Jacques lemans - Er der nogle der kan hjælpe
Hej Icon_e_smile

Jeg har fået et Jacques Lemans ur af familien. De har købt uret gennem Lauritz.com. Der ligger ingen information i kassen om uret og jeg kan ikke finde noget information på deres hjemmeside: [url]"http://www.jacques-lemans.com/site/">http://www.jacques-lemans.com/site/[/url]

Jeg ved ikke så meget om ure, men jeg kan prøve at beskrive det:

Det har 3 små urskiver på selve urskiven
Det har chronograph alarm
Det har dato
Det har sapphire glass
Det er water resistant til 100m
Det har en selvlysende effekt på enden af viserne
Der er ingen nummerering på urskiven
Både uret og remmen er af stainless steel

Håber der er nogen kan der kan hjælpe mig om navnet og evt. funktionerne.

På forhånd tak Icon_e_smile
Svar
Hvis der er nogen der kender en hjemmeside, der kan give noget information om Jacques Lemans ure, så ville det være super.

Specielt de ældre modeller...
Svar
Guf Skrev:Det har 3 små urskiver på selve urskiven
Det har chronograph alarm
Det har dato
Det har sapphire glass
Det er water resistant til 100m
Det har en selvlysende effekt på enden af viserne
Der er ingen nummerering på urskiven
Både uret og remmen er af stainless steel

Hej Guf.

Det kunne tyde på at det er et Miyota-værk / Citizen der ligger i dit ur. Så hvis du går hen til den lokale urmager burde han kunne hjælpe dig. Hvis ikke så kan jeg kun/måske hjælpe dig hvis jeg får cal.nr der står med småt inde på urværket. Sandsynligvis Miyota XXXX

Mvh Lars
Svar
Tak for svaret...

Kan ikke umiddelbart finde noget nummer på uret. Har nærstuderet det.

Det eneste nummer jeg ikke kan få til at passe ind i en sammenhæng er nummeret: 922. Det står i cirklen på bagsiden, sammen med følgende:

Sapphire Glass 922 Water Resisteny 10ATM All Stainless Steel Chronograph.
Svar
Lars Skrev:står med småt inde på urværket.
Mvh Lars

INDE PÅ URVÆRKET, ikke på bagkassen.

Mvh Lars
Svar
Det er ikke et høt kvalitetsmærke, men de anvender også Valjoux 7750 som er en glimrende arbejdshest af en chronograph.

Jeg har ikke lige en på mig nu, men:

Øverste pusher starter stop uret og jeg tror den starter det igen hvis du bare har villet tage mellemtid - nederste pusher returnerer den store sekundviser = stopuret og de tilhørende små skiver som dækker minutter og sikkert timer til stopuret (eller have timer)
Det er da bare at teste sig frem. Lad være med at trykke på den nederste pusher hvis den store sekundviser går - den skal være stoppet med den øverste inden du returnerer.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej.
Jeg er gået ud fra at det er et quartz-værk der ligger i uret, da det er en alarm - chronograf.
Og de mest almindelige værker i ikke highend med japanværker er miyota, og de laver netop flere værker med alarm/chronograf, men med forskellige funktioner for trykknapperne, hvilket jeg kun kan hjælpe med når jeg ved hvilken caliber der er tale om, der bliver omtalt de tre små skiver, hvad viser de? Er det 12-timers visning til chronografen eller er det en 24-timers visning til uret, de andre to kan være minut og sek.viser, henholdsvis til chronograf og uret, er den ene af de små skiver med to visere, så er det alarm, og så er vi ovre i Seiko. Så ud fra beskrivelsen er det ikke let at hjælpe.

Mvh Lars
Svar
Lars Skrev:Hej.
Jeg er gået ud fra at det er et quartz-værk der ligger i uret, da det er en alarm - chronograf.

Mvh Lars
Så ikke det med alarm, så quarts er det selvfølgeligt da sorry
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)