Urdebatten / Urforum
Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Tid til lidt farve - Orange Monster :-) (/showthread.php?tid=78178)

Sider: 1 2 3

Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - pbr - 20-03-2013

Så blev det min tur til at skulle prøve et Seiko Monster - endog et Orange Monster, hvilket jeg ville have forsvoret ville ende på mit håndled blot for kort tid siden !! Icon_e_smile

Jeg er i øjeblikket til ENJJPT Steering Comittee møde på Sheppard Airforce Base i Wichita Falls, Texas og faldt over denne skive - måske var det foråret (her er 18-20 grader), der lokkede mig til at prøve et farverigt ur !? Men under alle omstændigheder var uret spritnyt og monster billigt, så skulle det prøves, så var det nu !! Icon_e_wink

Og jeg skal indrømme - jo mere jeg har uret mellem fingrene, desto mere taler farven til mig !!

Nu glæder jeg mig så bare til at komme hjem og få lænken tilpasset. Den er lige lang nok og jeg har ikke værktøj med. Desuden synes jeg at kunne huske, at Monster lænkerne kan være lidt tricky at skille ad.........er det rigtigt husket ??

Men I skal ikke snydes for et par iPhone shots af uhyret Icon_e_smile

İmage

İmage

İmage

Re: Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - hannover_dk - 20-03-2013

Jeg synes den er udpræget flot - har altid godt kunne li det orange monster . Du forbarmede hvor du rejser menneske - nyd det Icon_e_smile

Re: Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - willy - 20-03-2013

I had one of those in black . A hell of a lot of watch for the money . But it could do with a better caliber . I had trouble with mine and i have read about others with problems . But all in all unbelievable value for the money Icon_e_smile Willy

Re: Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - Avantismo - 20-03-2013

Fedt ur.

Mit tabte lidt for meget tid. Det kunne sikkert justeres ind men jeg var for doven.

Må snart have mig et Black Monster igen.

Re: Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - Jeremy - 20-03-2013

Tillykke med klokken. Jeg har selv lige fået mig et i sort og må sige, at jeg er imponeret over uret set ift prisen. Jeg synes ikke det var helt let at afkorte lænken, men det er heller ikke noget jeg gør så tit. Jeg kan iøvrigt bedre lide uret på gummirem. Har lige pt mit på MM300 gummirem.

Re: Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - Joepete - 20-03-2013

Monster klokkerne giver super god smæk for skillingen, efter min mening Icon_cool Men pas på, Peter: lumen er ret heftig, så ikke noget med mørke, fjendeland og Monster i samme "ombæring" Icon_e_wink

Lænken er let at justere: tag et stykke hvidt papir, hvorpå du foretager "operationen". På den måde fanger du let de små låserør, som kan ryge af pins´ene ved justering. Følg pilene på bagsiden af lænken for at adskille lænken, og fjern så det antal led, som er nødvendigt. Du kan med lukket lås hæve lænken op for at se, i hvilken side du skal afmontere led, så det bliver "lige". Når du samler lænken igen, isætter du det lille låserør i den side af leddet, hvor der er plads, og dernæst slår du pin´en i "modsat pilen", så det hele holder. Let og enkelt Icon_e_wink Så længe man ikke taber de små s..... låserør Icon_evil Icon_redface

Hvis du smider din adresse til mig via PB, sender jeg en lille metal ting, som du let kan fjerne pins med Icon_e_smile Alternativt, så kan du købe sådan en lille tingest, som er yderst effektiv og "skånsom" (brug så en lille hammer til at slå rørene i med igen):

[url]"http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p22878h36s1904-Stiftaustreiber-Kuns.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhre ... -Kuns.html[/url]

Re: Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - khbk - 20-03-2013

Til lykke med dit OM!
Jeg har endnu til gode at se et IRL - og har ikke "turde" købe et ubeset.
Men lænken skulle være virkelig god.
Med hensyn til afkortning af lænker:
Min urmager har "lært" mig, at man får det mest konfortable resultat, hvis afkortningen sker i "kl. 6"-siden, og ikke som mange tror, ved at fjerne lige mange i hver side.
Har netop fået et Citizen Nighthawk, og urmageren havde ferie.
Jeg kastede mig ud i afkortning af lænken på egen hånd, og havde derfor lejlighed til at eksperiementere lidt.
Lænken var som udgangspunkt alt for lang. Det endte med at der skulle fjernes tre led.
Hvis de blev fjernet, alle, fra "kl 6"-siden kom uret til at sidde perfekt!

Prøv det!

(dejligt værktøj forøvrigt. Jeg havde kun en afkortet papirclip, en hammer og mit gode Bergeon 6767F)

/
Kristen

Re: Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - pbr - 21-03-2013

Tak til JoePete for tilbuddet om at låne lænkeværktøj - men jeg kan jo ikke klikke på et link fra Uhrenarmbandversand uden at blive fristet, så jeg har bestilt et lænkeværktøj + et par andre småting, som forhåbentlig bliver sendt hurtigt........... hvis jeg er rigtig heldig, så lander det måske et par dage efter, at jeg kommer hjem Icon_e_smile

Jeg glæder mig til at få det på armen ! Icon_e_biggrin

Re: Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - Henrik A - 21-03-2013

Tillykke med et dejligt lille sommer monster:-)

Re: Tid til lidt farve - Orange Monster :-) - gmt-geek - 22-03-2013

Tillykke med monsteret Peter - fedt ur! Icon_e_wink

Jeg har selv overvejet Seiko flere gange, men det er indtil videre ikke blevet til noget....

Det ender nok med en vintage diver udgave hvis det endelig lykkedes! Icon_cool

Vh. Jon