|
Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? (/showthread.php?tid=80131) Sider:
1
2
|
Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - pbr - 07-07-2015 Hmmm................ hvad skal jeg vælge denne morgen !??? Det evigt tilbagevendende spørgsmål. Et oplagt valg ville være, at spænde min nyerhvervede Seamaster 2254.50.00 om håndledet, men jeg tror, at jeg vil prøve at lave et eksperiment !! Jeg vil prøve at differentiere mellem ure, der bruges på job og ure, der tages på, når jeg kommer hjem fra arbejde og i weekenden - måske det kan give lige det lidt ekstra boost i løbet af dagen at komme hjem og tage "arbejdsuret" af og vælge et andet fra kassen. Hvordan gør I andre egentlig ?? Det kunne være sjovt at høre, hvordan I andre "roterer" mellem jeres ure og hvordan i administrerer jeres hverdag i relation til ure !! Her er hvad jeg pt. har at vælge imellem: ![]() Og her er mit valg af "arbejdsur" denne morgen: ![]() Og her er et bud på det sandsynlige valg, når jeg kommer hjem fra arbejde: ![]() Sluttelig er her, hvad jeg går og glæder mig til at modtage med posten:
RE: Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - dwndler - 07-07-2015 Jeg har altid 10-15 ure der står til salg og disse bliver testet daglig (hver dag nyt ur på armen) samt når jeg kommer hjem tager jeg et af "mine egne" på. Har som regel 2-3 ure på armen i løbet af dagen. Desværre har jeg efterhånden så mange ure at fleste opholder sig i boksen og når jeg går mine billeder igennem får jeg lidt "urve" og smutter til boksen og tager dem ud. Men det er sket, at jeg åbner en skuffe og finder et ur i en boks, som jeg har glemt næsten alt om RE: Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - KimT - 07-07-2015 Min hverdag med ure har ændret sig flere gange gennem årene med interessen, lige fra skift flere gange dagligt til maks. en gang om ugen og for tiden er det sidste det aktuelle. Efter at have bestemt mig for ikke at have så mange penge i ure og samtidig genoptaget en gammel hobby som også koster lidt, solgte jeg for nylig ud af mine ure og er nu nede på et antal som man kan have i en hånd. Der er alligevel lidt forskelligt - omend jeg mangler noget dress - men ikke desto mindre er det nærmest altid Submariner 16610 der sidder på armen. Efter mange år primært med større ure, er jeg gået lidt ned i størrelse, hvilket nogle vil mene er for småt til mig da jeg er en stor gut, men de 40mm passer mig efter min mening perfekt og jeg mærker slet ikke jeg har ur på Her den nuværende håndfuld. 1. 40 års fødselsdagsgave fra min hustru - Longines Legend Diver 2. Rolex Submariner (16610 fra 2006) 3. 30 års fødselsdagsgave fra min hustru - Seiko Arctura Kinetic Titanium 4. Rolex Submariner (1680 rød fra 1970)
RE: Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - Miwes - 07-07-2015 Hvis jeg har for mange ure, så har jeg altid svært ved at vælge, man behøver jo egentlig kun et godt ur, men det er også rart med en lille håndfuld at skifte mellem. For tiden går jeg meget med mit Formex, men skifter lidt mellem disse fire meget forskellige ure.
RE: Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - jacobzimmer - 07-07-2015 (07-07-2015, 01:56 PM)Miwes Skrev: Hvis jeg har for mange ure, så har jeg altid svært ved at vælge, man behøver jo egentlig kun et godt ur, men det er også rart med en lille håndfuld at skifte mellem. For tiden går jeg meget med mit Formex, men skifter lidt mellem disse fire meget forskellige ure. Synes det er for fedt at se en så varirede samling af ure i forskellige prisklasser, også at se du jævnligt går med alle RE: Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - Claus Tukjær - 07-07-2015 Jeg nøjes med disse 2 pt., og de bliver brugt hver dag: ![]() ![]()
RE: Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - TioMalo - 07-07-2015 (07-07-2015, 08:43 PM)Claus Tukjær Skrev: Jeg nøjes med disse 2 pt., og de bliver brugt hver dag: Fin stil, Claus. Skal klokkerne være store, er dit valg æstetisk forsvarligt - IMHO Cheers - John RE: Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - Claus Tukjær - 07-07-2015 Det skal de jo helst, til mig RE: Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - khbk - 07-07-2015 Sådan et Omega, kunne jo næsten gøre én til et "etursmenneske". I øjeblikket, ja, faktisk det sidste år, har mit MM300 gjort mig til et "megettætpåetursmenneske". Hver gang at jeg har et af mine, ellers meget dejlige, andre ure på, længes jeg efter at få det på igen. / Kristen RE: Hvordan ser jeres "horophile hverdag" ud !?? - cfnissen - 08-07-2015 Jeg valgte for et stykke tid siden en lidt anden tilgang. Jeg havde i et stykke tid gået og ærgret mig over, at der var visse af mine ure der sjældent blev luftet. Samtidig er jeg lidt fascineret af sociale medier,hvordan de virker mv. Jeg har derfor givet mig selv en lille enkel udfordring: Et nyt foto hver dag på Instagram (lørdag og søndag undtaget). Det har medvirket til at få nogle af mine 'passive' ure aktiveret med ny glæde. Det har også givet god træning i at tage interessante billeder, der ikke er (alt for) ens fra dag til dag. Og jeg lærer stadig nyt om Instagram/sociale medier. Nogle dage er det rigtigt svært at skifte fra yndlingsuret til en af de mere stille eksistenser, men det ender altid med at glæden ved uret dukker op igen. Win-win-win....fra min synsvinkel. Og så får I lige dagens billede....og ja, det samme ur har vist været på nogle dage i træk....sorry ;-) ![]() Claus |