Urdebatten / Urforum
Kort introduktion - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Kort introduktion (/showthread.php?tid=79456)

Kort introduktion - jacobzimmer - 10-10-2014

Hej Urforum,

Nu har jeg skrevet lidt indlæg her inde, kommenteret nogle, men aldrig rigtig fortalt hvem jeg er. Det synes jeg ville være på sin plads.Så her er et hurtigt indblik i hvem jeg er og nogle billeder af min beskeden samling.
Jeg hedder, som brugernavnet antyder, Jacob. Jeg er forholdsvis ung (17 år) og for ca. et år siden blev jeg rigtig grebet af den farlige ''ur-feber''. Fascinationen startede da jeg fik øje på et Tudor og jeg var 120% sikker på jeg skulle have det. Men jeg blev hurtig nervøs og var usikker på om det var det rigtige at bruge min opsparing på.
Lige siden har jeg fulgt siden (ca. et år), og det er med stor glæde!

Mit første rigtige ur var dette Tissot, som ca. blev købt for et år siden. Det blev købt i stedet for det Tudor jeg havde udset mig, for at finde ud af om ''ur-feberen'' hang ved:
[attachment=2]<!-- ia2 -->foto 3.JPG<!-- ia2 -->[/attachment]
Et ur jeg har tænkt mig at beholde jeg eller uret går til.

Det andet ur er et Seiko som ca. er et 4-5 måneder gammelt. Det skulle have været mit ''beater'' ur, men synes det er for flot til at skramme og give det nogle tæsk. Så i stedet kom der en fin læderrem på.
[attachment=1]<!-- ia1 -->foto 4.JPG<!-- ia1 -->[/attachment]
Et ur jeg allerede overvejer at sælge..

Mit tredje ur kom i dag. Det er den populære pingo. Jeg husker tydeligt første gang jeg begyndte at læse her på siden og fik interessen for ure, tænkte jeg. Det ur er nok det grimmeste ur jeg nogensinde har set, jeg forstår ikke folk der går med det. Ca. et år senere sidder jeg selv med et på armen og er dybt fascineret af det.
[attachment=0]<!-- ia0 -->foto 2.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]

Derudover er jeg også ejer at Citizen som jeg har fået af min far. Dette er desværre gemt væk pt. Så ingen billed.

God weekend! Icon_e_biggrin

Re: Kort introduktion - jacobzimmer - 10-10-2014

Er ked af billederne vender forkert..

Re: Kort introduktion - Geodoc - 11-10-2014

Hej Jacob - Tak for din intro.
Altid rart, at høre om baggrund, holdning og bevægegrunde til at give sig "ur-interessen i vold".
Den korteste vej mellem 2 urnørder er jo ofte et GTG; men en intro er altid velplaceret.

I tidernes morgen var der en tråd, med overskriften, "Hvad er i for nogle folk?".
Vender man tilbage til den tråd, kan man konstatere, at "tidernes morgen" = 2008 Icon_e_wink
I tråden er der nogle enkelte "overstandere" blandt de mange, der efterhånden har skrevet sig ud af ur-sagaen.

Mit eget bidrag til tråden, findes her, og er historisk korrekt, selvom interessen har fået et "tvist", som jeg løbende har orienteret om.

Sjovt med "Pingoen" - Sådan havde jeg det med Flightmasteren, som jeg i begyndelsen opfattede som særdeles kikset.
Et års tid inde i ur-interessen havde jeg 2 Icon_e_surprised

Med venlig hilsen - Geodoc

Re: Kort introduktion - jacobzimmer - 11-10-2014

Har godt læst lidt i "hvad er i for nogle folk", og bidt mærke i nogen er faldet fra. Men spændende at læse dit indlæg.
Jeg nyder altid at læse dine meget uddybende indlæg, eller kommentere. Du er virkelig godt inde i stoffet!

Kommer der et GTG her i mørke Nordjylland, hvor beg befinder mig, så ville jeg heller afvise at komme Icon_e_smile

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Kort introduktion - willy - 11-10-2014

Hi Jacob considering you are new to the watch world , i think you have done your research very well indeed . We all learn something new about watches nearly everyday . So believe me when i tell you we can learn something from you . So please keep writing on our site , it is always nice to read your views .

Re: Kort introduktion - jacobzimmer - 11-10-2014

willy Skrev:Hi Jacob considering you are new to the watch world , i think you have done your research very well indeed . We all learn something new about watches nearly everyday . So believe me when i tell you we can learn something from you . So please keep writing on our site , it is always nice to read your views .

Thank you for your kind words! I'm learning something from your posts. And love the long wundering posts you do, where you talk about digferent aspects of a topic Icon_e_smile

Re: Kort introduktion - willy - 11-10-2014

JacobZimmer Skrev:
willy Skrev:Hi Jacob considering you are new to the watch world , i think you have done your research very well indeed . We all learn something new about watches nearly everyday . So believe me when i tell you we can learn something from you . So please keep writing on our site , it is always nice to read your views .

Thank you for your kind words! I'm learning something from your posts. And love the long wundering posts you do, where you talk about digferent aspects of a topic Icon_e_smile

It is ok to reply in Danish Jacob , i understand perfectly .