har set præcis sådan ud fra starten. Jeg tror det er som den jeg selv viste som var blevet mørkere i den yderste kant. Det er, om man vil selve skiven - lakken eller skiven som i sig selv er blevet en anden farve TROR jeg
İmage
İmage
vh

Re: Omega Officer - "INGEN" Patina - Peter - 11-09-2011

Hej Hannover

Det er netop derfor Thomas har fotograferet urskiven da uret er taget ud af urkassen, for havde det været patina ville der have været en lille kant, ude i det yderste af urskiven, der ikke havde været patineret så voldsomt, men hele urskiven er ensfarvet også det lille stykke der er gemt under urkassen, så mit gæt går på at den har set sådan ud da uret har forladt fabrikken, men jeg håber at høre hvad du finder ud af. Icon_question

MVH Peter