Svar: 109
Tråde: 19
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Tio Malo Skrev:Citat:Når det er guld bør der være et stempel som garanterer lødigheden, guardejn-stemplet.
Nej, ikke allevejne. Regler om stempling af ædelmetaller varierer en del fra land til land.
Der findes masser af ure, smykker mm. som er kun stemplet med (f. eks.) .750, dvs. lødigheden og / eller karat (f. eks.) 18KT og någen gang med guldsmedens navnestempel.
Det, du skriver, stemmer dog i de skandinaviske lande.
Vh. John
Og i England, Rusland og så vidt jeg husker også Tyskland. Hvorvidt det gør sig gældende andre steder skal jeg ikke gøre mig klog på.
•
Svar: 26
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Guardein stempel, er et stempel der blev brugt af sølvkontrolanter som garanterede lødigheden på sølv.
Guld er mærket enten med karat eller tusinde dele 24 karat er rent guld, 14 karat mærket i tusindedele hedder 585, og 18 karat ,750
mvh. Langeland
•
Svar: 109
Tråde: 19
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Hmm, det ka da være jeg har misforstået noget mht guardejner, så bare ignorer mine tidligere indlæg:)
mvh Ras
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Og dette er mærket både med 750 og 18K, nummeret er et kassenummer, så vidt jeg kan se er der ikke andre stempeler i kassen.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•