Certina med 2824 nøjagtighed
Jeg har et Certina ds action diver, med eta 2824-2 værk.
Jeg har over nogle uger mål på hvor megen tid uret vinder.
Det vinder næsten 100% nøjagtigt, 15 sekunder om dagen.
Målt en gang om ugen, og afvigelsen divideret med dage.

Det er vel lige i overkanten af det man kan forvente, eller har jeg for store forventninger til et "traktor" værk som eta 2824-2.

Er det realistisk at kunne forvente en urmager kan justere det, så der vinder minder hver dag.
Venlig hilsen
Niels B. Henriksen
Svar
Jeg er ret sikker på at "enhver" urmager vil kunne regulere det. Jeg har tidligere fået tilbud på dette for et ETA 2824 og der var prisen nogle få hundrede kroner Icon_smil
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Hvis en urmager ikke kan klare det bør han ikke kalde sig urmager. Max 10 min. til sådan en ekspedition, hvis det udelukkende er regulering.
P.N.
Svar
En god urmager vil kunne få det til at gå inden for 5 sek nøjagtighed. Det bedste du kan gøre er at sige hvordan du ligger det ned om natten på bordet og i hvor mange timer (forudsat at du tager det af om natten). Det vil hjælpe urmageren til at gøre det meget nøjagtig. Urværket har ikke meget med præcision at gøre i store træk. Det er urmageren som er afgørende. Jeg har haft 8 ure med ETAværk fra 3 producenter og de lå alle mellem + 2 til + 9 sekunder i døgnet. Man kan styre lidt præcistion ved at ligge uret i forskellige positioner om natten, men 15 sekunder er en del for hurtig synes jeg selv om nogle producenter accepter sådan en præcision.
Svar
Jag tager det normalt ikke af om natten. De 15 sekunder det vinder om dagen over en uge, er målt ved at se afvigelsen efter en uge og så divideret ud på dage .
Jeg må forbi en urmager.
Venlig hilsen
Niels B. Henriksen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)