Urdebatten / Urforum
Beslutning er truffet - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Beslutning er truffet (/showthread.php?tid=77073)

Sider: 1 2

Beslutning er truffet - ironman - 21-03-2012

Og jeg har valgt at få udbetalt fra efterlønsordningen.

Tanken bag er, at jeg mener pengene kan investeres på en mere hensigtsmæssig måde(læs ur Icon_e_smile )

Jeg har lidt over 60K at gøre godt med, og ideen er at henligge det indkøbt ur i bankboks indtil min pensionsalder.

Det udmønter sig i et par spørgsmål som jeg håber I har lyst til at svare på og jeg modtager gerne bud på hvad I mener der vil være den bedste investering på sigt?

Re: Beslutning er truffet - johnfyn - 21-03-2012

Jeg har stemt vintage....tror det holder prisen bedst ("Alt andet lige")

Men jeg er 52 (53 til oktober) og med en pt. pæn pensionsopsparing, som vil vokse de næste år. Hvorfor besluttede du dig til at tage efterlønspengene ud? Har tænkt det samme, men ville måske ikke bruge dem alle på et ur Icon_cool

Re: Beslutning er truffet - gmt-geek - 21-03-2012

ironman Skrev:Og jeg har valgt at få udbetalt fra efterlønsordningen.

Tanken bag er, at jeg mener pengene kan investeres på en mere hensigtsmæssig måde(læs ur Icon_e_smile )

Jeg har lidt over 60K at gøre godt med, og ideen er at henligge det indkøbt ur i bankboks indtil min pensionsalder.

Det udmønter sig i et par spørgsmål som jeg håber I har lyst til at svare på og jeg modtager gerne bud på hvad I mener der vil være den bedste investering på sigt?

Bare lige en hurtig tanke!

Super ide at skyde pengene i et fedt ur! Icon_e_biggrin

Men jeg er ikke med på ideen med at smide det i box'en indtil du skal pensioneres?

Hvorfor ikke nyde det i perioden indtil og i pension alderen - der er ingen der ved hvor længe vi er her jo.... Icon_cool

Vh. Jon

Re: Beslutning er truffet - baun - 21-03-2012

At købe et hvilket som helst ur til fx. 60 K og lægge det i en bankbox i 20 år og betragte det som en investering vil jeg mene er meget spekulativt og risikabelt.

Skulle jeg alligevel gøre forsøget ville jeg nok vælge en særlig eftertragtet udgave af Omega Speedmaster eller fx. en red Sub. (hvis man kan få det for de penge).

Jeg ville dog til enhver tid tro at det ville være langt mere rentabelt at sætte 180 K (det du kan sætte ind brutto, hvis du betaler topskat hvis du har 60 K netto) ind på en pensionsordning investeret med udgangspunkt i at pengene skal være der i ca 20 år. Så skal du selvfølgelig betale skat af indkonsten til den tid, men måske kun 40%.

Men jeg kan godt følge dig et stykke. hvis man allerede har investeret i pension - og i fast ejendom og ønsker at sprede sig mere kunne godt finde på at købe fx. et brugt Rolex Daytone og bruge og nyde det i perioden og håbe på at det holder sammen på pengene. Men jeg ville indtil andet er bevidst betragte det som forbrug - ikke investering.

vh baun

Re: Beslutning er truffet - dreamwatch.dk - 21-03-2012

Kan du finde 2 Rolex 14060M 100% nye med plastik på (til ca 60.000 kr) og smide dem i boksen i 20 år, så vil du med garanti tjene meget mere end du kan ved at lad dem stå på en pensions konto. Et forsigtig gæt er de er 150.000 kr være om 20 år.

Re: Beslutning er truffet - ironman - 21-03-2012

Det var faktisk et godt bud Micki Icon_e_smile

Re: Beslutning er truffet - johnfyn - 21-03-2012

Som en klog mand engang sagde: "Det er svært at spå - især om fremtiden!" - der er jo ingen mennesker der kan sige noget om hvordan verden ser ud om 20 år.... Icon_e_surprised

Klokken 4 om eftermiddagen ved 40% af den danske befolkning ikke hvad de skal have til aftensmad den samme dag - og så vil I til at spå 20 år frem i tiden Icon_e_surprised

Re: Beslutning er truffet - hannover_dk - 21-03-2012

Jeg tror også man må se det som spekulation om det er bedre end så meget andet - men med 60 t og sikkert andre penge til pension, så er det da et fint nok eksperiment. Jeg ville så vælge vintage - og som Mickey er inde på - i alle fald noget af det kendte - sub - speedmaster o.l.
Problemet er jo at finde noget der ikke allerede er dyrt, og det er jo til en vis grad de to Subs med plast på stadigt - så jeg ville lidt længere tilbage - men TOPSTAND upoleret
(Men den dybe sandhed er, at jeg ikke ville ha et ur i box som pension, men ville nyde det på armen medens jeg lever - så helt på linje med Jon)
vh

Re: Beslutning er truffet - ironman - 21-03-2012

@ John - jeg fylder 42 i år, så der er præcist i midt imellem hvad der er godt eller skidt som jeg har forstået efterlønnen.

Jeg lytter til jeres mening, og jeg vil medgive at det ville været rart at nyde uret mens man kan Icon_e_smile

Re: Beslutning er truffet - Tukjær - 21-03-2012

Micki Jensen Skrev:Kan du finde 2 Rolex 14060M 100% nye med plastik på (til ca 60.000 kr) og smide dem i boksen i 20 år, så vil du med garanti tjene meget mere end du kan ved at lad dem stå på en pensions konto. Et forsigtig gæt er de er 150.000 kr være om 20 år.
Enig, men brug det ene og smid det andet i boks..... Du kommer nok ikke til at tabe på det du bruger alligevel Icon_e_wink