Litteratur som anbefales?
Jeg er på udkig efter en bog, så jeg kan fordybe min lidt i
denne spændende og 'forunderlige' ur-verden.

Jeg er opmærksom på oversigten her på Vintageure
(http://www.vintageure.dk/desktopdefault....&tabid=213),
men vil høre, hvilken af disse bøger, I vil anbefale, nu hvis I skal vælge
én bog.

På forhånd tak for hjælpen.
Svar
Jeg fik "The Watch" i adventsgave...den kan varmt anbefales. Det er en go' blanding mellem leksikon, trivia, og billeder...for udvalgte producenter (ifølge forfatteren, de mest interessante gennem historien).
Bogen er i øvrigt udviklet med hjælp fra timezone.com som er noget nær det største urforum på internettet.
Svar
Wrist Watch Annual 2009: God "billedbog" a la bilrevyen med aktuelle 2009 modeller fra alle fabrikater.

Grand Complications, vol 3: Flotte billeder af komplicerede ure. Rigtig "savle-bog" og god value for money. Dog småt med faktuelle infos.

Collectable Wristwatches:
Fin lille bog hvor en masse samler modeller præsenteres. Sparsom info men mange billeder. Bredt dækkende

Watchmaking: Hard core urmager bog som jeg ikke vil anbefale. Ingen billeder og faglig tung. For urmagere eller værk nørder.

The Watch: Fin bog med gode billeder og klassiske modeller. Desuden et sjovt afsnit med historier fra kendte samlere fra timezone der fortæller deres historie om hvordan de blev samlere.

Tiffany Timepieces: Skod bog med en masse stander ure og bord ure. Få armbåndsure og en masse kedelig "snik snak". Alt for lidt om de sjove Tiffany modeller fra Rolex, Cartier ect Icon_cry

Resten har jeg ikke erfaring med...

/Mads
Svar
Så har jeg bestilt THE WATCH hos elounge. Glæder mig til at fordybe mig i urverdenen. Håber specielt at kunne læse om omega, seiko og oris... Men andet fanger nok også min opmærksomhed, når jeg kommer igang med læsningen.

Tak for vejledningen.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)