|
Autavia hoppede op på armen... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Autavia hoppede op på armen... (/showthread.php?tid=76734) |
Autavia hoppede op på armen... - kox - 30-12-2011 Det er lidt længe siden der har været noget nyt på armen... men denne her kom på for første gang hele dagen idag. Heuer Autavia 2446, screw back 2.gen case og 3.gen dial. Med Valjoux 72 og alle dele er de originale/oprindelige undtagen glasset (skulle jeg da mene ihvertfald)... ![]() Efter jeg satte ny rally rem og Heuer spænde på og tog det på armen, overraskede det mig en del, at jeg faktisk havde glemt hvor FEDE de gamle straight lugs Autavia'er er. Her får man rigtig meget for pengene ift. f.eks. en gammel Rolex Daytona Den har ligget stille i lang tid, nede i Halse's hule, pga. at der var andre af mine ure, der stod først for tur. Og så troede vi, at der var et større problem med chrono'ens timetæller, som ikke ville resete ordentlig. At der skulle en ny del til (og det er næsten umuligt at skaffe V.72 dele:-(Men da Poul fik kigget nærmere på den, så kunne der heldigvis hekses uden en ny del... så nu bliver Omega'erne i skabet et par dage endnu... den her skal ha' luft under vingerne i weekenden! Nu skal jeg så bare finde en 1.gen med de store subdials.. og måske også en 2446C....så skulle jeg være dækket ind på Autavia fronten (cal. 11 og fremefter er jeg ikke så meget for...endnu da). ![]() ![]() ![]() God weekend og godt nytår til alle ... /Kim Re: Autavia hoppede op på armen... - TDN - 30-12-2011 Den er fantastisk flot, og ser ud til at være meget flot stand. Den ser ret stor ud, kan det passe (eller lille håndled). Hvor gammel der den? Mvh Thomas Re: Autavia hoppede op på armen... - hannover_dk - 31-12-2011 Flot Heuer med herlige valjoux 72 - god stand og jeg istemmer - de straight lugs er i høj grad med til at fremhæve vintage følelsen for mig tillykke Re: Autavia hoppede op på armen... - KlausM - 31-12-2011 Flot Heuer og lækkert skive layout. Mvh Klaus Re: Autavia hoppede op på armen... - kox - 31-12-2011 Takker... TDN Skrev:Den er fantastisk flot, og ser ud til at være meget flot stand. Den ser ret stor ud, kan det passe (eller lille håndled). Hvor gammel der den?Nej Thomas, håndleddet er nu ikke verdens største (ihvertfald ikke ift. dit;-), men sådan nogenlunde dansk gennemsnit for en kontorarm... nej, det er mere vinklen billedet er taget i.... den er ca. samme størrelse som en Speedy straight lug....omkring de 39mm u/krone, men den "sidder" rimmelig højt på hånden med ca. 14mm i højden. De er lidt sværere at bestemme tidsmæssigt end Omega'erne (for mig ihvertfald)...men den er fra omkring 67/68, måske lidt før /Kim Re: Autavia hoppede op på armen... - dwndler - 31-12-2011 Citat:Nu skal jeg så bare finde en 1.gen med de store subdials.. og måske også en 2446C....så skulle jeg være dækket ind på Autavia fronten (cal. 11 og fremefter er jeg ikke så meget for...endnu da). Hvad er en 2446C? Er det en med Compressor trykbagkasse? Jeg har købt en for nogle uger siden og jeg lagde mærke til, at på din Autavia står der "T SWISS" i hvide 12h tæller ved 6 set oppefra, mens der står " SWISS T" hos mig. Jeg har en trykbagkasse, som er rimeligt slidt, men det gør ikke noget Fandt lige ud af, at min er en 2446C med serienummer 109095 (sidder mellem hornene ved 12) Fantastisk Autavia overblik http://onthedash.com/Guide/_Chronographs/62.Autavia/#next ![]() ![]() Min Autavia blev serviceret hos Tag Heuer i Tyskland i 2010 og der har de skiftet ene trykknap, glas og viserne har fået ny lume. Godt Nytår til Jer allesammen P.S. Har du nogle Heuer spænder tilovers??? Re: Autavia hoppede op på armen... - Avantismo - 31-12-2011 Superfedt ur Re: Autavia hoppede op på armen... - hannover_dk - 31-12-2011 selv 39 mm er i mine øjne ret stort for en valjoux 72 som kan komme i kasser helt ned til 35/36 mm - men netop sportsmodellerne vil ofte være 38-39 mm og faktisk ret sjældent 40 mm. Det er noget man må tage som en af det værks charmer. Jeg testede en gang en lang række, og kom til gennemsnit 37 mm vh Re: Autavia hoppede op på armen... - kox - 31-12-2011 dwndler Skrev:Hvad er en 2446C? Jep, din er en 2446c med trykbagkasse... tillykke med den. Ser fin ud! ... og ja, "OnTheDash" er stadig det bedste og mest informative Heuer site. Absolut en guldgrube... min har serienr. 89.xxx Desværre har jeg ikke nogle spænder "tilovers":-) De er brug alle sammen... /Kim |