|
Chrono24.com/dk - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Chrono24.com/dk (/showthread.php?tid=77486) |
Chrono24.com/dk - PAAP_phpbb3_import15732 - 20-07-2012 Hej Er der nogen, der har erfaringer med at handle med privatpersoner på Chrono24? Jeg kan ikke lige regne ud, om der er en form for købersikring her eller om man kan blive snydt så vandet driver? Kan nogen hjælpe? Re: Chrono24.com/dk - willy - 20-07-2012 I would be very very carefull indeed . I would only do such a deal if i met the seller in person , and had the watch verified with a authorised dealer . Willy Re: Chrono24.com/dk - mnielse - 21-07-2012 PAAP Skrev:Hej Hej Hvis du betaler med PayPal, så ja ellers svarer Chrono24 til den blå avis, altså privatkøb. Der er mange butikker der har deres ure på Chrono24 og her gælder de samme regler: Køb med PayPal, hvis det er en butik i udlandet. Prøv at arrangere returret med sælger eventuelt hvor du betaler forsendelse, så er det endnu lettere at få sine penge tilbage igennem PayPal. Re: Chrono24.com/dk - PAAP_phpbb3_import15732 - 24-07-2012 Hej Tak for svarene. Nu har jeg hidtil kun brugt min PayPal til køb på Ebay, hvor den har virket rigtig godt. Jeg har prøvet at søge lidt på PayPals hjemmeside om hvordan jeg kunne få mine penge igen ved køb fra en privat, hvis varen ikke dukkede op, men der står ikke noget. Er det nødvendigt at aftale en returret for at kunne sikre sig eller skal der noget andet til? Med venlig hilsen Re: Chrono24.com/dk - Hans Jørgen - 02-08-2012 Jeg mistede et par tusinde da den sælger i Tyskland der havde et ur til salg pludseligt boede og solgte/sendte uret fra Thailand... Det var et frankenwatch. Men via Paypal fik jeg hevet pengene retur.. dog minus deres handlingsfee. Ca 2000kr.. MVH HJ Re: Chrono24.com/dk - PAAP_phpbb3_import15732 - 04-08-2012 Hej Hans Jørgen Tak for svar. Uret var ikke som beskrevet eller var et "blandingsur"? Så du henvendte dig til PayPal og fik denne vej dine penge tilbage mod at du returnerede til sælger - er det korrekt opfattet? Med venlig hilsen Re: Chrono24.com/dk - TioMalo - 05-08-2012 Du kan åbne en "dispute" (= tvist) om en handel / transaktion, du har lavet ved at betale med PayPal og her er det aldeles ligegyldigt hvorvidt du har købt fra privatperson Børge i Hadsten eller fra Ling Wong Wu´s lille forretning i Hong Kong. Når du åbner en dispute mod sælgeren (den knap er vist under "sikkerhed" - i alle tilfælle meget nemt at finde og bruge og det helt uden nogle IT-færdigheder). Når du har åbnet en dispute / tvist på PayPal (du har 48 dag for at gøre det, hvis jeg husker rigtigt - under alle omstændigheder absolut tid nok !), fryser PP sælgerens konto og meddeler at du og sælgeren har to uger at løse problemet og bliver det løst, kan du afblæse tvisten - igen ved at trykke på en knap. Makker sælgeren ikke ret, kan du accelerate sagen til en klage. Du kan så fortælle (kort) din version af sagen til PP´s Security afdeling og du kan uploade dokumenter der, hvis nødvendigt (f. eks. en udtalelse fra en AD at uret du købte er en frankenur / uægte eller hvad som helst). Stort set hvad og hvorledes, køberen får ret i 80% af tilfæller - la´ beviserne så ligge for sælgerens fordel. (Desværre - en del af købere med stinkende dårligt moral på eBay og andre salgsplatformer har fundet ud af dette og scorer gratis ure og andre værdigenstande...) Men det er en anden historie og du som køber er meget grundigt beskyttet. I sidste instans med en mulighed for at lave en chargeback for din kreditkortbetaling (du har jo et kort tilknyttet til din PayPal konto). Der mister du så for evigt tid retten at bruge PayPal - de siger jo at det produkt, de sælger, er formidling af betalingen og den vare er leveret - som sandt er. Nej, jeg ville være noget mere bekymret hvis jeg skulle sælge en vare med PP som betalingsmulighed..... Held og lykke - hilsen John |