Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,829
Reversoen er bare så smukt et ur,
Skal jeg have et JLC igen bliver det den model i guld.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 426
Tråde: 62
Modtaget Likes: 292 i 120 svar
Givet Likes: 0
Tak for alle de fine ord. Med vilje har jeg ikke skrevet noget om Reversoens størrelse. Den er Reverso Classique størrelse hvilket vil sige 23 mm bred ( uden krone ) og 38 mm høj. Da jeg fik den ud af æsken synes selv jeg at den var lille, men på armen fungerer det fint. Jeg har også et meget smalt håndled og må jo købe ur efter det. Har det dog også sådan lidt "hensat til 30'erne agtigt" hvor størrelsen stammer fra. Mangler nu blot et cigaret rør ( og at begynde at ryge ) og slikhår så er stilen fuldendt.
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
mojohe Skrev:Den er Reverso Classique størrelse hvilket vil sige 23 mm bred ( uden krone ) og 38 mm høj. Da jeg fik den ud af æsken synes selv jeg at den var lille, men på armen fungerer det fint. Jeg har også et meget smalt håndled og må jo købe ur efter det. Har det dog også sådan lidt "hensat til 30'erne agtigt" hvor størrelsen stammer fra.
Tillykke med en sand klassiker! Du har fuldstændig ret IMHO. En Reverso skal have den størrelse den oprindelig havde i 1931. Selvom det blot er 23 mm i bredden ser uret større ud. Min ståludgave sender en hilsen til sin smukke søster
JK
•
Svar: 426
Tråde: 62
Modtaget Likes: 292 i 120 svar
Givet Likes: 0
jk Skrev:mojohe Skrev:Den er Reverso Classique størrelse hvilket vil sige 23 mm bred ( uden krone ) og 38 mm høj. Da jeg fik den ud af æsken synes selv jeg at den var lille, men på armen fungerer det fint. Jeg har også et meget smalt håndled og må jo købe ur efter det. Har det dog også sådan lidt "hensat til 30'erne agtigt" hvor størrelsen stammer fra.
Tillykke med en sand klassiker! Du har fuldstændig ret IMHO. En Reverso skal have den størrelse den oprindelig havde i 1931. Selvom det blot er 23 mm i bredden ser uret større ud. Min ståludgave sender en hilsen til sin smukke søster
JK

Faktisk var det et kik i din kasse og så en artikel i euroman ( med et Cartier guld ur ) der fik mig på en tanke om et mindre Reverso i guld.
•