Paplo Vici
oerum Skrev:Til gengæld kommer den med i min opdaterede oversigt over dårlige danske netsider at handle ure: (læses i ikke prioriteret rækkefølge):

papkassen.dk
guloggratis.dk
dba.dk
gaugain.dk
qxl.dk
lauritz.com

Jeg har da gjort gode handler på både qxl og lauritz, men det er mere undtagelsen end reglen. Til gengæld kræver det jo bare mere benarbejde at finde disse mellem alt l.....
mvh Klaus
Enig i de første 3 i alle fald. Også enig i at der langt mellem snapsene i de to sidste, selv om jeg har hørt nogle - ex Baun gøre handler de har været glade for, så selv om man kun skal handle der hvis man ved hvad man har med at gøre, så kan de bruges. De første 4 er der vel ingen som vil sælge et seriøst ur som ville drømme om at henvende sig til.
Dermed giver det sig selv for mig som køber. Selv hvis jeg ex. på DBA skulle falde over et eller andet gammelt Omega som en ikke viste noget om og ville sælge til 100 kr, ville jeg aldrig undlade at gøre opmærksom på fejlen - hvis det faktisk var 4000 kr værd, og resten er værdiløst junk

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
oerum Skrev:Til gengæld kommer den med i min opdaterede oversigt over dårlige danske netsider at handle ure: (læses i ikke prioriteret rækkefølge):

papkassen.dk
guloggratis.dk
dba.dk
gaugain.dk
qxl.dk
lauritz.com

Jeg har da gjort gode handler på både qxl og lauritz, men det er mere undtagelsen end reglen. Til gengæld kræver det jo bare mere benarbejde at finde disse mellem alt l.....
mvh Klaus
Enig i de første 3 i alle fald. Også enig i at der langt mellem snapsene i de to sidste, selv om jeg har hørt nogle - ex Baun gøre handler de har været glade for, så selv om man kun skal handle der hvis man ved hvad man har med at gøre, så kan de bruges. De første 4 er der vel ingen som vil sælge et seriøst ur som ville drømme om at henvende sig til.
Dermed giver det sig selv for mig som køber. Selv hvis jeg ex. på DBA skulle falde over et eller andet gammelt Omega som en ikke viste noget om og ville sælge til 100 kr, ville jeg aldrig undlade at gøre opmærksom på fejlen - hvis det faktisk var 4000 kr værd, og resten er værdiløst junk

vh
Her må jeg erklære mig uenig med dig, John (selvom jeg oftest er enig i det, du skriver).

Jeg har solgt flere ure gennem dba - og jeg mener, jeg er rimelig hæderlig. Mange "almindelige" mennesker tænker: "Køb af brugt - dba" (et kendt navn).

Vi er enige om, at der også er meget skrammel, men det er ikke alle, der er så seriøse, at de når frem til Danmarks bedste urforum - <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.vintageure.dk">www.vintageure.dk</a><!-- w --> Icon_exclaim

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:
hannover_dk Skrev:

papkassen.dk
guloggratis.dk
dba.dk
gaugain.dk
qxl.dk
lauritz.com
mvh Klaus
Enig i de første 3 -4 i alle fald. De første 4 er der vel ingen som vil sælge et seriøst ur som ville drømme om at henvende sig til.

vh
Her må jeg erklære mig uenig med dig, John (selvom jeg oftest er enig i det, du skriver).

Jeg har solgt flere ure gennem dba - og jeg mener, jeg er rimelig hæderlig. Mange "almindelige" mennesker tænker: "Køb af brugt - dba" (et kendt navn).

Vi er enige om, at der også er meget skrammel, men det er ikke alle, der er så seriøse, at de når frem til Danmarks bedste urforum - <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.vintageure.dk">www.vintageure.dk</a><!-- w --> Icon_exclaim

# Stefan
Jamen så vil jeg strakt gi mig. Jeg har nok slet ikke overblik nok over hvad der er i den blå avis til at skære alle over en kam. Det JEG har set, og det er altså nok slet ikke repræsentativt nok forstår jeg (ser faktisk kun de dårlige ekstempler her, har været skidt skidt, og jeg ville ikke selv sælge en Rolex sub, en Omega planet ocean eller vintage Zenith i den blå avis - men der er da naturligvis sikkert mange som helt ærligt og pænt sælger gode ting der også.
Det er nok skræk eksempler fra ex den blå avis, papkassen og Gaugin (Newton & sons og hvad ved jeg) som gjorde mig for firkantet - og så det at mange mennesker jo slet ikke kan genemskue de mange ex Rolex der sælges de steder.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har både købt og solgt ure via DBA uden at snyde nogen og uden at blive snydt Icon_smil

Jeg tror, vi skal huske, at ikke alle købere af selv kvalitetsure er "urnørder" som os. Mange finder aldrig frem til vores forum, men de kender sikkert alle DBA.

Jens-Kristian
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)