Verdens billigste med inhouse værk og power reserve visning?
$ 650 - kan købes fra UK for et modsvarende beløb i £ og så er man fri for det moralske problem ang. moms Icon_e_wink
Hvad siger I, folks ?

http://professionalwatches.com/2009/10/o...matic.html

John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Orient har jo rigtigt godt ry for deres værker, så det er da billigt, og vi er tilbage ved smag og behag. Jeg synes det er lidt forvirrende i opbygningen, andre vil elske opbygningen. 44 mm er god størrelse salgsmæssigt idag.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Kender ikke mærket, men hvis det er vigtigt med in house værk ligner det jo et fint køb!

Kan nogen sige noget mere om mærket?

vh Baun
Svar
Citat:Jeg synes det er lidt forvirrende i opbygningen, andre vil elske opbygningen. 44 mm er god størrelse salgsmæssigt idag.
Jeps, Hannova. Kan ikke hellere rigtigt se hvorvidt uret skal være et dress- eller sportsur... Design er IMHO no-good men jeg kan se at i østen peger det i denne retning - bla. Seiko med deres Sporturas. Orients dykkerur (Klaus har vist et til salg her) er derimod et gevældigt fint født klassiker.
Det som kan undre mig er at dykkeren er så meget dyrere... kan se at den her i linket er garanteret noget dyrere at producere... Måske har det med det produceret kvantum at gøre ?
John
Svar
Tio Malo Skrev:Jeps, Hannova.
John
Altid willy er mit valgsprog

Jeg har faktisk selv en orient - købt i sin tid for at teste bare - billig (kom igen DR kontanten her er Hannova TESTER seriøst)

Den er faktisk fint forarbejdet og kræver næsten ingen armtid for at løbe lystigt rundt i over 40 timer, holder tid meget flot og og - men så er det jo bare ikke mig alligevel - alene skiltet med navnet så diskret anbragt
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Tio Malo Skrev:
Citat:Jeg synes det er lidt forvirrende i opbygningen, andre vil elske opbygningen. 44 mm er god størrelse salgsmæssigt idag.
Jeps, Hannova. Kan ikke hellere rigtigt se hvorvidt uret skal være et dress- eller sportsur... Design er IMHO no-good men jeg kan se at i østen peger det i denne retning - bla. Seiko med deres Sporturas. Orients dykkerur (Klaus har vist et til salg her) er derimod et gevældigt fint født klassiker.
Det som kan undre mig er at dykkeren er så meget dyrere... kan se at den her i linket er garanteret noget dyrere at producere... Måske har det med det produceret kvantum at gøre ?
John

Min Orient Diver er blevet byttet bort, men jeg kan kun sige godt om mærket. Meget præcist, nemt at "oplade", robust kasse og verdens bedste lume......
Svar
Tio Malo Skrev:
John
Citat:
willy i hope i am not telling you something you already know.divers are more expensive because the cases and the glass is thicker.also the sealing process during the build is more complicated.hope i did not insult you willy Icon_e_winkp.s.the winding crown and seal are alone very complicated to manufacture
Svar
Det koster ikke som sådant meget mere at producere en tykkere urkasse og glas. Rigtigt nok, krone er mere kompliceret og pakningerne lidt mere robuste i et dykkerur, men så vidt jeg ved, øger disse detaljer ikke produktionsomkostningerne dramatisk.
Produktionsmængde har en stor betydning for prisen.
En regnet produktion af 100.000 stykker contra 20.000 stykker... Hvor stort forskel er der entligen ?
Hvis den fra en serie af 100.000 stykker kan sælges for X kroner per stykket, hvad skal én fra en serie af 20.000 så sælges for at opnå ca. den samme avance ? X ganger hvad ?
John
Svar
Tio Malo Skrev:En regnet produktion af 100.000 stykker contra 20.000 stykker... Hvor stort forskel er der entligen ?
Hvis den fra en serie af 100.000 stykker kan sælges for X kroner per stykket, hvad skal én fra en serie af 20.000 så sælges for at opnå ca. den samme avance ? X ganger hvad ?
John
Jo men det ved du jo også godt ingen kan svare på. En inhouse total bygning vil koste mere per stk end en maskine baseret på købte kasser og værk - eller genbrug af dele af værk/krone osv - så jeg tror ikke der findes et klart svar, ud over DET ER MEGET INDIVIDUELT, MEN DET KOSTER PER STK - No doubt
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Tio Malo Skrev:Det koster ikke som sådant meget mere at producere en tykkere urkasse og glas. Rigtigt nok, krone er mere kompliceret og pakningerne lidt mere robuste i et dykkerur, men så vidt jeg ved, øger disse detaljer ikke produktionsomkostningerne dramatisk.
Produktionsmængde har en stor betydning for prisen.
En regnet produktion af 100.000 stykker contra 20.000 stykker... Hvor stort forskel er der entligen ?
John
Citat:
willy.bloody hell,my 3 brain cells nearly exploded.do not ask me questions like that,ask hannova. Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)