Uhrmageriet i Århus i nye lokaler
Uhrmageriet, klip fra Facebook

Uhrmageriet flytter. Vi har gennem det seneste år været på jagt efter nye lokaler her i byen, og nu er det lykkedes.
Vi overtager guldsmed Hingelbers lokaler på Storetorv og forventer at kunne åbne i nyrenoverede lokaler i starten af november.
Vi har aftaler på plads om forhandling af Omega og Breitling, for uden selvfølgelig en række andre spændende mærker.
Med venlig hilsen

Borgbjerg
Svar
Den lå ligesom til højrebenet og nok en tanke flere af os har tænkt Icon_e_wink Personligt havde jeg nok håbet på lidt "nyt urmager-blod" i byen Icon_mad

Sagt på beskeden jysk er der nok plads til en dygtig urmager i byen, da alle med bare lidt fornuft og kærlighed til deres ure valfarter til Horsens Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Jeg havde som Mads, håbet lidt på lidt nyt blod, og der har da også gået lidt spændene rygter... Icon_e_wink Men nu har en forretning jo prøvet med Breitling/Omega + andre spændene urmærker, og det gik ikke!

Men nu må vi se om Uhrmageriet med deres flytning kan udfordre de "få" kunder som stadig handler ur i Aarhus (Knud P.) og ikke smutter en tur ned til Horsens efter Breitling/Omega eller til Herning efter et Rolex Icon_e_surprised

Med alt den plads får de vel også værksted? og hvis de så også lige opper sig lidt mht. servicen (jeg har haft et par uheldige oplevelser med dem) kan det jo være at det går...
Simon Hedegaard
Svar
De har da netop ansat en ny urmager.....
Svar
CT-Watches.dk Skrev:De har da netop ansat en ny urmager.....
Hvem?
Simon Hedegaard
Svar
Det ved jeg ikke om jeg må fortælle Icon_dontknow Troede det var almen viden i det Jyske..... Men mon ikke du får det at vide i morgen Icon_e_wink
Svar
Citat:Jeg havde som Mads, håbet lidt på lidt nyt blod, og der har da også gået lidt spændene rygter... Icon_e_wink Men nu har en forretning jo prøvet med Breitling/Omega + andre spændene urmærker, og det gik ikke!

Men nu må vi se om Uhrmageriet med deres flytning kan udfordre de "få" kunder som stadig handler ur i Aarhus (Knud P.) og ikke smutter en tur ned til Horsens efter Breitling/Omega eller til Herning efter et Rolex Icon_e_surprised

Med alt den plads får de vel også værksted? og hvis de så også lige opper sig lidt mht. servicen (jeg har haft et par uheldige oplevelser med dem) kan det jo være at det går...
Hingelberg lukkede nu for nogle helt andre grunde end at de ikke tjente penge.
Uhrmageriets forretningsgrundlag er bygget op på en anden måde og når der nu oveni købet mangler en konkurrent (hvis fhv. lokaler de jo overtager) går det naturligvis. Og så kan de beholde Omega; Swatch Group har længe truet dem med at tage Omega dealership´et væk hvis de ikke flytter til et "mainstreet location".
Ang. de få (?) kunder skal man huske at vi (= geeks) har ikke nogen stor betydning for det, hvordan forretninger lykkedes eller ej. 99% af kunderne har aldrig hørt om urdebatten eller vintageure.dk. Vi har ingen praktisk betydning, hverken ang. renommé eller omsætning.
Så, der skal noget andet og mere end en håndfuld forgæves udskældte hobbyister før biksens renommé bliver sværtet i den brede publikums øjne.
Det samme ang. Knud Pedersen, som, når vi nu snakker om rygter og spreder lidt korridorsnak, har været til salg for ca. et års tid. Problemet er at Rolex accepterer ikke at Povl Klarlund overtager dem (for meget kontrol koncentreret i Klarlunds hænder) og K.P´s uheldig forretningskonstruktion gør overtagelsen meget vanskeligt og uinteressant for en ny spiller.
Og nej, forretningen sælges ikke pga. at den ikke kværner penge, slet ikke. Ejeren, Lars, vil bare gerne puste lidt ud efter et langt arbejdsliv med urene.

Vh. & god weekend - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg er ret enig i det du skriver John, og det er ikke en flok geeks herinde fra der holder hjulene igang. Slet ikke på ursalget hvor ALLE herinde jo stort set vælger at handle brugt/billigst. Omvendt er det ikke uden betydning for en biks som Halse at hele Østjyllands urtosser smider deres ure derned til rep. Jeg tror ikke der er mange ur- og smykkebutikker i Jylland, der har 3 urmagere ansat. Du kan se MC i Herning som kun har Henrik til sammenligning. Jeg er sikker på Steffen godt kunne ansætte endnu en urmager, hvis de valgte at servicere andet end Rolex, men det er en anden snak Icon_e_wink Spørger du Halse så genererer reperationer en rigtig god profit frem for ny-urssalg. Så med mindre man ligger på strøget og flipper VC til kineserne, så tror jeg ikke man skal undervurdere et dygtigt urmagerværksteds profit vs. nysalg. Slet ikke i det mørke Jylland hvor der ikke ryger mange nye Omega/Breitling/Rolex/TH ure over disken dagligt.

Jeg vil og kan ikke udtale mig om hvor godt hhv. KP, Urmageriet og Hingelberg kører. Men isoleret på ursalget er det jo en offentlig hemmelighed at Hingelberg skyldte en ordentlig røvfuld gryn til Breitling, og derfor ikke kunne købe ure hjem på bestilling pga. nul kredit værdighed samt at deres Cartier og LW ure havde permanent opholdstilladelse på matriklen Icon_e_wink Det lugter da lidt af skidt forretning. Det kan være rygter, da jeg ikke har det fra førstehåndskilde.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Det passer mig ganske udemærket at der er et alternativ til Halse i Horsens. Jeg havde dog håbet at Uhrmageriet havde haft mod på lidt nyt, fremfor blot at overtage forhandlingen af Breitling fra Hingelberg.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)