Snart i mål...
... Efter 3 år med træning i urmageri, hvoraf 2 har været under kyndig vejledning af fagudlært urmager, hvor jeg har slidt og slebt med stueure, lommeure, dameure, herreure, taffelure, skibsure(med det let justér-bare slag! Icon_rolleyes ), og arbejdet med file, save, drejestole, søljeboremaskiner osv osv. begynder det at blive en tand sjovere!!!

Jeg er nemlig snart færdig med min første chronograf! Ja ok, det er ikke nogen kolonnehjuls-chronograf, men en valjoux 7733.

Jeg har i lang tid manglet en enkelt skrue, som har været umulig at skaffe, og jeg mangler den stadigvæk, men idag samlede jeg det af chronograf mekanismen jeg kunne uden den famøse skrue. Nu mangler jeg altså en skrue, og at montere 3 dele i chronograf delen, så viser-og stilleværk og så skal uret have skive visere og kasse.... og bang! Jeg står med en dejlig O&W chrono! Icon_e_biggrin

Her er et lille status billede:
İmage

Og efter den relativ simple samling, kommer det sjove! Justering!!
Svar
Tillykke - en urmager in spe (der ikke bare vil skifte batterier). Sig til, når du vil servicere (øve) på en Valjoux 726 - så har jeg en.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Den skrue må i da kunne finde for p..... Herligt at følge dig over de sidste år, du bliver en af dem man søger til når man skal ha lavet ting - lad os se 7733 maskinen når den er klar. O&W synes jeg var noget af det bedste design mæssige. De var en kortere overgang faktisk indehave af Britling, jeg kan ikke selv hele historien, men Bo Mølbak kan den

Flere billeder som det skrider frem tak
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Urmagerskolen har faktisk et klassesæt af 7733, men de bruger det efter sigende ikke længere, netop fordi det er svært at skaffe dele.

Måske kan du bruge den tilsvarende skrue fra et Poljot 3133 ?

Denne her kommer nok ikke til at koste en formue: [url]"http://cgi.ebay.de/Seconda-Chronograph-mit-Poljot-Kaliber-3133-fuer-Bastler_W0QQitemZ280213202592QQihZ018QQcategoryZ12262QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem">http://cgi.ebay.de/Seconda-Chronograph- ... dZViewItem[/url]
/Jens
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)