international lommeurs-dag?
Tænkte om vi skulle starte en lille trend/mærkedag, der hedder international lommeurs-dag, hvor vi alle bærer et lommeur; et arvestykke, et lille lommemarkeds kup etc. , men en dag, hvor vi alle bærer et lommeur, derhjemme, på arbejdet, ganske enkelt for at vise vores respekt og passion på en lidt gammeldags/alternativ måde overfor vores interesses rødder, så folk omkring os lige spærrer øjnene op, når man hiver sit lommeur op?..

Mit forslag til en dag ku´ være Churchills fødselsdag dag: 30. November, da han var en stolt ejer af et guld Breguet lommeur:
İmage

Mikael
Svar
Fin ide - den er jeg med på. - Datoen giver også tid til at få sat min farbrors lommeur i stand til anledningen.

Det er et umærket ur:
İmage
... umærket, dog med påskriften: "L. Albrechtsen Aarhus"

Værket er sådan set meget anstændigt; men ikke noget bemærkelsesværdigt.
İmage
Inspirationen har givet anledning til at kigge lidt nærmere på det og konstatere, at værket er et Revue GT (Gédéon Thommen) kaliber 30: jfr. Ranfft.
Det lader til at være en årgang 1920.

med tikkende hilsen - Geodoc
Svar
Geodoc Skrev:Det lader til at være en årgang 1920.

med tikkende hilsen - Geodoc
Du kan bruge tippet - at hvis bøjlen over kronen er trykket sammen så taler vi GENERELT om efter 1920

Nå jeg har mange lommeure og ingen af dem har familie historie - men for ikke kun at gentage mig selv:
İmage
İmage7
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Personligt synes jeg lommeure er duelige at gå med, men langt sjovere at kigge på
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
jeg byder, som tidligere nævnt ind med min morfars gamle fættet fra ca. 67, renoveret hos Mølbak for nogle år siden..
İmage
İmage

Omega cal. 830 fra før verdenen gik af lave..

Mikael
Svar
[url]"https://www.facebook.com/groups/576826095661115/" onclick="window.open(this.href);return false;">https://www.facebook.com/groups/576826095661115/[/url] spred the words...

Peter er med, men har ikke et lommeur, og hvad med jer gamle dreng?, så må i få en FB-profil,,
(John H har en I Know)

Mikael
Svar
Mikael Lange Skrev:https://www.facebook.com/groups/576826095661115/" onclick="window.open(this.href);return false; spred the words...

Peter er med, men har ikke et lommeur, og hvad med jer gamle dreng?, så må i få en FB-profil,,
(John H har en I Know)

Mikael

Det skulle vel ikke være helt umuligt, at få et op under neglene inden den 30. november !! Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
God idé, Mikael !
Jeg er med på (hvis jeg ikke behøver at oprette FaceSpace-konto... Icon_e_biggrin ).
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Den er jeg helt med på; jeg går iøvrigt ofte med lommeur. Og jeg tager altid en passende hat på ved samme lejlighed!

İmage

Og lige et billede af værket:

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)