Longines Legend Diver
Jeg har just erhvervet mig et Longines legend Diver, uret er fantastisk, meeen en dato rude ville sætte prikken over iet. Værket er et L633 modificeret "ETA 2824-2" lerder man på ETA´s hjemmeside ser man værket med en datokrans, mit spørgsmål er nu, kan det tænkes der ligger en datokrans gemt under skiven? hvis det er tilfældet er det vel ikke umuligt for en hæderlig urmager at trylle en rude fri i skiven !!!! Icon_idea
Svar
Den kommer i en udgave med dato, har jeg netop hørt hos Peter Halse. Men det er ikke et ur for mig.....

Og velkommen til....
Svar
Jeg ved ikke om der er datoihjul på dit værk, men det ville undre mig.
Jeg har bare svært ved at forestille mig at det kan blive flot hvis man får lavet hul, selv hos en urmager.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
olle Skrev:"Tukjær"
Jeg har også et IWC Ocean 2000 (Porsche design) fra 1990 det er nettop kommet retur fra fabrikken efter den helt store tur, uret står som fabriksny, hvis det var et emne til din diver samling

Nej tak.... Jeg har et IWC Aquatimer....
Svar
Kan du da ikke sammenligne, Ocean 2000 er et ur i særklasse, det var det første ur der blev lavet som kunne tåle 2000m tryk, desuden er det et samlerobjekt uden sidestykke, prisen på klokken styrter opad!!
Svar
olle Skrev:Kan du da ikke sammenligne, Ocean 2000 er et ur i særklasse, det var det første ur der blev lavet som kunne tåle 2000m tryk, desuden er det et samlerobjekt uden sidestykke, prisen på klokken styrter opad!!

Stadig, nej tak....
Svar
Hvis det skulle være muligt, så tror jeg ikke at nogen urmager vil lave hul i skiven. Malingen og lakken vil helt sikkert krakelere rundt om hullet, så resultatet vil ikke blive pænt.
İmage
Svar
Der er med 99% sikkerhed ikke datoskive under urskiven. Men datomaskineri og -skive kan normalt eftermonteres på værkpladen - det kræver så selvfølgelig også at du får fat i en skive med "hul" i, for at du kan få glæde af det. Og hvis en sådan original skive ikke eksisterer i handelen ville jeg personligt nok dødsdømme projektet, hvis du bare har en lille plan om at skulle sælge uret igen.
---
Tommy
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)