|
Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Omega Seamaster 300M 2254.50.00 (/showthread.php?tid=79419) Sider:
1
2
|
Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - RuneR - 23-09-2014 Hej alle herinde på urforum.dk! Håber i kan være behjælpelig med en prissætning af dette ur: Omega Seamaster 300M Chronometer 2254.50.00. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilken pris der ville være den rette at betale for sådan et ur, jeg læst mig frem til at ny-prisen i 2008 var på 14.400. Men da de ikke er blevet produceret mere ved jeg ikke om det har fået uret til at stige i pris siden, eller om den er faldet markant? I øjeblikket har jeg øje på et fra 2008, med boks og hele moletjavset til. Den har dog ikke fået et service siden 2008, så jeg tænker at dette vel også skal påregnes den evt pris. Udbyderen vil have 14.000 for sit eksemplar, og er ikke villig til at gå ned i prisen, men umiddelbart er min tanke at det er for meget i forhold til dens ny-pris i 2008. samtidig har jeg dog forståelse for at det kan være et collectors item, derudover er det min første store investering i et ur, så jeg vil helst gøre det ordentlig først gang Mvh. Rune Re: Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - pbr - 23-09-2014 En Seamaster 2254.50.00 er et super efterspurgt ur, der ikke ses til salg så tit !! Under forudsætning af, at uret er i god stand og at boks og papirer følger med, så tror jeg, at 14 K er en fin pris - har set dem til salg for mere end det og de står ikke til salg længe. Hvis det var mig, ville jeg slå til !! Husk at sikre dig, at det er en ref. 2254.50.00 som er den mekaniske udgave i 41mm og ikke quartz-udgaven eller den mellemstore model i 38mm ! Re: Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - RuneR - 23-09-2014 Hej Peter, mange tak for det super hurtige svar! Det er det mekaniske urværk, med 41 mm, og er blevet købt i illum juvel og ure, så den skulle være god nok Mvh. Rune Rømer Re: Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - johnfyn - 23-09-2014 Jeg kan kun erklære mig enig med Peter - det er et ret efterspurgt ur og de 14k er ikke helt skævt....jeg købte selv mit i USA i -07 og det går uden problemer og har ikke været til service - jeg regner med at det kan gå mage år endnu Re: Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - trabjergknudsen - 23-09-2014 Finetime har lige haft et til 15500 fra 2003, dog nyserviceret... Så måske lidt i den høje ende., specielt hvis det er en privat Re: Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - RuneR - 23-09-2014 Ja så godt den de havde oppe på finetime.dk - også derfor jeg lige ville forhører mig vedrørende prisen. Det selvfølgelig værd at overveje om det er for meget, for sådan en Seamaster. Personligt er det dog den seamaster der tiltaler mig mest, så derfor er jeg nok også villig til at give de 14.000 selvom det måske er lige på grænsen af hvad der er rimeligt - Rune Re: Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - trabjergknudsen - 23-09-2014 Den finetime havde var jeg ejer af i 10 år.. Og fortryder meget jeg byttede det væk. Men det trængte til service.. Re: Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - TioMalo - 24-09-2014 Hejsa Klokken er all time evergreen men sorry, hvis jeg er uenig med Peter og John, prisen 14K er helt i hegnet. Lidt tålmodighed og uret findes for noget mere venlig pris: Jeg vil betale mellem 10 og 12K og så skulle det helst være et ur som har haft serviceeftersyn indenfor de sidste par år og ikke et som trænger til service. Bare beskyld mig for insekt sex, men 2 til 4K er mange penge f.eks.for en studerende. Ang. nypris: Lige efter at produktionen afsluttede, kostede de kr. 13.500 hos Omega AD´en her i byen. Kan ikke huske hvorvidt det var i 2008, 9 eller 10 - men, deromkring. Brugtpris af denne model er let stigende. Re: Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - Ølholm - 24-09-2014 Personligt har jeg svært ved at se, hvorfor netop denne model er så eftertragtet; det er ikke det "oprindelige" Seamaster 300M ("Bond-uret"), det har ikke den mest sofistikerede mekanik (det er der jo så nogen, der vil synes er et plus!), og det er ikke den bedste "homage" til det gamle 300 fra midten af forrige århundrede, det er Seamaster Planet Oceans område... Men faktum er ganske vidst, at det hurtigt bliver solgt, når det kommer til salg. Derfor vil det være en god idé at lave en kort liste over de faktorer, der er vigtige for dig, og så være klar til at agere, når det rette ur dukker op. Faktorer kunne være standen, om det er nyserviceret, om det kommer med tilbehør, eller at det har en attraktiv pris. Hold øjnene åbne og kig her, på [url]"http://www.watchuseek.com">http://www.watchuseek.com[/url], [url]"http://www.omegaforums.com">http://www.omegaforums.com[/url] og [url]"http://www.Chrono24.com">http://www.Chrono24.com[/url] samt [url]"http://www.dba.dk">http://www.dba.dk[/url], så burde du være dækket rimeligt ind Re: Omega Seamaster 300M 2254.50.00 - pbr - 24-09-2014 Tio Malo Skrev:Hejsa Uden at jeg har brugt tid på at undersøge det til bunds, så tvivler jeg MEGET på, at du vil kunne finde mange eksemplarer af dette ur i god stand og med boks og papirer til en pris på 10-12 K, John !! Kan du vise eksempler på det ? Jeg er da enig i, at 2-4 K er mange penge for en studerende ........... det er det såmænd for os alle sammen. Der er dog ikke vundet noget ved at opstille falske forhåbninger hos nogen til at man realistisk kan finde det ur (indenfor en realistisk tidsramme) til den pris, når den reelle udbudspris for det ur er 14-16 K !! Det er meget længe siden, at jeg har set nogen annonceret til under den pris - og de få jeg har set, har altid vist sig at være enten quarts udgaven eller udgaven på 38 mm. |