Er dette et Casio ur?
Hej derude!

Jeg købte et ur i dag i en vintage/antik butik. Ekspedienten sagde at det var et Casio Classic fra 1970'erne.
Remmen var lidt i stykker, og det manglede et nyt batteri, så det fik jeg lavet.

Mit spørgsmål er, om dette ur virkelig er et ægte Casio?
Det fremgår ikke på displayet, om det er et Casio, og der er ikke rigtig et mærke på.
Kan det godt være et Casio, selvom det ikke står på det? Og er der nogle kloge hoveder, der kan fortælle mig hvor gammelt uret ca. er?

(Billede af uret er vedhæftet)

På forhånd tak! Icon_smil
Svar
Jeg har set 150 - 180 forskellige casioure iver de sidste 20 år, og der stod Casio på den alle, så jeg tror ikke det er et casio. Kan du se om der står "Japan" et sted på uret ?

Det har mere design af Seiko eller uret Sterling selv om det heller ikke er noget af de 2 mærker.
Svar
Desværre er viste ur ikke et ægte Casio, men derimod et ægte Lux-Time Icon_e_biggrin

Modellen kunne bl.a. erhverves gennem div. kuponhæfter, som blev husstandsomdelt i firserne.

Jeg gætter på, at dette ur kunne købes for et sted mellem 100-200 kr.

/Peter
Svar
Icon_e_smile)

Nåå ja, Lux-time står der på det.

Jeg havde et par stykker af dem dengang de kom frem. Det er i sandhed at uret går endnu.
Jeg kan kun sige en ting om dem. Behandel dem meget forsigtigt ellers holder de ikke engang 1 år.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)