Bulova og Rolex
Ser flot ud! Bryder mig bare ikke om disse "homage"..

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
willy Skrev:Nice looking with a touch of Rolex about it Icon_e_smile

Hahahaha I haven't even noticed Icon_e_wink at least it was cheap Icon_e_wink

-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg købte sidste år et automatic super seville fra 90'erne med ETA-værk til min kæreste. Og vi er begge ret imponerede over kvaliteten og komforten. Det kostede 300 kr. på bugten men ligner en million! Så varme anbefalinger herfra! Icon_e_biggrin
Svar
Undskyld at jeg lige kommer lidt malurt i bægeret. Men hvis det ur ligner en million eller måske bare ligner et Rolex, hvorfor koster det så ikke som et Rolex? Jeg har aldrig brudt mig om sådanne efterligninger, som f.eks. Marcello C også har gjort det i. Jeg forstår selvfølgelig godt, at de produceres og kan sælges, men jeg forstår ikke, at seriøse ur-nørder kan finde på at gå med dem. Jeg var også ret forundret da Uhrenmagazin for et par år siden lavede en seriøs test af en Marcello C, der på nogle meters afstand lignede en Sub. Hvis man gerne vil have mekaniske ure i en sådan prisklasse skal man efter min mening gå vintage eller købe noget, der ikke forsøger at give sig ud for noget andet, end det er. For der er vel ingen, der tror på, de ikke er lavet med præcis det design, de har, men netop undlader at skrive "Rolex" på skiven, for at de netop lige holder sig på den pæne side af lovens bogstav.

/Bjørn
Svar
bjorn_e58 Skrev:Undskyld at jeg lige kommer lidt malurt i bægeret. Men hvis det ur ligner en million eller måske bare ligner et Rolex, hvorfor koster det så ikke som et Rolex? Jeg har aldrig brudt mig om sådanne efterligninger, som f.eks. Marcello C også har gjort det i. Jeg forstår selvfølgelig godt, at de produceres og kan sælges, men jeg forstår ikke, at seriøse ur-nørder kan finde på at gå med dem. Jeg var også ret forundret da Uhrenmagazin for et par år siden lavede en seriøs test af en Marcello C, der på nogle meters afstand lignede en Sub. Hvis man gerne vil have mekaniske ure i en sådan prisklasse skal man efter min mening gå vintage eller købe noget, der ikke forsøger at give sig ud for noget andet, end det er. For der er vel ingen, der tror på, de ikke er lavet med præcis det design, de har, men netop undlader at skrive "Rolex" på skiven, for at de netop lige holder sig på den pæne side af lovens bogstav.

/Bjørn

Ingen malurt, Bjørn :-p
Jeg er sådan set enig, men det er netop dét der for mig gør dette ur sjovt. Det er jo en model der blev (så vidt jeg har kunnet læse mig frem til) lavet fra 1960 til ca '98 af Bulova.
Bulova har i mine øjne altid været et respektabelt urfabrikant, og dette ur har også et ret spændende værk. Designet er kikset tæt på Rolex Day-Date, hvilket jeg finder temmeligt skørt og sjovt.

Jeg gad godt vide hvilke tanker man har gjort sig i Bulova's R&D afdeling da man besluttede sig at lave dette ur.

Iøvrigt, har Seiko ikke også en del ure der både ligner Submarinere og Datejust's?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg er heller ikke (fuldstaendigt) enig. Alle hare kopieret hinanden i den Schweiziske ure industri, helt fra starten ad. Nogle gange med mere, nogle gange med mindre egne stilelementer. Har Rolex f.x. opfundet "Mercedes-viseren"? Eller selv kopieret? Hvem ved...
Eller koeber du kun Levi's og aldrig andre Jeans? Icon_e_biggrin
Skift ur, når du står op!
Svar
olof Skrev:Jeg er heller ikke (fuldstaendigt) enig. Alle hare kopieret hinanden i den Schweiziske ure industri, helt fra starten ad. Nogle gange med mere, nogle gange med mindre egne stilelementer. Har Rolex f.x. opfundet "Mercedes-viseren"? Eller selv kopieret? Hvem ved...
Eller koeber du kun Levi's og aldrig andre Jeans? Icon_e_biggrin

Spot on!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)