Brugtpris....psykologien bag??
Fætter Højben Skrev:Hvilke danske brugturs handlere har 10.000+ i ebay feedback?

FH
Hvor læste du det med danske og ebay fætter? Jeg gør opmærksom på at der kan findes en Ebay sælgere med så mange feedbacks, som alligevel refererer til PRIVAT salg uden returret som rent snyd. Og NEJ jeg tror ikke der er danske sælgere med 1000 eller 10.000 feedbacks - og de 10.000 kan som også være valgt i overkanten Icon_e_biggrin
De danske jeg kender som good guys - inkl. dig - ville jeg ikke være spor nervøs ved
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg er lidt enig med Claus her. Hvis de kendte som sælger brugte ure vil tage det i kommision for 10% - så tror jeg ærligt talt ikke man taber mange penge på det, men man sparer en masse besvær. Egentlig undrer det mig, at der ikke er mere reklame eller omtale fra de flere kendte good guys om, at de kan tage ens ure/ure i commision - måske i katagorier vintage - 1940-1960 - vintage 1961 - 1985 - nyere - men de er jo ikke specielt vant til at sælge noget der er mere end 15 år gammelt, med mindre vi taler sports rolex eller omega Speedmaster Icon_e_biggrin

Der er to ulemper her:

1. Urenes pris er ofte 3-10 k og dermed er 10 % i kommission ikke nok (for mig) til at det er besværet værd. Arbejdet ved at sælge et ur til 2.000 kr og 50.000 kr. er det samme men det er lønne LANGT fra. Også derfor jeg rent forretningsmæssigt anser alt under 10.000 kr. som relativt uinteressant. Ikke for at være arrogant Icon_e_wink

2. Vintage ure (kan) give mere bøvl mht. reklamation end nyere ure. Alt ære og respekt for et gammelt fint kolonnehjuls chrono, men de ikke de mest pålidelige, og sælger du til én der forventer et ur der går snorelige og er vandtæt ect. får du kun bøvl med kunden Icon_e_sad Sammenholder du dette faktum med at du ikke laver alverdens overskud på en handel i 3-10 k prislejet kan rep. prisen hurtigt æde fortjenesten op.

Derfor ser du ikke nogen billige vintage ure hos forhandlere der ikke selv kan fikse deres reklamationssager (læs: er urmagere).

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Derfor ser du ikke nogen billige vintage ure hos forhandlere der ikke selv kan fikse deres reklamationssager (læs: er urmagere).

/Mads

Helt 100% enig. Det er og bliver en sjov hobby at handle med de gamle Vintage ure til 2-5 K. Det almindelige er at man "tjener" 500 - 1000 kr på et ur, men ofte glemmer man så lige at der gik en rem, et nyt glas, lidt forsendelse og kaffe, øl og vamd med i købet. En gang imellem får man så også købt noget skrammel, som må kasseres eller bruges til reservedele - og engang imellem er man heldig (eller dygtig) og gør en god handel..... men det er jo så ofte ure som ikke sælges videre, så hvad evt. fortjeneste eller tab er på dem må stå hen i det uvisse.

Jeg overvejer dog somme tider at pille 20 af den slags ure ud af samlingen - om ikke for andet, så for at se om de kan bringe lidt balance i regnskabet (20 x 5 K (i snit) = 100 K). Det er ure jeg ellers kun sælger, hvis folk som besøger mig præcis ønsker sig et bestemt ur, som godt nok ikke var til salg, men som jeg nok mener jeg kan finde igen.

Fortjenesten ligger mere i at møde passionerede og intereserede Omega fans - og at få lov at vise og snakke om urene. Og det er helt ok. Det er hobby - ikke forretning for mig.

vh Baun
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Derfor ser du ikke nogen billige vintage ure hos forhandlere der ikke selv kan fikse deres reklamationssager (læs: er urmagere).

/Mads
Jeg er også helt 100% enig. Kommenterede blot Claus som skrev om de 10% og hvis det holdt - ville jeg da ha rådet mange til at sælge den vej. Jeg er helt enig i, at risikoen ved gammelt vintage er MEGET større end noget andet. Jeg ser en del, som sælges med fuld 1 års garanti og regning fra urmanger. Det er klart, at en service på et alm gammelt ur givet hæver prisen 1000 kr (selv om den store handler sikkert ikke giver over 500) - men det kan også let være alle 1000 kr mere værd
Helt enig i dine betragtning om hvorfor du ikke kaster dig ud idet
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Baun Skrev:Helt 100% enig. Det er og bliver en sjov hobby at handle med de gamle Vintage ure til 2-5 K. Det almindelige er at man "tjener" 500 - 1000 kr på et ur, men ofte glemmer man så lige at der gik en rem, et nyt glas, lidt forsendelse og kaffe, øl og vamd med i købet.
Fortjenesten ligger mere i at møde passionerede og intereserede Omega fans - og at få lov at vise og snakke om urene. Og det er helt ok. Det er hobby - ikke forretning for mig.

vh Baun
det er også den eneste måde det kan fungre på med ure til 2-5 K. Ellers skal det være en butik som har givet dem et service - så kan der måske tjenes lidt - jeg forestiller mig vel det må være faldet for Krognos - som jo faktisk har mange vintage herreure i den lave boldgade http://krognos.dk/index.php?main_page=in...ec0b96af73
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Mon ikke jørgen "plukker" disse gl. vintageure for en plovmand til en tusse fra folk der ikke vil ofre 2 k på en renovering. Derefter får de service, som han jo selv laver, og derefter tippes de af for 3-4 k. Dermed holder han gang i sit urmagerværksted samt tjener lidt på salg. Men det skal godt nok være passionen, der driver værket, hvilket det jo også er for Jørgen Icon_e_biggrin For mange penge er der ikke i den service, som dog ikke kræver den store kapital at praktisere...

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Mon ikke jørgen "plukker" disse gl. vintageure for en plovmand til en tusse fra folk der ikke vil ofre 2 k på en renovering. Derefter får de service, som han jo selv laver, og derefter tippes de af for 3-4 k. Dermed holder han gang i sit urmagerværksted samt tjener lidt på salg. Men det skal godt nok være passionen, der driver værket, hvilket det jo også er for Jørgen Icon_e_biggrin For mange penge er der ikke i den service, som dog ikke kræver den store kapital at praktisere...

/Mads
Jo det tror jeg du har helt ret i. Det er bare faktisk lidt flot, at ha passionen som driver til at holde en Alpina til 2000 kr til salg - givet med alt jeg kender Jørgen, med fuld sikkerhed for at man kan komme ind hvis den ikke går ordentligt. Respekt for det faktisk - og mange bevaringsværdige ure - men du har helt ret, det kan ikke være på de billigere ure pengene finaniserer butikken. Urene skubbes ikke videre samme dag - så noget kapital kræves jo, men styk prisen begrænser jo risikoen Icon_e_smile
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg vil ikke udtale mig om hvad Jørgen gør, men jeg kender en del danske urmagere der køber gamle 50'er og 60'er ure for 500-1000 kr - sætter dem i stand og sælger dem for 2500-5000 kr/stk alt efter model. Efter brugtmoms og reservedele er betalt får man vel en timepris på 4-600 kr men det er ikke mit indtryk at det er en guldrandet forretning. I grunden er det vel den basis indtægt der holder mange af de små urmagere i live nutildags. Langt de fleste store brands kan man jo ikke rigtigt få dele til, så 4-5000 krs service ender hos OM, Hvelplund og Klarlund.

FH
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)