Ukendt mærke
Jeg er rendt ind i et herreur af mærket: Gleaturn, men kan ikke finde noget info om det.
Beskrivelsen hedder: Gleaturn 17 jewels antimagnetic incabloc gold tone...
Det sendes til mig og jeg har endnu ikke et foto af det.
Er det noget I kender?

VH Nicholas
Fabler.dk - En historieportal
Svar
Regn med at det er en af 100vis af schweizermærker fra 1960 periode eller give or take 10 or
Der blev lavet masser af mærker med hver sit navn og det du nævner er ikke et af de kendste - så et såkaldt generisk mærke, givet med et værk købt fra en af de mange værk producenter
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Har set dem et par gange på bugten. Ikke just noget du skal betale for, efter min mening. Som Hannover siger, er det et mikromærke, men så vidt jeg husker, var det ikke noget der virkede synderligt interessant, hverken kvalitets- eller designmæssigt. Icon_e_smile
Svar
hannover_dk Skrev:Regn med at det er en af 100vis af schweizermærker fra 1960 periode eller give or take 10 or
Der blev lavet masser af mærker med hver sit navn og det du nævner er ikke et af de kendste - så et såkaldt generisk mærke, givet med et værk købt fra en af de mange værk producenter
vh
Må give Hannover ret i, at mængden af urmærker, der har eksisteret er overvældende.
Under googling efter "Gleaturn", faldt jeg over denne liste: les marques de montres... un peu long, som forfatteren beskedent kalder "en anelse lang".

Ved hjælp af [Ctrl][f] (find), har jeg kontrolleret listen med nogle mikro-mærker, som jeg kendte.
Listen kan som sådan kun bruges til at kontrollere om "et ukendt mærke virkeligt har heddet sådan/eksisteret".

I listen: Kategorie:Bildgalerie Uhrwerke, har jeg heller ikke kunnet finde "Gleaturn" som værk producent.
Dette støtter Hannovers bemærkning: "givet med et værk købt fra en af de mange værk producenter".

Vil give jokumq ret i, at vi næppe står "overfor noget storladent" Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Jeg kan huske dem på grund af det jævnt uæstetiske navn Icon_e_smile de blev vist solgt for 1-40 pund for et almindeligt dress ur.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)