|
Grøn er vårens hæk - forhåbentlig snart - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Grøn er vårens hæk - forhåbentlig snart (/showthread.php?tid=78308) |
Grøn er vårens hæk - forhåbentlig snart - bjorn_e58 - 01-05-2013 Ja, ja, ja. Jeg ved godt, at man ser dem på ethvert gadehjørne og på enhver café. Men når nu vårens hæk absolut endnu ikke er spor grøn, så må I altså bære over med at jeg lige viser min nye grønne sag frem. For at det ikke bare skal være et billede af endnu en grøn sub (gaaaab), så får I også historien om, hvorfor det nu skulle være den. Der et to helt forskellige vinkler på historien. Den ene er, at jeg engang havde en SD, som gik i bytte for noget andet på et tidspunkt. Men jeg savnede alligevel at have en i den stil. Jeg fik også på et tidspunkt sat en helt sort lynette på min GMT, og så havde jeg jo en, der havde det klassiske Rolex udtryk, i hvert fald på en afstand af 2-3m eller mere. Nå, en almindelig sort sub kiggede jeg så en del efter, men syntes alligevel, at den var for almindelig, og så prøvede jeg mange gange den tidligere grønne "kermit", men den faldt aldrig rigtig i min smag. På et tidspunkt sad jeg så i en flyver, og bemærkede en steward med den nye grønne sub på armen, og vi faldt lidt i snak om Rolex. Jeg havde selvfølgelig både set den og prøvet den før, men det var alligevel der, jeg blev overbevist om, at sådan en måtte jeg også på et tidspunkt eje. Den anden vinkel på historien er, at Claus fra CT watches for et par år tilbage på et GTG kom med en bemærkning om, at mit udvalg af Rolex var langt mere spændende eller interessant en en håndfuld næsten ens Sub'er. Den har jeg taget til mig, og derfor skulle den femte i rækken helt klart ikke ligne de andre. Så derfor er denne nu min (selvfølgelig afbildet i en hattepuld): ![]() Og kan vi så ikke snart få noget forår, så vårens hæk virkelig kan blive grøn! /Bjørn. Re: Grøn er vårens hæk - forhåbentlig snart - Len - 01-05-2013 Tillykke med den. Jeg så den første gang live på en galleri ejer, og synes det er flottere i virkeligheden end på billeder. Nok det specielle farve spil skiven har. Re: Grøn er vårens hæk - forhåbentlig snart - hannover_dk - 01-05-2013 Jeg synes også den er flot både på billeder og i virkeligheden og jo klart lidt anderledes - Lækkert ur tillykke vh Re: Grøn er vårens hæk - forhåbentlig snart - gmt-geek - 02-05-2013 Tillykke med den Bjørn! Fedt ur der skiller sig lidt ud fra klassisk Rolex, og jeg er ligesom de andre enige om, at den virkelig vinder ved at blive set og båret i virkeligheden! Vh. jon Re: Grøn er vårens hæk - forhåbentlig snart - bjorn_e58 - 02-05-2013 Tak for kommentarerne. Rolex har altså gjort noget med den grønne farve på skiven. Lynetten er grøn, stor set uanset hvilket lys, den ses under, men skiven veksler fra samme grønne som lynetten i kraftigt sollys til meget mørk og næsten helt sort i svagere lys. Se f.eks. dette lumen-shot, jeg lavede i går aftes, hvor man kan se den skiftende farve på skiven: ![]() /Bjørn. Re: Grøn er vårens hæk - forhåbentlig snart - Rasmusbn - 03-05-2013 Jeg har kun set sådan en grøn sub på en anden person én gang før, det er så flot en farve men jeg syntes også kun det kan være flot, lige præcis på dette ur.. Rigtig flot.! Selv er jeg fan af SD og var fornyligt købt mit første fra 04 og har det så svært med at få noget af det andet på armen som jeg har i urkassen. Efter som jeg har mit Omega Seamaster og min SD bl.a i min knap på så store samling af 6 ure så er ikke den store fan af Cyclops på sub og div rolex ure. |