Urdebatten / Urforum
Lommeure, nogle der kan hjælpe - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Lommeure, nogle der kan hjælpe (/showthread.php?tid=77505)

Lommeure, nogle der kan hjælpe - Carina - 26-07-2012

Har disse lommeure. Er der nogle her der har forstand på om de er noget værd?

Re: Lommeure, nogle der kan hjælpe - hannover_dk - 26-07-2012

Jeg ka ikke her på ipadden se billeder godt nok. For atnsige noget må vi vide materialet, ex er det guld, hvilken karat, forgyldt, er resten sølv eller andet metal. Der vil være klare guld eller sølvmærker
Dernæst skiverne. Svært at se om de er perfekte eller om der er revner eller afslag, f.eks i kanten
Dernæst værkerne. Gode billeder hvis man skal kunne sige noget
Virker de?

Generelt er prisen på lommeure lav. Den kunne nemt hedde 1000 kr for alle, men Omegaen f.eks. hvis den er med et af deres relativt få high class værker kan også trække op + hvis det gyldne er 18 k, ja så mindst guldværdien af det
Vh

Re: Lommeure, nogle der kan hjælpe - Lars - 26-07-2012

Hej Carina.
Omega'en er til +
Hvis jeg læser rigtigt: Internatinal Watch co. er til stort +
Pris sætning vil jeg ikke, ud fra billederne, undskyld, det er de for dårlige til. Er der buler i guld-kassen på IWC'en trækker det ned, er der graveret i nogle af urene trækker det ned, er skiver bare den mindste revne, trækker det ned.
Så jeg vil sige, vil se dem inden jeg vil give pris på dem, hvor i DK bor du...??? Det evigt tilbage vendende problem, vi kan ikke se hvor i DK folk er, så svært at lede folk hen til nogen der kan hjælpe med den slags, men som Hannover skriver altid mindst guldprisen og den er jo god lige for tiden, så lidt penge er der at hente. Icon_e_biggrin såfremt det er et IWC i guld-kasse. Icon_e_biggrin

Re: Lommeure, nogle der kan hjælpe - JBM - 27-07-2012

Bagsiden på Omegauret er noget grelt udført nazi-wannabee-fake, sandsynligvis udført østpå, i håbet om at lokke ekstra penge ud af uvidende. Der var (er?) et lignende ubåds Omega til salg på vintageure.dk.

Re: Lommeure, nogle der kan hjælpe - hannover_dk - 27-07-2012

JBM Skrev:Bagsiden på Omegauret er noget grelt udført nazi-wannabee-fake, sandsynligvis udført østpå, i håbet om at lokke ekstra penge ud af uvidende. Der var (er?) et lignende ubåds Omega til salg på vintageure.dk.
Ja helt klart snyd som bare generelt trækker ned- nu er jeg på min computer og kan bedre se billeder - men stadigt mangler der skarphed og værker - men ja IWC kunnet trække op

Re: Lommeure, nogle der kan hjælpe - pbr - 28-07-2012

JBM Skrev:Bagsiden på Omegauret er noget grelt udført nazi-wannabee-fake, sandsynligvis udført østpå, i håbet om at lokke ekstra penge ud af uvidende. Der var (er?) et lignende ubåds Omega til salg på vintageure.dk.

Det lignende ubåds Omega som du omtaler, er i øvrigt også tvivlsomt - jeg har snakket med en gammel ubådsmand hernede i Sandkassen, som påpeger, at graveringen på den omtalte Omega viser en ubådssilhouet, som ikke blev konstrueret før lang tid efter WW2 !