Tudor Hydronaut II ref. 20030/20040
Hej Alle,

Via Morgans link til Basel 2007 nyhederne fra rolex, faldt jeg over ovenstående, som jeg syntes er utrolig flot. Jeg har læst de 23 tråde man finder ved at søge på "Tudor", men står stadig tilbage med et par spørgsmål:

1. Er det korrekt at der ikke, som i "gamle" dage, er tale om Rolex eksteriør (Kasse, Glas, Skrue, Lænke), og i så fald - er det så inhouse Tudor eksteriør fremstillet på Rolex gamle maskiner eller hvad?

2. Hvad er Jeres generelle vurdering af value-for-money ved køb af dette ur?

Icon_smil Sogge
Svar
Jeg har lige byttet med min Omega Seamaster 007 med en Tudor Prince Date chrono. ref 79270 . Det fortryder jeg ikke. Jeg vil tro at kassen og kransen er fra Daytona, men jeg er ikke sikker. De ser faktisk meget ens ud. På skruekronen er der Tudor logo.
Jeg mener og have læst et sted, men kan ikke huske hvor, at Tudor lavede lidt om på deres ure, for netop, at skille sig lidt ud fra Rolex omkring 2000 - 2002.

Jeg mener også Tudor er et lidt overset mærke, som med tiden stiger i værdi. Min mening er, at man for lige så meget ur som eks. Omega eller Breitling

Claus
Svar
Tudor har altid lagt i skyggen af rolex pga. de tætte relationer. Desværre har det så haft den negative effekt, at Tudor er end for at gå som fattigmands Rolex, fordi de mindede så meget om dem, men bare med ETA værker.

Tudor får faktisk produceret ETA værker som i de pågældende udgaver KUN benyttes af Tudor. Præcis som Omega også får specielle ETA værker. Som Claus pointerer ligger Tudor ca. på niveau med Omega og Breitling. Så generelt et respektabelt mærke som desværre er tynget af at være "lillebror" i forhold til Rolex Icon_e_confused

/Mads
Svar
Tak for info Icon_smil Jeg fandt disse 2 billeder fra Basel 2007 på en Tysk hjemmeside. Det ene af Hydronaut'en, det andet af Tudor Sport, som også er virkelig smuk!

For mig ser det ud som om Bezel'en på "Sporten" er uden nogen former for markeringer, hvilket i mine øjne ser godt ud, men modellen findes ikke på tudor's hjemmeside uden markeringer. Er det en prototype, - eller er dette ur i handelen?

İmage

İmage

Icon_smil Sogge
Svar
Jeg har også haft kig på Tudor --- og mener også at det er value for money.

Når jeg alligevel droppede Tudor var det fordi det ligesom kun var "Næst bedst"

For at sammenligne med huse. Det er som om Tudor kun ligger i anden række på en virkelig god strandvej...

Omega og breitling ligger i første række på en anden strandvej! Om den er mindre attraktiv end den første kan diskuteres, men man ligger dog i første række på den strandvej.

Der er mange strandveje i verden og prisen er meget forskellig på starndvejen i Fåborg og København, men udsigten fra første række er stort set ligegod! Hvis i forstår!

Kan i se det for jer?

vh Baun
Svar
Hej

De gamle Tudor var med Rolex urkasse og lænke og med ETA værk, og hvis vi snakker huse er Tudor en kælderlejlighed uden vinduer.

MVH Peter Icon_e_smile
Svar
Citat:Hej

De gamle Tudor var med Rolex urkasse og lænke og med ETA værk, og hvis vi snakker huse er Tudor en kælderlejlighed uden vinduer.

MVH Peter

Hvis jeg forstår dig korrekt er Hyrdronaut II, og Sport (som jo er fra den nye kollektion), helt uden Rolex-dele og touch, - den eneste fællesnævner er Rolex' ejerskab af Tudor, og du vurderer ikke de nye Tudor-modeller på højde med f.eks. Omega og Breitling, som Claus og Mads gjorde tidligere i tråden? Eller har jeg misforstået dig.

Icon_smil Sogge
Svar
Jeg vil godt lige nævne at jeg ikke kender til Tudors finish af værkerne og derfor IKKE tør sammenligne dem direkte med Omega og Breitling når vi snakker værker. Kasse og lænkefinish vurderer jeg nu som værende ganske fin. Jeg anser Tudor som en hæderlig producent, der ikke er værre eller bedre end andre i mellemklassen. Men brand/imagemæssigt kan de desværre ikke følge med Breitling og Omega.

/Mads
Svar
Mads: Tak for uddybningen!!

Jeg ligger ikke lige og roder med et brand/image problem (og hvis jeg gør er jeg revnendne ligeglad - jeg gætter på du er enig !! Icon_e_wink

Men jeg mener at det nye Tudor sport design er "Top Dollar", og det er det der har vagt min interesse!

Jeg aflagde dd. Klarlund et besøg for at besigtige Hydro- Auronaut og Sport modellen. Det var ikke skuffende!! Specielt Sport ligger som smurt på hånden omend Fluted modellen skuffede noget (i hvert fald i stål). Jeg prøvede en Sport ref. 200023-62103 med sort skive, guldlænke og ditto-bezel - den var lækker. Måske bliver den mit nye ur omend med anden bezel/skive konfiguration.

Icon_smil Sogge
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)